Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Panzer Drei
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2015 13:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 feb, 2015 23:35 pm
Berichten: 42
Nja ik ben sinds dit jaar klaar met Havo, maar ik stond weliswaar in mijn klas en in mijn school op zich bekend als pro-defensie. Men wist dus dat ik erg geïnteresseerd was in Defensie en ja dat ik er erg graag bij wil. Ik heb ze nog nooit over mijn hobby verteld. Misschien uit angst om uit gelachen te worden of omdat men het toch niet begrijpt. Tevens hoorde ik op zich ook wel redelijk bij de populaire groep, mja weetje. Ieder heeft zijn eigen ding en hobby's, ik vind dat je iedereen gewoon in zijn waarde moet laten. Het kan je hobby niet zijn, betekent niet dat je diegene belachelijk hoeft te maken! :)

~Nick.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Panzer Drei
BerichtGeplaatst: wo 25 feb, 2015 13:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Leuk geschreven en fijne insteek.

Ik merk wel op dat bij jullie in Nederland er precies heel erg zwaar getild wordt aan het afbeelden van historisch beladen symbolen. In België heeft men dit niet zo erg.
Dit hoort bij de geschiedenis en we weten allemaal wel dat het zeer fout en erg is, maar als Belgen, gaan we daar anders mee om.
Heeft iemand van jullie hier soms een uitleg voor waarom jullie in nederland daar zo gecrispeerd over zijn? Gewoon een vraag uit pure interesse en niet om te oordelen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Panzer Drei
BerichtGeplaatst: wo 25 feb, 2015 13:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Die vraag heb ik al eerder eens ergens voorbij zien komen. Het antwoord is niet zo makkelijk denk ik.

In Nederland heerst een ziekte, namelijk die van altijd maar het braafste jongetje van de klas willen zijn en koste wat het kost politiek correct blijven. Dus ja, als er een kleine minderheidsgroepering is die ergens over valt, dan moet iedereen daar over vallen en het liefst moet het dan ook meteen verboden en afgeschaft worden.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Panzer Drei
BerichtGeplaatst: wo 25 feb, 2015 14:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
mhh, ik denk dat wij Belgen daar gewoon lakser in zijn, tot er iets gebeurd, dan schrikken we en gaan we aan de andere kant erover... Persoonlijk begrijp ik gewoon niet dat mensen zo'n model zien niet als een historische weergave van de realiteit, maar dan wel als de sympathieën die je zou koesteren... Je zet een kruis op je voertuig, hoe durf je, dan moet je toch wel nazi zijn, of extreem rechts... neen, gewoon extreem correct...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Panzer Drei
BerichtGeplaatst: wo 25 feb, 2015 17:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 15 jan, 2013 15:45 pm
Berichten: 140
Woonplaats: simpelveld
ik kom uit het Zuiden van Limburg, en ik moet zeggen ik heb dit probleem nooit gehad.
wij kregen zelfs de symbolen in de klas te zien en vanalles en nogwat . het ligt volgens mij ook eraan waar in nederland. Mijn vrouw komt van de omgeving nijmegen. als ik vroeger toen bij mijn schoonouders was aan het hobbyen en er kwam bezoek dan mog er niks duits op de tafel liggen, want stel je voor wat andere vinden. Vergeet niet dit is 70 jaar geleden de mensen moeten het eens laten rusten. Maar doormiddel van modelbouw houden we de geschiedenis in leven, mijn zoontje (6 jaar inmiddels) wist met 3 jaar precies het verschil tussen US Army en Whermacht zoals ook de brtten. mijn zoon groeit op met de eerste&tweede wereldoorlog.
Hij is ook zeer geintereseerd hierin. ben regelmatig op reanactments waar hij ook meegaat.
de mensen die over dit vallen weten niks van tweede wereldoorlog, of ze moeten deze hebben meegemaakt en afschuwelijke dingen hebben gezien dan kan ik me voorstellen.
En voor deze hobby hoeven we ons echt niet te schamen. dit is een zeer gewaardeerde hobby. en degen die er de spot mee drijven habben kein annung darvon

_________________
A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty.

Winston Churchill

1874-1965


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement