Hallo,
Het is al weer een lange tijd geleden dat ik iets gepost heb. Na een pauze van een jaar, begon ik toch telkens weer vaker te lezen hier, en begon het toch wel te kriebelen. Mijn eerste bouwverslag hier was van de 155 DTM, ook van BBR. het is mij altijd bijgebleven dat ik daar veel plezier aan had.
Na een hele tijd lang zoeken op verschillende beurzen naar een schaalmodelletje van mijn, enigszins, bereikbare droomauto, heb ik via e-mail contact met De Roos Autominiaturen een BBR kit op de kop weten te tikken.
Voor zover ik weet is de 3200 van BBR een vrij zeldzaam kitje, daar was de prijs ook naar. Ik heb het nooit eerder gezien, behalve op een frans forum, maar aangezien mon frans non bon est, heb ik daar vooral foto's bekeken
De 3200 GT kwam in 1998 uit als eerste auto na de fusie met Ferrari. Een ietwat goedkopere Italiaanse coupe, met een enorme acceleratiekracht en een achterbank maakte deze auto bruikbaar voor iedere dag. Het 3,2 liter grote V8 blok met 369 pk wist de auto in slechts 5.1 seconde de honderd kilometer per uur te laten bereiken. Met regelmatig onderhoud van de juiste specialist is deze, door Giugiaro ontworpen, stijlvolle coupe een stuk aantrekkelijker dan Ferrari's uit die periode. De kenmerkende boomerang-achterlichten moesten helaas afzien van een toekomst in de VS, en met de komst van de Coupe 4.2 werden deze dan ook vervangen.
De BBR kit kwam vandaag binnen bij Alfist. Patrick zou hem voor mij spuiten in de kleur Honda Champagne beige, wat vrij dicht in de buurt van Grigio Alfieri komt.
De doos zoals we die kennen van BBR:
De kwaliteit van BBR is vrij hoog, flash is nauwelijks aanzwezig:
Een snelle dry-fit:
En ik kreeg al een foto door van de primer:
Ik houd jullie op de hoogte,
Nick