Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 aug, 2014 9:40 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Gegroet heren vrachtwagenbouwers!

Afgelopen weekeind ben ik begonnen met helemaal achterin (onderin) dit forumgedeelte de topics door te spitten op verslagen waar de foto's niet meer zichtbaar zijn.
Deze topics zullen verplaatst worden naar het archiefgedeelte van het forum waar een verzamelplaats is van (oude) bouwverslagen zonder foto's.
Bij deze tweede opschoonronde in 3 jaar tijd is het mij opgevallen dat voornamelijk foto's geplaatst via imageshack na een aantal jaren off-line gaan.
Zelf geef ik daarom het advies om gebruik te maken van de brouwersalbums welke in de loop der jaren een stuk gebruiksvriendelijker zijn gemaakt. Deze foto's zullen in de loop der jaren niet verdwijnen.

In principe merken jullie weinig van de opschoon-operatie, buiten het feit dat het topic-aantal en postings-aantal van dit forumgedeelte geleidelijk aan weer naar beneden zal lopen, het verplaatsen zelf zal op de achtergrond plaats vinden. Omdat er nogal veel werk in gaat zitten kan het enige tijd (weken tot maanden) duren voordat alle topics doorgespit zijn.

Mochten er nog vragen zijn hierover, voel jullie vrij om ze te stellen :wink:

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 aug, 2014 19:17 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Hoi Robbie :brouw:

Toevallig zat ik gister in de avonddienst een wat oude topics terug te bladeren en inderdaad... imageschack "gebruikers" hebben de meeste "fotoloze" topics, jammer want er staat in de topics zelf soms zeer nuttige info Afbeelding misschien dat we via dit topic ook weer even onder de aandacht kunnen brengen dat antwoorden in oudere of voor het moment geen "update" topics zijn niet relevant is om hier op te reageren, doe het anders per PB. Ook ik snap als één van de oudere "gasten" hier op het forum (lees gebruikers) dat Hanjo nooit zal hebben verwacht dat het forum zo uit zijn modelbrouw jasje zou groeien maar dit soms onder de aandacht brengen zal geen kwaad kunnen en zeker als in positief gewaardeerd worden binnen de oude en serieuze forummers Afbeelding


Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 aug, 2014 19:50 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Voor wat betreft het ophalen van oude topics is er een pop-up geïnstalleerd (forumbreed) die automatisch verschijnt wanneer er langer dan een half jaar niet gereageerd/ge-updated is en iemand wil een nieuw bericht plaatsen.
Wordt er binnen het half jaar gereageerd, dan verschijnt deze pop-up niet. Neemt niet weg dat het vanzelf spreekt dat een reactie bij een inactief topic wel inhoud dient te hebben (dus niet: "hoe staat het er voor/ zijn er nog updates?"). Anders is het sturen van een pb naar topic starter wel aan te bevelen. Of het moet al relevante informatie/toevoeging zijn voor het topic.

Wil ik meteen even eraan toevoegen: In deze sectie van het forum horen alleen bouw-topics. Al het overige wordt verplaatst/verwijderd zonder pb! De laatste tijd worden er weer (iets) te vaak topics verkeerd geopend. Heb je geen bouwverslag, kijk dan even verder dan het vrachtwagenhoekje op het forum!

Robbie :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 aug, 2014 10:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
Is het niet een idee om een subforum in Bouwverslagen vrachtauto's te maken waar we over vrachtwagenmodelbouw kunnen lullen en dingen als waar vrachtwagenmodelbouw onderdelen te kopen, tips en trucs. Zoiets is er natuurlijk al maar dat is een algemeen forum deel. Als het binnen de trucks is reageren er meer truck bouwers op denk ik.

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 aug, 2014 10:52 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Ja, dat is inderdaad een idee (waar achter de schermen ook al eens over gesproken is).
Het bezwaar hiertegen is dat (ondanks dat het cliché is) de autobouwers dan ook zo'n plek willen, de mannen van de militaire bouw ook en dan het liefst opgesplitst in pre WWII, WWII, en post WWII (want dat zijn verschillende tijdperken), om over de vliegtuigbouwers en botenbouwers (hout/plastic) nog maar te zwijgen :D

Door het referentiegedeelte aan het gehele land "gebeuren" te koppelen kan er vlugger wat opgestoken worden van bijvoorbeeld de militaire bouwers (verweren) etc (en is er minder overlap over gelijksoortige onderwerpen in de diverse categorieën).
Het is voor de meeste modelbouwers een eigenschap gebleken dat ze hoofdzakelijk in hun eigen interessegebied blijven kijken, terwijl juist voor sommige prangende vragen de antwoorden voor het oprapen liggen in de andere disciplines van deze mooie hobby.
Voor een vrachtwagenbouwer die eigenlijk alleen vrachtwagens bouwt, en daar alleen zijn interessegebied heeft zou het toch op modelbouw-techniek handig kunnen zijn om ook eens bij bijvoorbeeld de vliegtuigen, auto's, militaire voertuigen etc mee over de schouders te kijken. Andersom geldt dat natuurlijk ook :wink:

Een ander momenteel "bezwaar" is het te grote aantal subcategorieën dat zo zal gaan ontstaan. Het forum vergt voor de forumbrede lezer nu al veel scrolwerk op, en veel categorieën zijn dan ook nog eens opgedeeld in van de kleine wormvormige aanhangseltjes, wat alleen maar voor nog meer versplintering zorgt.

Neemt niet weg dat wij open (blijven) staan voor suggesties en verbeteringen aan het forum dus jouw opmerking zal zeker niet ongehoord blijven Jelmer :wink:

Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 aug, 2014 14:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Ik zou het gevraagd topic ook het liefst opsplitsen in de verschillende groepen, zoals auto's, trucks, vliegtuigen en boten.

Gewoon een hoofdtopic met de bovengenoemde groepen als sub-topics.

ik weet niet of dat kan, maar het is een suggestie.

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 aug, 2014 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 maart, 2008 13:55 pm
Berichten: 535
Woonplaats: Westfriesland
Kan je niet beter gewoon de link naar tips en trucs bovenaan elk subforum plaatsen?

_________________
Ervaring krijg je pas, net nadat je het nodig hebt gehad!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 aug, 2014 12:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Trukker 48 schreef:
Ik zou het gevraagd topic ook het liefst opsplitsen in de verschillende groepen, zoals auto's, trucks, vliegtuigen en boten.

Als iedereen in het marktplaats gedeelte nu eens de titel van zijn topic fatsoenlijk zou gaan benoemen, dan bespaart dat ook al heel wat tijd om te selecteren wat je wil bekijken of niet. Nu staat er soms gewoon "zomerverkoop" of "zolderopruiming" of ..., ja, van wat?
Kunnen er daar geen "regels" voor neergezet worden waaraan de titel van een topic dient te voldoen, in andere rubrieken trouwens ook, soms zijn de titels zo vaag als maar mogelijk (naar ik eens vernomen heb, is dat om zoveel mogelijk kijkers te hebben, en is daarvoor ook een soort wedstrijd achter de schermen gaande, maar ik kan ook verkeerd ingelicht geweest zijn)?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 aug, 2014 18:32 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Gerdi:Het hele marktplaatssubforum bevat al regels en kijk 's hoeveel mensen zich er aan houden ( onderwerp vermelden, schaal, foto, etc. etc. ). Maar dan is het natuurlijk wél de bedoeling dat er opgelet wordt dat mensen zich ook daadwerkelijk aan die regels houden......als je er niets van zegt wordt het één grote bende en zie daar...... :roll:

Allen: Vwb het opdelen van fora: ik ben in het verleden moderator geweest ( trucks voor de nieuwelingen :mrgreen: ) en dit was een regelmatig terugkomend verzoek. Ik had toen de mening die Robert heeft en heb die nog steeds. Het klinkt inderdaad heel mooi als iedereen het stukje forum heeft wat hij/zij graag wilt hebben maar als eerste wordt het scrollen inderdaad ondoenbaar....zeker voor de mensen die zich 'onderin' het forum bevinden. Ten tweede zullen mensen zich nog minder verdiepen in andere subfora omdat men alleen maar in het eigen hoekje blijft rondhangen zonder zich te verdiepen in de overige disciplines op dit prachtige forum. Je kunt bijvoorbeeld heel veel leren over verweren en beviezerikken bij de tankjongens, blank metaal afwerking bij de vliegtuigjongens ( denk bijv. aan zo'n mooie glimmende alu tanktrailer ) en perfecte laklagen bij de autojongens. En zo kan je bij elk subfora wel informatie en technieken vinden die je kunt gebruiken bij de trucks. En het leuke??.....je leert mensen kennen waar je anders niet mee zou praten. We komen als DMTC nu bijvoorbeeld al weer een aantal jaren bij de beurs in Hurdegaryp georganiseerd door Tjopper Bob en Darka. We zijn de enige truckbouwers tussen al dat vliegtuig- en tankgeweld maar er is interesse en dan blijken er ook overeenkomsten te zijn tussen al die verschillende disciplines. Echt waar, als er verder opgedeeld gaat worden, worden de groepjes mensen alleen maar kleiner en zullen reacties op brouwsels ook minder worden.....dus ook hints en tips en dat lijkt me geen goed plan. Ik begrijp heel goed dat er af en toe topics tussen staan waar men geen interesse in heeft ( heb ik ook ) maar door zoiets te volgen komt de interesse vanzelf.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 aug, 2014 20:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
voor wat betreft het opsplitsen van een soort item zal het zo maar noemen | zal je net als op een us forum 1 soort krijgen
zoals modelcarsmagazin dat gaat alleen over voertuigen met een apart gedeelte voor alles
hier bij modelbrouwers worden haast alle soorten van modelbouw neergezet en dan is het heel veel werk om naar elk onderwerp te scrollen en dan krijg je ook nog een aardig onoverzichtelijk tabblad lijk mij | of zeg ik het nu verkeerd , bert |
ik kijk ook wel eens bij de andere bouwsoorten , zoals arjan al aangaf en vind het allejezus mooi wat sommige neerzetten op hun bouwgebied , en je kan er ook wat van opsteken
vind het soms jammer dat in oude bouwverslagen de foto,s verdwenen zijn , maar het is niet anders
en natuurlijk heb je altijd wel eens iets , zo van hhhmm kan je niet beter .....netjes blijven koos
ik voor mij vind het wel goed zo , en wil je wat weten kan je ook een vraag stellen op het forum dus dames , heren ga zo door
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement