Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 15 mei, 2014 19:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Nico: bedankt. Maar het is geen show stopper, hoor. Ik neem hem niet mee naar de ESM, dit jaar....!! ;-)

Nem,

Ik ben geen grote fan van (extreme) weathering, maar soms mag ik een modelletje wel eens wat viezer maken dan normaal.
Ik schrok toen ik eens foto's op ging zoeken van vliegtuigen uit WO2 en dan vooral foto's van de onderkant...... Man......wat zien
sommige vliegtuigen eruit.....Vooral die Spits... Grote dikke strepen donkere olie en andere vuiligheid. Nog VEEL meer dan wat ik
op mijn model aanbracht.
Dat WO1 vliegtuigen vuil werden vanwege de eenmalig gebruikte casterolie wist ik wel. Dat moest ook wel want eenmaal gebruikt
moet de olie wel overboord. Het komt dan onherroepelijk op het vliegtuig terecht met een flinke vervuiling als gevolg.
Maar dat sommige Spitfires zo vuil konden worden, daar had ik me nooit zo op geconcentreerd. Ik heb boeken zat, al 40 jaar lang,
maar omdat ik zelden weathering toepas, lette ik er nooit zo op.
In mijn topic "Gebouwd in 2013" (Off-Topic) kan je zien wat ik allemaal gebouwd heb. Zes of zeven hebben een redelijke weathering.
Ik pas het dus wel toe. Ook op oudere modellen, zie mijn oude threads.

Maar goed..... Deze kit is KLAAR !

Afbeelding

Hier en daar nog een klein beetje chipping toegepast, donkergrijs met een beetje aluminium, en gewoon lichtgrijs voor chipping op de
propellor, dat ziet er beter uit. Spiegeltje zit erop, pitot tube en brandstoftank.

De standaard kit stelt niet zo héél veel voor, maar met de juiste decals en wat extra schilderwerk is er wel iets leuks van te maken.


De volgende kit : De Tamiya 1:48 Spitfire Mk. 1 !!
De QJB, met de zwarte vleugel.


__________
Erik.

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 mei, 2014 19:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Mooie Spit geworden. Verwering ziet er goed uit.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 mei, 2014 19:57 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ik vind hem ook erg mooi geworden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 mei, 2014 20:41 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Heel fraai. Maar kan het zijn dat eronder de rechtvleugeltip de pithotbuis mist?
VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 mei, 2014 21:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
cupofwondering schreef:
Heel fraai. Maar kan het zijn dat eronder de rechtvleugeltip de pithotbuis mist?
VrGr
Jan


Eeeuuhhh........ Heb je de andere posts van mij al gelezen....??? ;-) :-)

Zoals je al schreef: hij zit aan de onderkant. Dus hoe denk je dan te kunnen zien dat hij ontbreekt? Ik heb wel een foto van de
onderkant geplaatst, maar niet van het eindproduct. De kit zit al veilig opgeborgen in een doos, tussen de andere modellen, maar
geloof me.....hij zit er !!!

Maarrrr...... onder de rechtervleugel zal je nooit een pitotbuis vinden, want ze zitten altijd aan de linkerkant ! ;-) Bij dit type, althans.

Op pagina 3, tweede foto, kan je zien waar hij op mijn model ook zit. De pitotbuis. Zonder 'h' .
Ik wou nog een hol buisje gebruiken, maar die was qua diameter net iets te groot. Net niet op schaal. Geeft niet, want zo'n bijzonder
model is dit nou ook weer niet, hoor.

Jan....meer Spitfires bouwen ! ;-)

__________
Erik

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 mei, 2014 11:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Heel mooi geworden. ik wilde bijna vragen welke kleuren je had gebruikt, maar ik heb het antwoord gevonden in je posts.

Citaat:
De onderkant wordt gespoten in lichtgrijs Revell 76. De bovenkant in blauwgrijs 79 en groen 68. Het blauwgrijs maak ik iets lichter met 76


Ik was gisteren met mijn zootje ongeregeld aan de gang, en ik vond het "Dark Green" van Revell of zelfs van Humbrol niet goed bovenop het blauwgrijs.

Goed dat je doorgezet hebt na het debacle met de decals. Zo zien we het graag :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 mei, 2014 14:20 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Een mooi model geworden!
De invasiestrepen zien er super uit.
Subtiele verwering.

Mijn complimenten!

Gr.
T


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 mei, 2014 17:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Gave Spit zo hoor!

Maar lees ik nou goed dat je ‘m opbergt in een doos? Lijkt me ook zonde, zie je ‘m nooit meer als ie af is.

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 mei, 2014 19:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Flynn : Hoezo? "Zelfs van Humbrol" ? Ik vind de kleuren van Humbrol, en dan in het bijzonder nummer 29 en 30, helemaal niet de juiste
kleuren voor een Spitfire. Dat groen is blauw-groen-grijs (veel te blauw !!) en het bruin is grijs met een beetje bruin en dan nog de verkeerde
tint ook. Revell 68 en 82 komen veel dichter in de buurt. De exacte kleuren kunnen niet bepaald worden, omdat Spits in de originele kleuren
niet meer bestaan, en de restanten die er nog zijn, zijn overgeschilderd. Afgaande op foto's komen de kleuren van Revell toch duidelijk veel
meer in de richting.

LtD : Bedankt !

Prutsel : In een doos. Ja. Jammer, maar ik moet wel. Ik heb zó veel modellen, dat vanwege het gebrek aan een grote vitrine ik mijn modellen
wel in dozen op moet bergen. Maar ze zitten veilig opgeborgen hoor. Ik zorg goed voor ze. Maar als ik een vitrine moet gaan bouwen waar
daadwerkelijk AL mijn modellen in passen, ik een vitrine moet maken die twee meter hoog is, vijf meter lang en tien planken heeft van 40 tot
50 cm diep. En dat is dan voor de modellen die al afgebouwd zijn. Waar laat ik de modellen die ik nog moet gaan bouwen? De echte grote kits,
de enorme 1:72 bommenwerpers van Monogram kan ik alleen ophangen, die passen niet in de gemiddelde vitrine ! ;-) En dan heb ik nog een
enorme stapel 1:32 vliegtuigen. Monsters als de Ju-88 en Heinkel 111. Ja.....vind daar maar eens een plekje voor.
Ik zal er tezijnertijd wel een oplossing voor vinden.

_______
Erik

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement