Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 15 apr, 2014 22:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
@René: Nope, wat Nem en Saab900 al noemen. Dit zijn echt de kleuren voor de Noord-Afrikaanse versie.

@Nem: Thanks, maar we zijn nog niet aan de eindstreep. Genoeg kansen om er nog iets aan te verprut(sel)en. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@Silenoz: Scherp gezien van de camouflage. Dit heb ik niet meer durven bij te werken omdat ik bang was ik zou verprutsen. :roll: Momenteel staat de spit al in de glim dus wordt het ook wat lastig om de camo netjes bij te werken.

@Saab900: Misschien dat het op de foto’s grijzig overkomt, maar het heeft echt een blauwtint (had misschien nog iets blauwer mogen zijn).

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 apr, 2014 22:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Je schreef dat je voor de onderkant Revell 36159 hebt gebruikt. Dat potje heb ik ook staan en het deksel vermeldt: Himmelblau / Sky. Als ik mij niet vergis werd Sky alleen op "Europese" Spitfires gebruikt, bij de tropische camo's was de onderkant Azure Blue. Dat is ook nog net te zien linksonder in de bouwbeschrijving van je kit. Deze kleur is wat blauwer dan Sky.

Overigens vind ik je verfwerk er retestrak uitzien! :brouw:

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 apr, 2014 23:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Ik heb nog even nagekeken en je hebt inderdaad gelijk. :oops: Ik had gemakshalve aangenomen dat het lichtblauwe correct zou zijn. Eigenlijk zou de onderkant nog een tint blauwer moeten zijn. Heb ik toch nog iets verprutst.. :? :mrgreen:

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 apr, 2014 13:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Saab 900 schreef:
Je schreef dat je voor de onderkant Revell 36159 hebt gebruikt. Dat potje heb ik ook staan en het deksel vermeldt: Himmelblau / Sky.


Vandaar ook mijn vraag of ik één van deze kleuren kon gebruiken voor mijn Mk.1a. Uiteraard is de zandkleur camo aan de bovenzijde niet geschikt voor een gewone camo. Zo ver was ik uiteraard zelf ook al.

Maar Revell kan ik makkelijker aankomen dan Vallejo, vandaar mijn vraag.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 apr, 2014 14:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Als je Revell Aqua verf gaat gebruiken zou ik voor een Spitfire Mk I de volgende kleuren adviseren:

Bovenkant: Dunkelgrun 36168 en Dark Earth 36182
Onderkant: Himmelblau 36159

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 apr, 2014 0:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Topper !! :brouw:

Ga ik die proberen te scoren. Had al wat gepuzzeld, maar omnummeren naar Vallejo (waar ik het liefste mee spuit) is toch lastig. Dan kan ook ik weer verder. 1 mei begint GB WO-1 waar ik moderator ben, dan wil ik toch vergevorderd zijn met de Spit.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 apr, 2014 9:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Dankzij de Paasdagen heb ik een extra lang weekend. Hierdoor kan er naast het paashazen zoeken, plantjesmarkten afstruinen, verorberen van diverse paasontbijten en lunches ook wat meer tijd aan de hobby worden gespendeerd. :D

Ten eerste zijn de decals aangebracht. Bij de Eduard kit zijn twee velletjes met decals aanwezig. Het vel met de grote decals (sterren etc.) is erg stevig, maar ook erg dik. Hier moest veel sol aan te pas komen om het enigszins in de panellines te krijgen. Het tweede velletje bevatte de diverse waarschuwingen, frutsels etc. Dit was juist superdun en scheurde vrij snel. Twee uiterste in één dus.

Het toestel vlak voordat de spuit er overheen ging:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadat het laagje glim uitgehard was getracht het glimmende iets af te zwakken. Dit ging echter niet helemaal lekker. Weer witte vlekken… Het revell glim spul en revell matt spul reageert dus niet lekker op elkaar.. (een conclusie die ik eigenlijk al eerder had kunnen trekken). Omdat ik dit eerder al aan de hand heb gehad gelijk de wasbak vol laten lopen met warm water en het overgrote deel er weer af kunnen poetsen.. In alle haast heb ik hier echter geen foto’s van gemaakt. Toen maar besloten om een nieuwe laag aan te brengen met de microscale vernis die ik nog had staan.

Helaas zijn er her en der wel wat vlekjes zichtbaar gebleven, dus is er een camouflage aangebracht in de vorm van een wash. Nu staat het er zo bij:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk iets zwaarder/smeriger geworden dan bedoeld. Maar de witte vlekken zijn nauwelijks nog zichtbaar. En uiteindelijk is het ook de zandbak-editie dus een beetje vuil is wel verantwoord. :mrgreen:

Nu nog een laagje aanbrengen om alles wat meer naar elkaar toe te laten trekken. En dan gaan we langzaamaan richting het voltooien van deze Spit!

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 apr, 2014 12:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Mooi hoor. Ziet er erg strak uit allemaal. En weer een heel wat anders zo'n dessert schema.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 apr, 2014 14:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Het zal wel moeite hebben gekost maar die kleinere decals zitten er prima op, geen spoortje silvering.

Dat gevlek met transparante lak had ik ook onlangs, met alleen Revell Aqua. Het lijkt er inderdaad op dat de onderzoeks-afdeling van Revell hier nog even mee bezig moet..

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 apr, 2014 14:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Dat ziet er erg knap uit hoor, van de vlekjes is niks meer te zien. Al thans IK zie ze niet meer. Nog eventjes en er staat een topmodel op de plank.

Thomas

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement