Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 0:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: A flock of Vipers...
BerichtGeplaatst: do 17 apr, 2014 22:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Jullie gaan me gek verklaren, zelfs ik vind het al te gek. Maar m'n liefste en begrijpende vrouw vindt het super!
Ik ben al jaar en dag bezig met het stilletjesaan uitbouwen van m'n Belgische luchtmacht op schaal. Vele types heb ik reeds in m'n bezit of heb ik reeds gebouwd. Enkel de F-16 in Belgische kleuren ontbreekt zowat. Ik heb er eentje in de vitrine staan. Een oudje van Heller. Wanneer ik de BAF toestellen bouw, probeer ik de meest voorkomende kleurenschema's van eenzelfde type te maken. Bvb van de (R)F-84F heb ik de drie schema's, zowel de RF als de gewone, in totaal 7 toestellen.

Met de F-16 is dit enigszins anders, je maakt een A en een B en de kous is af. Grijs, nog een grijs en nog een ander grijs onderop en je bent klaar. Wel, ik heb het plan opgevat om een hele reeks demo F-16's van de BAF te maken. Momenteel zit ik om en bij de 20 kleurenschema's, maar gaandeweg zullen er nog wel enkele bijkomen :shock:

In deze doos verzamelde ik reeds alles wat ik heb gekocht over de voorbije jaren. Ook heb ik een viertal "opknappertjes" geselecteerd voor een vers kleurtje.

Afbeelding

Wat zit erin

Afbeelding

Afbeelding

Allemaal nieuwe Revell - kitjes

Afbeelding

de opknappertjes.

Afbeelding

En de selectie aan decals.

Afbeelding

En nu eerst die Transall en Spitjes afwerken.


Laatst bijgewerkt door Flynn op za 30 jan, 2016 23:18 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Een kudde F-16's...
BerichtGeplaatst: do 17 apr, 2014 22:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Dat wordt een meer-jaren project, wat een leuk idee! Dat wordt wel een heel kleurrijke vitrine voor jullie straks!
De demo-machines zijn inderdaad een stuk interessanter om naar te kijken dan die grijsgrauwe bakken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Een kudde F-16's...
BerichtGeplaatst: do 17 apr, 2014 22:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Goed streven. Ik verklaar je niet voor gek hoor. Ik ben bezig met Apache nummer 13 en 14 en ik heb nog meer te gaan. In feite hetzelfde idee, alleen een ander toestel.

Succes met deze bouw. Ga je ze in één (MEGA) topic doen, zoals ik onlangs gedaan heb met mijn Apache's, of ga je ze allemaal apart in een topic bouwen?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Een kudde F-16's...
BerichtGeplaatst: do 17 apr, 2014 22:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Eén groot topic René! Kan ik m'n eigen progressie zien in het aanpakken van de problemen die ik zal tegenkom.
Een beetje zoals jouw grote Apache-bouwverslag! Vind ik ook heel fijn om door te bladeren en je oplossingen te zien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Een kudde F-16's...
BerichtGeplaatst: do 17 apr, 2014 22:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Juist, alles 'overzichtelijk' bij elkaar. En dan kun je eenvoudig je eigen modellen met elkaar vergelijken. Het enige nadeel is, als je in een mega-groot topic iets op wilt zoeken, kan dat wel even duren. Ik zit er over te denken om op pagina 1 een soort inhoudsopgave aan te maken, zodat je sneller en gerichter naar een bepaalde pagina kunt zoeken.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Een kudde F-16's...
BerichtGeplaatst: do 17 apr, 2014 22:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Klinkt goed!

Heb je 1 of meerdere foto's van de kisten die reeds klaar zijn? Ben er wel erg benieuwd naar!

Succes! :brouw: Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Een kudde F-16's...
BerichtGeplaatst: vr 18 apr, 2014 14:02 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 apr, 2013 20:22 pm
Berichten: 1555
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Goed plan, Flynn !

Maarre... ik zie nog iets meer verschil dan alleen maar grijs en grijs. Behalve schaalverschil ( Dragon had ooit een Belg op 1/144 ) kun je ook nog de A, B en/of A/B MLU maken.
Verder klein stabilo, á la Block 5, groter stabilo a la Block 15 etc.

_________________
N1K1 1:72 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 8#p1045038

Mil Mi-2 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 25&t=51829

KLM Bo105 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 46&t=50937


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Een kudde F-16's...
BerichtGeplaatst: vr 18 apr, 2014 14:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
@Michel, je hebt overschot van gelijk aangaande onderlinge verschillen en upgrades. En zelfs al deze demokisten hebben de verschillen ook. Ik doelde eerder op de "grey pointy things" kleurencombinaties.

Ik wil graag een heel kleurrijk geheel aan F-16's neerzetten in 1 schaal. Als ik dit zo vergelijk met wat ik op de plank heb staan van BAF-geweld... heel veel ALU-kleurige vliegtuigen. Tijd voor wat kleur dus!

Citaat:
Heb je 1 of meerdere foto's van de kisten die reeds klaar zijn? Ben er wel erg benieuwd naar!


Bedoel je de reeksen? Ik zal er een dezer dagen wat posten in het "eindfoto's zonder verslag" gedeelte


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Een kudde F-16's...
BerichtGeplaatst: vr 18 apr, 2014 14:24 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 apr, 2013 20:22 pm
Berichten: 1555
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Flynn schreef:
Tijd voor wat kleur dus!


Ik vind m interessant en ga je volgen !!!
Succes!

_________________
N1K1 1:72 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 8#p1045038

Mil Mi-2 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 25&t=51829

KLM Bo105 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 46&t=50937


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Een kudde F-16's...
BerichtGeplaatst: vr 18 apr, 2014 15:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Erg leuk idee. Ik heb wel eens het idee gehad een heel squadron te bouwen met toebehoren zoals tractors en al dat soort dingen. Maar toen was ik nog jong en naïef me niet realiserend hoe ongelofelijk veel voertuigen daar bij betrokken is. Maar dit is wel leuk.
BAF demo kisten zijn behoorlijk spectaculair dus dat kan nog wat worden. Zijn er geen tiger meet versies?
Voor wat betreft de modellen, heb ik niet zo'n beste herinnering aan de versie van ESCI. De fabriek bestaat volgens mij ook niet eens meer en dat is niet verwonderlijk. Klopte meestal maar weinig van de modellen, alsof ze al hun info van foto's haalden. De rest is wel prima al heb ik nog nooit van de F16 triplane gehoord.... :mrgreen:
Veel plezier. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement