Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Supra V8 twin turbo
BerichtGeplaatst: wo 22 jan, 2014 23:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 dec, 2009 13:01 pm
Berichten: 218
O ja ik heb het daaronder goed geschuurd hoor en had geen zin de hele body kaal te maken :!:
Dus de body zal nooit met afbijt behandelt worden. Lijkt mij sterk zat gezien het model alleen maar in de kast of dio zal staan haha
Ik laat mijn zoontje er niet mee spelen :lol: Maar je hebt een goed punt wat betreft de betere hechting op kaal metaal :brouw:
Dit is ook geen ''kneedbaar staal'' trouwens.. maar 2 componenten epoxy spul. Weet niet of dat veel uitmaakt?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Supra V8 twin turbo
BerichtGeplaatst: vr 24 jan, 2014 0:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 dec, 2009 13:01 pm
Berichten: 218
Nou ik heb een beginnentje gemaakt hoor. Ze zijn nog wel een stuk breder dan op het voorbeeld maar de de wielen vallen goed zo!
Ik weet nog niet of ik het zo laat of dat ik ze toch nog wat smaller ga maken :roll: Vind het zo wel dik maar ook een beetje to much..

Hier met de slick's.. Omdat deze hoger zijn dan de andere banden lijken ze smaller.. Dus qua banden ben ik er nog niet over uit.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier met de gewone banden..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BEST wel erg breed :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ok.. Meningen graag.. :mrgreen: Wat vinden jullie
Wielkasten zo laten of iets smaller maken?
En deze platte banden houden of hogere slicks nemen of zoeken of ik bredere banden kan vinden ergens op internet? :roll:


:brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Supra V8 twin turbo
BerichtGeplaatst: vr 24 jan, 2014 0:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik vind de breedte wel stoer staan inderdaad, maar ik is leek, dus ik ga domme vraag stellen: De banden raken vrijwel de wielkast. Hoe zit dat met de vering? Als de schokbreker iets inveert, dan komen de wielen toch tegen de kasten?

Ik hoop wel dat je een en ander mooi spiegeltje-glad af kunt werken, want je wielkasten lijken nog vrij grof te zijn.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Supra V8 twin turbo
BerichtGeplaatst: vr 24 jan, 2014 7:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 dec, 2009 13:01 pm
Berichten: 218
Is geen domme vraag hoor Rene.. Maar ik zou zeggen, Google eens op ''stance nation'', ''stanceworks'', hella flush en je komt alleen maar plaatjes van auto's tegen die ''onmogelijk'' laag liggen. Lijkt het dan he hahahaha want als je zo laag rijd, rijd je met een heel harde set-up natuurlijk, getrokken banden en wat negatief camber zodat je misschien net één vinger tussen wielkast en band krijgt :lol: Hier is dus gewoon wel mee te rijden :D

Nou dit vind ik nou mooi :brouw: Mijn eigen auto (1:1) ligt er erg laag bij.. Kijk maar in het topic ''mijn echte auto en ik'' van de week nog foto's op gezet.

Wat betreft de afwerking maak ik me niet druk.. Dit was namelijk alleen nog maar de dremel met korrel 60 :lol:
Dus met schuren en spuitplamuur ga ik er wel komen. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Supra V8 twin turbo
BerichtGeplaatst: vr 24 jan, 2014 10:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 aug, 2012 22:09 pm
Berichten: 786
Het is wel absurd breed natuurlijk, maar in Nippon (Japan) zie je ze vaker zo, dus het mag zeker wel! Ik zou zeggen laten zo (de breedte dan he, niet de afwerking :wink: )...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Supra V8 twin turbo
BerichtGeplaatst: zo 26 jan, 2014 13:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 dec, 2009 13:01 pm
Berichten: 218
Ik heb toevallig een setje bredere banden gevonden voor de achteras.. Ze zijn ong 4mm breder dan de slick's en de normale banden.
Ze zijn ook wel iets hoger wat toch weer een beetje de ''staggered'' look geeft. Maar dit vind ik op zich wel gaaf. Omdat deze niet helemaal in
de wielkasten kunnen vallen heb ik de voorste wielkasten iets aangepast zodat de stance look voor en achter ongeveer gelijk is :)
Het zijn btw de originel banden van de nissan 300zx die ik nog had liggen na die ombouw :mrgreen:

Hier foto's
Afbeelding

Afbeelding

Iets lager maar wel breder dan de slicks die ik er eerst onder had..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De veranderde stance van het model. Ik vind zelf de bredere achterbanden beter bij zon high powered model passen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk dat ik de achterste wielkasten nog wat ga aanpassen zodat ie achter ietsjes lager komt te liggen want hij hangt nu
iets te veel voorover vind ik. Maar voor de rest ben ik nu tevreden over de look en kan ik gaan schuren en spuitplamuren :thump_up:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Supra V8 twin turbo
BerichtGeplaatst: wo 29 jan, 2014 23:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 dec, 2013 23:48 pm
Berichten: 79
De stance op de laatste foto is net goed zo :mrgreen: , niks meer aan doen zeg ik :P


Mooi apparaat zo! :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Supra V8 twin turbo
BerichtGeplaatst: zo 30 maart, 2014 13:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
gaaf 8) wel grappig jij plaats een lexus blok in een toyota supra en ik had ooit een lexus gs met een supra blok (een 1:1) :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Supra V8 twin turbo
BerichtGeplaatst: zo 06 apr, 2014 10:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 dec, 2009 13:01 pm
Berichten: 218
Hahah Ja dat komt omdat de Supra zijn blok al eens af heeft moeten staan aan een BMW :wink:
En ik heb in mijn zogenaamde koelkast ook nog een Lexus GS400 staan met een supra blok erin..
Dus vandaar dat de lege Supra body nu een Lexus V8 krijgt :brouw:

Projectje staat nu al wel een behoorlijke tijd in de zelfde koelkast :mrgreen: Ben namelijk bezig met een nieuwe
garage en om niet met te veel dingen tegelijk bezig te zijn is de Supra ingepakt en opgeborgen zodat ik als ik eraan verder
ga gewoon zo weer verder kan gaan :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement