Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 26 dec, 2013 19:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 nov, 2012 12:58 pm
Berichten: 334
Woonplaats: Emmeloord
Hallo allen,

Tja, het lijken wel érg produktieve dagen te zijn met kerst! :wink: :lol:
Inderdaad: de Transit afleverbus is klaar, op één klein detail na: de juiste nummerplaat.
Maar dat laatste is niet (meer) te achterhalen: ik heb m'n hele foto-archief er al op na geslagen, maar er zit er niet één tussen waar het bewuste busje op staat.
We zullen het dus met een fictief nummerbord moeten gaan doen.
Enfin, hieronder eerst de beelden van de opnieuw geassembleerde bus, en daarna compleet met juiste bestickering.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoewel het er op de ingezoomde onderste foto ^ wat slordig uitziet, is het zelfgemaakte ruitje in de achterzijde eigenlijk best wel goed gelukt!
Uit een dun stukje transparant kunststof heb ik het ruitje uitgezaagd en net zolang bijgevijld totdat het goed paste.
Vervolgens de randjes aan de binnenzijde licht opgeschuurd om de verf te doen hechten, hier eerst kunststofprimer opgespoten (gelukkig ook transparant) en daarna met mat zwart de randen geverfd. Omdat dit aan de binnenkant zit, is de buitenkant van de ruit glad. Uiteindelijk met iets secondenlijm vastgelijmd, waardoor tóch nog iets witte uitslag is ontstaan.
Mwoah, ik vind het wel geslaagd (genoeg).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En vanaf hier met de bestickering:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jawel: mét het Ford-logo er weer op! ^
't Was wel héél klein, en uitknippen was niet eens mogelijk: 'k moest het uitsnijden!

Afbeelding


Wat bij het bestickeren nog behoorlijk tricky was, was het feit dat bij de Transit de zijportieren geopend kunnen worden.
De grote stickervlakken in waaiervorm moeten daarvoor eerst goed worden gepositioneerd, en vervolgens doorgesneden bij de portieren. Da's nog wel wat lastig!!
Maar: even een nieuw mesje in de scalpel, en dan gaat het redelijk goed.
Ook moest er bij het bovenste deel van het portier een deeltej weg, daar waar de zijruit begint!


EINDRESULTAAT BEVREDIGEND: JA


Met vriendelijke groet,

Jan

_________________
-> Have a nice day!
-> Al doende leert men
-> Niet geschoten is altijd mis!!!

Overzicht van mijn projecten op dit Forum
Mijn Modelbrouwers Foto-site
Kijk gerust eens rond op mijn modelbouwwebsite: https://modelbouwjan.jouwweb.nl/

Het enige wat de geschiedenis ons leert, is dat de geschiedenis ons niks leert!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 dec, 2013 12:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 aug, 2012 22:09 pm
Berichten: 786
Mooi gedaan, wordt een leuke verzameling zo!

Wel valt me op dat de lak erg dik is aangebracht, vooral als ik de foto van de achterzijde bekijk, maar dit effect zal ook wel versterkt worden door de kleine schaal van het model.

:brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 dec, 2013 13:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Altijd leuk om 'items' te maken waaraan een verhaal zit. Hetzelfde heb ik met heli's.

Ik vind het eindresultaat redelijk, maar je hebt er wel veel tijd en moeite in gestoken. De ramen in het achterportier vind ik wat minder geslaagd, net alsof ze met matte lak bewerkt zijn. Wellicht had het hoesje van een CD uitkomst geboden, eventueel goed glad gepolijst. Ook vind ik het kenteken niet passen bij de auto. Een auto met Nederlandse 'bestikkering' maar met een Duits kenteken? Niets is onmogelijk uiteraard. Het originele kenteken kon je niet meer achterhalen, maar ik had wel een Nederlands kenteken aangebracht i.p.v. een Duits.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 dec, 2013 21:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 nov, 2012 12:58 pm
Berichten: 334
Woonplaats: Emmeloord
Hallo mede-b(r)ouwers,

Bedankt voor de support!
@Loek: het lijkt inderdaad zo dat de lak dik is aangebracht, maar het tegendeel is waar!
Kijk bijv. op de achterkant naar de plaats waar het kenteken nog komt: daar kun je door de lak heen de belijning nog héél goed zien.

@René: inderdaad is een Duits kenteken niet passend.
Maar had je m'n verhaal goed gelezen, dan had je gelezen dat ik er nog een fictief kenteken bij ga maken.
Misschien had ik het Duitse kenteken even weg moeten schrapen........
Maar: dat zijn dan de laatste "puntjes op de i".

Prettige jaarwisseling!



Met vriendelijke groet,

Jan

_________________
-> Have a nice day!
-> Al doende leert men
-> Niet geschoten is altijd mis!!!

Overzicht van mijn projecten op dit Forum
Mijn Modelbrouwers Foto-site
Kijk gerust eens rond op mijn modelbouwwebsite: https://modelbouwjan.jouwweb.nl/

Het enige wat de geschiedenis ons leert, is dat de geschiedenis ons niks leert!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 dec, 2013 21:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Citaat:
We zullen het dus met een fictief nummerbord moeten gaan doen.

Hieruit maakte ik niet op dat je een alternatief gaat maken, vandaar mijnopmerking. Goed dat je er een 'Nederlander' van gaat maken.

Had je met het inlijmen van de raampjes niet een deur open kunnen laten, zodat de lijmdampen van de secondelijm niet voor witte aanslag zorgt?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement