Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 23 nov, 2013 14:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
финишед!
Dit betekent zoiets als 'klaar!' in het Russisch. Wat een project van 6 maanden moest worden werd 15 maanden. Ik ben er erg blij mee, het heeft wat uurtjes gekost maar dan heb je ook wat. Vooral het scratchen van de crew en alle andere aanpassingen intern en extern kostten de meeste tijd.
Achteraf gezien heeft vooral het interieur mij onevenredig veel tijd gekost. En...je ziet er amper wat van! Ach, ik weet dat het er in zit :lol:

Nu ik deze Mil bekijk heb ik zelf al wat wensen die ik de volgende keer anders ga doen:
- de naden zijn soms nog zichtbaar
- de ruitenwissers vervangen door PE-ruitenwissers
- de ramen strakker afplakken
- de verf nog meer verdunnen (ik ben nu overschakelt op Vallejo, dit schildert 100x beter dan Revell en Humbrol) want het is ietwat te dik.

De soldaten staan te drogen op het diorama, de foto's plaats ik in de diorama sectie.

Bedankt voor jullie aan- en opmerkingen en vooral de support!

Daan

De eindfoto's komen er nog aan, hierbij een voorproefje:

Afbeelding

En dit blijf ik het mooiste shot vinden:
Afbeelding

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Laatst bijgewerkt door Daan85 op ma 25 nov, 2013 22:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 nov, 2013 15:00 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Ik vind hem erg goed geslaagd, alleen vind ik het persoonlijk jammer dat je geen eindfoto's hebt gemaakt van de helikopter op het diorama voor in dit topic.
Wat mij trouwens opvalt is dat de rotors nogal schoon zijn, misschien zou je die nog een wash kunnen geven?

Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 nov, 2013 20:13 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
@Mr Vdh: Misschien komen de eindfoto's met diorama eerst in het topic bij Diorama's?

Ik vind de Mil en de toegevoegde figuren prima maar had hem wel liever matter afgewerkt gezien, zoals hij er op de foto's uitziet. Dat zou ervoor zorgen dat het verschil in dikte en kleine verontreinigingen van je verflaag minder opvallen. Als je roetsporen aanbrengt, dan is het mooier als ze dichter bij de uitlaat opvallender zijn, nu zijn ze te onregelmatig. De kabels naar de staart zijn mooi gescratcht.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 nov, 2013 23:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik vind een groot pluspunt je geduld en doorzettingsvermogen. Nadat het zwarte bij de uitlaad was aangebracht, heb je na tips en opmerkingen hier wat aangedaan en dit verbeterd. Dat vind ik top. Er zijn altijd wel puntjes te vinden of te zoeken, maar je mag hier best trots op zijn. Een mooie heli, maar ook het hele verhaal er omheen. En dan inderdaad nog de eind-eindfoto's van het gehaal als straks je dio ook klaar is.

:brouw: :brouw:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 nov, 2013 22:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
De eindfoto's post ik zo hier. Ik dacht dat dat hier niet mocht omdat het meer dan een model was. Brave Hendrik dat ik ben.

mr.vdh schreef:
Wat mij trouwens opvalt is dat de rotors nogal schoon zijn, misschien zou je die nog een wash kunnen geven?
Dj. :brouw:

Ja, valt mij nu ook op. Je hebt gelijk, maar ik ga ervan afblijven. Ik ben er even klaar mee :lol:

Bij deze dus de eindfoto's, deel I, die zal ik niet meer bij de diorama's posten want in dit topic heb ik het gros van de tijd mijn vorderingen bijgehouden.
Ik blijf het gaaf vinden dat ik iets vanuit foto's en fantasie tot 'leven' heb gebracht. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Laatst bijgewerkt door Daan85 op ma 25 nov, 2013 22:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 nov, 2013 22:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Eindfoto's deel II:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de laatste, waar deze heli en manschappen zich het beste bij thuisvoelen, een foto waarbij het wat 'donkerder' is:

Afbeelding

Nogmaals bedankt allemaal voor jullie reacties :D

Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Laatst bijgewerkt door Daan85 op di 26 nov, 2013 18:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 nov, 2013 0:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Prachtig resultaat hoor. Wat maakt zo'n antennedraad het geheel mooi af hé ? :lol: :lol:

Wellicht kun je nog wat knoeien met een mooie bergachtige achtergrond (overdag of in de schemering) waar je je model dan voor plaatst, maar dat is maar een idee. Wellicht ben je handig met Photoshop.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 nov, 2013 17:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 feb, 2012 17:47 pm
Berichten: 254
Woonplaats: Suwâld
Geweldig gedaan zeker de actie die je in het geheel hebt kunnen brengen. Ben persoonlijk niet zo van de dio's omdat dit vaak afleid van het hoofdonderwerp. In dit geval wordt dit alleen maar versterkt en mogelijk ga ik toch ook eens een dio proberen in de toekomst. Erg mooi en realistisch :brouw: Tjeerd

_________________
Think Big, Act Small......


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 nov, 2013 23:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Daan,

Mooie dynamiek en dat voor 1/72!

Grten,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 nov, 2013 23:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
mooie en levendig model en diorama geworden hoor.

Jeroen :brouw:

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement