Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 18:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 28 okt, 2013 9:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi werk. is er een reden waarom je ze nu enkel geprimed hebt, en niet geschilderd zodat er enkel nog een paar stukjes moeten gecorrigeerd worden?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 okt, 2013 17:40 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ Marc, bedankt! :)

@ Silenoz, ook bedankt. De reden dat ik de railing nog niet heb meegespoten is omdat ik wel vaker heb meegemaakt dat als er een te dikke laag verf op 't metaal zit, en je dan gaat buigen, dat de verf (en primer) nog wel eens los komt. om dit te voorkomen hou ik het op primen, en schilder ik pas als alles op z'n plek zit.

Over op z'n plek zitten gesproken...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De railings zitten allemaal op hun plek, nu. Wat er nu moet gebeuren is het aanbrengen van wat kleine onderdelen, de 3 3x25mm kanonnen, de enkele 25mm achterop de conning tower, wat leidingwerk naast de conning tower en de schroeven. Dan moeten er nog wat decals op de 2 Seirans en moeten de metalen torpedo's nog in elkaar gezet en gespoten worden.
Als dat is gedaan zijn we er wel zo'n beetje.

Als ik dan intussen ook de railings van de I-27 binnen heb kan ik ook weer verder met die.


Tot zover!


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 okt, 2013 19:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Dit word een heel mooi model :brouw: :brouw:

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 okt, 2013 20:13 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Moi die detailfoto, alleen lijkt het of de verf van de vlag is doorgelopen of zie ik dat fout?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 okt, 2013 20:19 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ Bert, bedankt! :)
@ Bert, ook bedankt! :) Wat betreft de vlag, daar is helaas een heel klein beetje CA op gekomen, waardoor het decal is gaan uitlopen...
Ik kan met een dun penceel nog wel een poging wagen om het bij te werken.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 okt, 2013 13:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
interessante tip... thx

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 okt, 2013 17:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 nov, 2012 10:34 am
Berichten: 248
Gaaf onderwerp! Echt een immens schip qua afmetingen.
Ik heb toevallig net het boek Zwarte Wind van Clive Cussler (Dirk Pitt verhaal) uit en dat was gebaseerd op deze schepen.
Dat de japanners ermee naar amerika waren gevaren om Gifgas aanvallen te doen met deze toestellen maar helaas tot zinekn waren gebracht etc etc.. Leuk boek leest lekker weg!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 okt, 2013 16:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 681
mirkohelthuis schreef:
Gaaf onderwerp! Echt een immens schip qua afmetingen.
Ik heb toevallig net het boek Zwarte Wind van Clive Cussler (Dirk Pitt verhaal) uit en dat was gebaseerd op deze schepen.
Dat de japanners ermee naar amerika waren gevaren om Gifgas aanvallen te doen met deze toestellen maar helaas tot zinekn waren gebracht etc etc.. Leuk boek leest lekker weg!


Hierover heb ik nooit iets gelezen dat op feiten berust. ik heb wel gelezen dat er I-400's op weg waren richting het Panamakanaal om dat te bombarderen. maar de japanners capituleerde voor de I-400's hun doel bereikte

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 okt, 2013 17:16 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
leonV schreef:
mirkohelthuis schreef:
Gaaf onderwerp! Echt een immens schip qua afmetingen.
Ik heb toevallig net het boek Zwarte Wind van Clive Cussler (Dirk Pitt verhaal) uit en dat was gebaseerd op deze schepen.
Dat de japanners ermee naar amerika waren gevaren om Gifgas aanvallen te doen met deze toestellen maar helaas tot zinekn waren gebracht etc etc.. Leuk boek leest lekker weg!


Hierover heb ik nooit iets gelezen dat op feiten berust. ik heb wel gelezen dat er I-400's op weg waren richting het Panamakanaal om dat te bombarderen. maar de japanners capituleerde voor de I-400's hun doel bereikte


Niet helemaal Leon, zoals in de intro te lezen staat:
Citaat:
Aanvankelijk was het Panama kanaal zwaar verdedigd, maar toen de Amerikanen de overhand kregen in de Stille Oceaan werd de beveiliging van het kanaal steeds lakser, omdat men er niet meer vanuit ging dat vijandelijke troepen nog een aanval op het kanaal uit zouden voeren. Dit feit maakte het plan van de IJN des te meer haalbaar.

Voordat de IJN de aanval uit kon voeren was Okinawa echter gevallen, en men besefte dat er een directere aanval nodig was.
De Amerikaanse marine had zich intussen met 15 vliegdekschepen verzameld op het Ulithi atoll en de IJN had besloten om deze schepen aan te vallen.



Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 nov, 2013 9:24 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
We zijn zo'n beetje bij de laatste loodjes aangekomen, de railings zijn geschilderd, en de volgende ronde moet ik toch eens kijken of ik die niet gewoon op 't fretje kan spuiten, scheelt een hoop gedoe... Het luchtafweergeschut is ook geplaatst en ik moet alleen de kanonnen zelf nog in iets metaligs zetten. Verder moet ik nog een leiding plaatsen die door een railing moet, daarom heb ik hier ook mee gewacht. Dan moeten de schroeven nog op hun plek gezet worden, en als laatst de Seiran op de katapult. Oh ja, er is ook nog een sprue meegeleverd met matroosjes, daar wil ik er ook nog een paar van aan boord zetten. En dan is 't schip zelf klaar.

Twee fotootjes van de voortgang:
Afbeelding
Afbeelding
Zien jullie die mooie vlek rechtsonder het achterste geschut? Dat is secondelijm! :brouw:
Eens zien hoe ik dat weer weg ga krijgen... Moet wel zeggen dat ik steeds meer een haat/liefdeverhouding krijg met de roze ZAP... :roll:
De foto laat wel goed de bagger zien die ik er tegenaan heb gegooid als zijnde 'verwering'. :P

Als 't schip zelf af is mag ik me nog concentreren op de extra's van de kit. Deze editie heeft 4 metalen torpedo's meegeleverd, en die wilde ik eigenlijk met alclad spuiten ivm de fijne flakes. Nu was alleen de vraag of de zwarte primer van alclad ook op metaal te gebruiken is. Weet iemand dat?

Alvast bedankt.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement