Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 149 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2013 22:15 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Haha, Jazeker!! Het was overigens ook niet echt serieus van IDF2 ;)

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2013 22:39 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Erg mooi resultaat is dit René! :D
De wash is goed geslaagd en ook de decals vind ik bij dit model zeer mooi gelukt. Het enige wat ik zelf persoonlijk nog op kan merken is dat de post shading bijna niet te zien is, bij een volgend model zou ik hiervoor een iets lichtere kleur gebruiken. Vaak moet je in het begin bij het post shaden een beetje overdrijven om het effect later nog mooi zichtbaar te houden. Maar dit enige puntje dat ik zo snel kan bedenken zou dit zeer geslaagde model alleen nog maar beter kunnen maken. :wink:


Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2013 22:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ach ja, post-shading, had ik ook wat mee gepield. Het zit er wel op, maar je ziet het (haast) niet. Ooit inderdaad maar eens experimenteren met (veel) lichtere kleur. Wellicht moet het eerst eens extreem te licht zijn, voordat het er pas goed op zit.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jul, 2013 10:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
experimenteren met dat soort technieken is altijd leuk, misschien kun je dat soort dingen oefenen op je Mig 14. dan maak je er een Reno racer van die al paar jaar achter een boerderij gestald staat o.i.d. :D

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jul, 2013 12:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Jakovlev Yak-15, but i get the picture.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jul, 2013 14:09 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Bruut ding hoor. Wat is dat ander choppertje klein hè ernaast. Echt een klein vogeltje. De Peten is echt eens wat anders dan een groene Apache.
Let op dat je volgende keer al het teveel aan wash weghaald. Er zitten hiervan daar nog vlekken. En met dat shaden moet je gewoon lekker oefenen. Kijk eens bij mijn Sovjettankje in het mvoertuigengedeelte, daar ben ik op een bepaalde manier aan het oefenen. Wellicht heb je er wat aan.

Gr.
Eelco

Ps. Wellicht gooi ik er hier ook nog een helikopter in.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jul, 2013 17:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat bedoel ik met het wel of niet aanbrengen met een wash. Voor de één is het te weinig, voor de ander te veel. Het is wat dat betreft echt nog uitzoeken hoe-en-wat. In dit geval moet de wash gewoon voorstellen dat het een smerige bak is. Ik heb foto's gezien van IDF Apaches waarbij met name de onderzijde erg smerig is geworden door het afschieten van flares/chaff. In combinatie met de ouspuff-rook, dacht ik dat ik best wel een smerige kist neer zou kunnen zetten.

Mijn voorkeur gaat meer uit naar een accentuering van paneellijnen, dan het smerig maken van het gehele model.

Ja die MD500 is maar klein. Is een brouwsel van mij uit mijn begin periode. Sensoren niet juist (maar ziet er wel leuk uit), model blijft nog wel op de ski's staan, maar nijgt wat om achterover te hangen en de rotormast staat achterover, waardoor de bladen dus ook achterover hangen.

Ik dacht, ik zet hem er even naast.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jul, 2013 18:54 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Dan zou ik het anders gaan aanpakken als je de kisten er verweerd eruit wilt laten zien. Een pinwash is bedoeld om de lijnen (of bij tanks opliggende delen) te accentueren. Dat zie ik los van een ander soort verwering. Na het aanbrengen van de pinwash wacht ik een kwartiertje en haal dan met een wattenstaafje en/katoenen doekje het teveel aangebrachte weer weg. Zo zijn alleen de lijnen gevuld en zie je niet van die vlekken erlangs. Dat kan je even goed laten drogen. Daarna zou je eventueel een laklaagje kunnen spuiten. Want als je verder wilt gaan verweren raad ik je aan om met olieverf aan de slag te gaan. Enkele stipjes zetten, even laten drogen en dan met een verdunner (white spirit) bevochtigde (maar niet doordrenkte) platte penseel in de windrichting de stipjes uitsmeren. Dit tot je alleen maar subtiele streepjes ziet. Als je het uiteindelijk aflakt zal alles mooi samentrekken.

Gr.
Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jul, 2013 19:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Okay, moet ik maar eens proberen dan (op een andere ki(s)t).

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 149 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement