Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: [DONE]1/72 F-16A Revell
BerichtGeplaatst: ma 08 jul, 2013 9:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 nov, 2012 10:34 am
Berichten: 248
De gemiddelde lezer zal hier nu denken.. ow joepie nog een F-16.. daar hebben we er al zoveel van toch?
Dat klopt, er zijn voldoende stofzuigers gemaakt en er worden vast nog meer gebouwd voor deze GB.
Waarom kies je dan voor een F-16 Mirko? Nou dat zal ik je uitleggen beste lezer!
Wie heeft er nu als klein ventje niet naar die bakken zitten staren toen ze hageltje nieuw overvlogen?
Dat is toch de reden dat ieder klein kereltje wel eens ervan droomt om piloot te worden niet? Dat is zeker niet omdat ze hoog boven zich een strook condens van een airbus zien he.. nee dat komt door die bakken die met een noodgang en aan bak lawaai overvlogen.

Enfin, Ik mag die kisten dus graag zien maar daarnaast ook graag de kisten van 313 natuurlijk jaren Twentse trots geweest op de Vliegbasis Twenthe!
En zoals u het dan ook zou verwachten van ondergetekende geboren en getogen tukker... jawel wij gaan een stofzuiger uit de serie 313 Scherpgetand in elkaar steken.
Nu zou ik een heel verhaal over hoe en wat etc etc gevuld met wikileak verhalen over hoe onze F-16 ontstaan is..maar wegens ik ben niet van de ctrl-c en ctrl-v doen we dat dus maar niet!
Wat betreft het 313: wel dit Squadron vond zijn oorsprong op Volkel alwaar ze nu weer staan met hun winkelwagen met naverbranders. In de tussentijd werd het in een ver verleden op Twenthe gebruikt als Jachtvliegschool.. daarna hebben ze met een aantal gebakjes gevlogen waaronder de NF-5 die hier ook al in de GB in elkaar word gefietst.
Helaas werd e Vliegbasis Twenthe gesloten ivm de centjes die het onze defensie kostte.. gelukkig mocht 313 verhuizen naar Volkel.


Zoals in de titel duidelijk werd gebruik ik de Revell kit om mee te knutselen, hieronder even de standaard kiekjes om te verduidelijken waar het dan precies om gaat en welk gegoten materiaal door onze Duitse vrienden is geleverd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Op het eerste gezicht een prima kitje met standaard leuke decals voor een beld en iets met een diana uit leeuwarden..
Nu laat ik dat dan maar over vooralsnog aan de de echte Friesche menschen onder ons.
Maar Mirko.. je had ons een verhaaltje over 313 voorgelezen en nu willen we weten hoe je met die plakkerts van de revell kit een scherpgetande kist kunt maken.
Aha!! Een goede vraag waarde mensen.. welnu gelukkig hebben we het voordeel dat de gebroeders Dol het 313 Squadron op waarde weten te schatten en hebben zij een speciaal sheet uitgebracht met een heleboel mogelijkheden voor 313 kisten..
Zal geen reclame voor ze maken maar euh.. bestellen, betalen en ontvangen binnen 3 dagen.
En voila, 313 plakkerts:
Afbeelding

Welke kist het exact word van deze sheet is me nog niet helemaal duidelijk :) er zijn er teveel!
Een leuke kitten op de staart? of een maple leaf op de neuswieldeur? of een mooie band met het twentsche ros erop?
Gelukkig weten we allemaal dat die plakkers er pas op het eind op moeten niet dus dat geeft me wat tijd.

Voor nu tot den volgende update en bedankt voor het lezen!


Laatst bijgewerkt door mirkohelthuis op do 28 nov, 2013 13:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jul, 2013 11:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
leuk hoor.
kunnen nooit genoeg falcons gebouwd worden.
Op zich zal de keuze beperkt kunnen worden tot de bovenste aangezien de middelste een passagier mee heeft op het decalsheet en de onderste een AM (mlu heeft gehad) alleen de bovenste op de sheet is een kist die van jou kitje gemaakt kan worden.
Maar.. Ik weet niet hoe accuraat jij wilt bouwen. Je kan natuurlijk net zo goed de plakkers op de kist gooien die je zelf wilt.

Succes!

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jul, 2013 11:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 11:40 am
Berichten: 315
Woonplaats: Berghem
Gelukkig zitten alle onderdelen voor een MLu-kist of niet MLu-kist in deze doos.
Revell heeft ze aangegeven als niet gebruiken. Gewoon goed op de sprues kijken en eerst beslissen "to MLu or not to MLu".

_________________
Zijn er andere schalen dan 1/72?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jul, 2013 11:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 nov, 2012 10:34 am
Berichten: 248
@Darka:ik wil natuurlijk geen kist maken die niet klopt wat dat betreft dus het zal allemaal z dicht mogelijk bij de waarheid moeten blijven. maar arie gaf aan dat er ook een mlu van valt te maken.
de sheet geeft tuimte voor 15 verschillende 1-zitters ook mlu:
klik hier voor plaatjes

@Arie Vos: nu krijg ik dus nog meer opties en moet ik nog even kijken wat het word maar is mlu niet met die antennes op de neus? Of zitten die er ook bij?

Btw: wat zijn nu de meeste zichtbare verchillen op die antennes na?

Tips zijn welkom heren!

Conclusie: nu kan ik meer research gaan verrichten :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jul, 2013 12:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 11:40 am
Berichten: 315
Woonplaats: Berghem
Wel aanbrengen:

De antennes op de neus is onderdeel 39.
De uitlaat van het kanon onderdeel 84.
Onderdeel 55 (lampje aan de neuswieldeur)
Onderdeel 7 (instrumentenpaneel)

Niet aanbrengen:

De onderdelen 64 en 65 niet aanbrengen (zie zijn voor een niet-MLu toestel)
Onderdeel 57 niet aanbrengen (dit is voor een F-16C)

_________________
Zijn er andere schalen dan 1/72?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jul, 2013 22:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Ik zou de J-003 doen. Weer eens wat anders dan de meeste macho uitvoeringen!

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2013 8:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 11:40 am
Berichten: 315
Woonplaats: Berghem
Het meest lastige onderdeel van deze kit is de luchtinlaat. In het verleden heb ik eens een mal gemaakt en daar kan ik dan resin exemplaren van gieten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb meteen maar 3 gemaakt voor de F-16A(M). Block 1-10, Block 15 en MLU.
Stuur maar een PM als ik een kopietje voor je moet maken.

_________________
Zijn er andere schalen dan 1/72?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2013 9:18 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 nov, 2012 10:34 am
Berichten: 248
@Arie: Ik merk dat je veel ervaring hebt emt de kit.. heb die intake eens bekeken en het ziet eruit of het egmaakt is om naden te hebben in die kit.. hoop niet dat voor de rest van de kit ook geld.
Ik zal eens kijken of ik er wat mee kan en anders neem ik je aanbod graag aan.

@Java: Je hebt helemaal gelijk joh. de geboorte van kobus de mascotte staat dat centraal voor.. klein babytijger met een blauwe L (zoals een Lesauto heeft),
leuk bij die is ook op de central fin : NENA, de nickname van de crewchiefdestijds
Dit word hem dus ook dan!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2013 22:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Heb je die inlaat ook in 1-48 :mrgreen:

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jul, 2013 7:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 feb, 2008 13:29 pm
Berichten: 1003
Heb even een vraagje met betrekking tot de Flevo decalsheet. W optie is de J-369 Springfield bak. Mijn vraag is hoe de badge op de staart er op de sheet uit ziet, het is namelijk de standaard 313 badge met een extra ring met tekst erin. Was eigenlijk benieuwd naar de kleur van die ring decal.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement