Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 feb, 2013 3:47 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
tsjopper bob schreef:
StevenVD schreef:
Die Italeri heeft wel weinig doorhang in de rotorbladen, zo te zien. Is dat bij de andere twee beter?


Even voor de duidelijkheid, de Italeri-kit (in een paar vorige posts terug is niet van mijn hand, die eer krijgt iemand anders).

Best vermelden wie het dan wel gemaakt heeft, dat is niet te achterhalen via de URL van die foto.

Die punt op het einde, misschien vond je geen foto maar er zijn wel plannen te vinden waar hij voorkomt:

http://www.airwar.ru/image/idop/ah/ah64d/ah64d-1.gif


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 feb, 2013 23:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Je hebt gelijk, bronvermelding had wellicht hier niet misstaan, ga ik nu niet meer achterhalen. Het ging me om de vorm van de EFAB's van Italeri, waarbij ze duidelijk zichtbaar zijn op een foto.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2013 1:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Immage-allert !!

Tja, na de achterzijde enigszins vorm te hebben gegeven, toch maar de stoute schoenen aan getrokken en het mes in de voorzijde van de FAB's gezet om er EFAB's van te maken.

Afbeelding
Afbeelding

De ontstane ruimte een beetje vlak maken om het te vullen met wat stukjes styreen

Afbeelding
Afbeelding

En dan breekt het delicate werk aan. Het hoekige styreen een beetje fatsoenlijk in vorm schuren / vijlen / schuren / plamuren / schuren / etc. Niet eens heel erg ontevreden moet ik zeggen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er zat nu nog wat hoogteverschil tussen het originele grijze van de kit en het nieuwe witte van het styreen. Eerste heb ik dat geprobeerd om het met plamuur uit te vlakken, maar daar was ik niet tevreden over, dus dat heb ik er weer afgeschuurd. Ik vond het toen handiger om er aan weerszijden nog een strip tegen aan te plakken. De maat heb ik in eerste instantie ruim genomen. Vervolgens, royaal met lijm ingesmeerd en aangebracht. Na droging grof langs de rand uitsnijden. Wederom vijlen / schuren en plamuren om de randjes enigszins mooi af te werken. Met name de rondingen aan de voor- en achterzijde wilde ik een beetje strak laten worden.

De linker zijde (met handige opstapjes t.b.v. onderhoud).
Afbeelding
Afbeelding

De rechter zijde.
Afbeelding

Goed gelukt vind ik zelf, net onder de vleugel zit een soort earodynamisch strookje, deze loopt van de romp, naar de achterzijde van de vleugel.
Afbeelding

Links en rechts verschillen nogal qua vorm vanaf de zijkant en bovenkant. Van onderen oogt het mooi symmetrisch.
Afbeelding

Het extra plaatje is hier goed te zien. Links een 0.5 mm plaat, rechts een 0.75 mm plaat. Hiermee kon mooi het beetje dikteverschil opgevuld worden, ontstaan bij de scratchbouw.
Afbeelding

Inmiddels met een laagje primer.
Afbeelding
Afbeelding

Voor de kniesoor, ik vind het wel best zo. Deze ombouw heeft me een dikke week, elke avond een paar uurtjes gekost. Met de neus erboven op, zullen er altijd wel kleine oneffenheden blijven, maar dit lijkt al vele malen meer op een Engelse Apache dan de kit waarmee ik begon. Ik hoop dat de finish nu in het zicht komt.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2013 1:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Mooie aanpassing René. 't Is even werk maar dan heb je ook wat! :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2013 13:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Voor het vergelijk, nog even een was-is -je

Rechter zijde:
Afbeelding
Afbeelding

Linker zijde:
Afbeelding
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2013 17:12 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Mooi scratchwerk! :D
Ik ben benieuwd naar zijn kleurtjes.
Succes,


Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2013 23:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Zo, daar gaat veel werk in zitten. Dat gaat dus Apache nr. 8 worden. Ben benieuwd hoe ze eruit gaat zien en zal dit verslag zeker in de gaten houden. Succes!

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 feb, 2013 8:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 feb, 2013 0:38 am
Berichten: 124
Woonplaats: Puttershoek
Het is echt een lust voor het oog om te zien hoe je dit allemaal aanpakt.ben zeer benieuwd naar het eind resultaat.
Groet arne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2013 0:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 26 dec, 2012 16:00 pm
Berichten: 64
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht
Gaaf om te zien hoe je dit allemaal voor elkaar krijgt! Succes!

_________________
Groet Arjen

Bezig met: F-4E Phantom Wolfhounds


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2013 0:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Thx guys.

Even kort. Dinsdag heb ik pre-shading aangebracht (na wat geklooid te hebben (voor het eerst) met de druk van mijn compressor) en woensdag is er olive drab overheen gegaan. Vanavond de TADS/PNVS (Target Acquisition and Designation Sights, Pilot Night Vision System) gemonteerd.

Voor de fans: morgen (16 februari 2013) is het model 'live' te aanschouwen te Termunterzijl, waar een modelbouwdag georganiseerd wordt door de gebroeders Ketting.

Later meer, ik weet het, een update zonder foto's is geen update. Maar die spaar ik op voor later.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement