Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 25 jan, 2013 14:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Zo zou het iets moeten worden dus. Lijkt me inderdaad lastig om 'freehand' te doen.

Afbeelding

Ik weet niet of je nog meer gaat doen aan het grijs, maar ik vind het grijs op de zijkant donkerder dan boven op, te zien op onderstaande foto.

Afbeelding

Hangen de rotorbladen scheef of zit er een kromming in? Het lijkt op het eerste. Een kromming is realistischer, maar je hebt de bladen al aangebracht, dus dat zal wel lastig worden om nog aan te passen.

Wel een brute bak hoor.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 feb, 2013 18:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 aug, 2011 22:39 pm
Berichten: 394
Woonplaats: Almere
Ok, deze is voor zover af.
Ik heb de camo met een tint donkerder grijs overgespoten en dit ziet er een stuk agressiever uit :)

De rotobladen gespoten en ook een metaalkleurige leading edge erop gespoten.. Wat een hoop tape kost dat zeg.. :) :) :)

Er zitten 2 lagen blanke lak op die ik even goed laat uitharden voordat ik er minimaal decals op ga plakken.. Ik ben niet zo van de stickers maar denk dat de Hind met een paar rode sterren erg bruut eruit gaat zien.

Ik heb geen bestaande bewapenings loadout eraan gehangen maar ben gegaan voor hetgeen mij het mooist leek (Lees BRUUT)
En helaas met de maskingtape van de cockpit afhalen kwam ik erachter dat er wat vlekken aan de binnenkant van de canopy zijn gekomen door de niet goed sluitende raampjes achterin.. Jammer maar helaas. Dit gebeurd me niet nogmaals kan ik wel zeggen...

Hier wat foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
\m/ (-_-) \m/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 feb, 2013 23:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Oef, het blijft een brute bak hoor, zelfs zonder wapens. Maar met is 'ie uiteraard 'dikker' (term wat in de auto-business veel wordt gebruikt).

Spuitwerk ziet er prima uit. Enige minpuntje vind ik toch dat het 'tijger' schema, het net niet is. De kleuren zijn beter, dat heb je goed aangepast, maar de 'camo' had wel wat fijner, wat hoekiger en wat meer mogen zijn als ik het vergelijk met de box-art.

Afbeelding

Jouw model --> zo'n 15 'groffe' tijgerstrepen.
Box-art --> zo'n 23 tijgerstrepen waarbij met name op de staartboom er een aantal hele dunne zitten.

Met deze 1:35 heb jij een mooie plankvuller gemaakt. En 10 februari af, is slechts zo'n 40 dagen na de deadline ( :D ), maar je hebt hem afgemaakt.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 feb, 2013 23:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 aug, 2011 22:39 pm
Berichten: 394
Woonplaats: Almere
@René, dank voor je reactie..
Inderdaad is hij afgemaakt.
De camo zou ik wel overnieuw willen doen omdat ik de vlekken te groot vindt maar om deze nu even in de musscle te zetten gaat me te ver. :) :) :)


Het is zeker een plankvuller, ik heb alleen nog geen plank om hem te laten staan als ik m neerzet.
Computerkamer wordt een beetje veranderd en daar komen een paar stellingen of vitrines en daar komen mijn modellen dan in en op te staan..

_________________
\m/ (-_-) \m/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 feb, 2013 13:34 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dat ie groot is weet ik wel ongeveer, heb dezelfde kit ook liggen en doos is huge! Maar ik heb dus eigenlijk bewust gekozen voor het andere schema al voordat ik begin omdat ik eigenlijk alleen freehand spuit en dat het tijgerschema gewoon te lastig is om te doen. Al zou ik wel beginnen te twijfelen als er een masking setje voor zou zijn hoor...

Maar misschien is het een leuk idee om er even iets naast te leggen zodat het formaat wat beter uit komt?

Wat jouw model betreft komen de kleuren er wel mooi uit, maar ben ik het eens met René wat de cammo betreft.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 feb, 2013 14:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 aug, 2011 22:39 pm
Berichten: 394
Woonplaats: Almere
Op foto 2 staat hij op een A4 papier dus daar kun je aardig zien hoe groot hij is Heico..

_________________
\m/ (-_-) \m/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2013 13:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 17 dec, 2012 22:41 pm
Berichten: 22
Wow supervette kist. Vind het toch de gaafste aanvals helicopter. De camo is vet, en je hebt hem heel netjes in elkaar gezet.
Oh en ik vind de kleur van je muren ook heel mooi (heb dezelfde kleur ;))


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2013 14:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 feb, 2013 0:38 am
Berichten: 124
Woonplaats: Puttershoek
Wat een bakbeest jo! prachtig gedaan !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement