Gegroet, hier nog een paar wagentjes die klaar waren tot ik de allesonthullende detailfoto's zag.
Dus nog wat bijstippen, vooral boven raamlijsten enzo en dan zijn ze klaar(der).
'62 Buick Electra 225 van AMT.
Zat in een mooie authentiek uitziende doos met superveel opties, mogelijkheden zat wat btreft bumpers, grilles, lampen en bodystyle.
Whitewall banden netjes verpakt in een papiertje, met extra chroom krikje en gedetailleerde remtrommel (vergeten te kieken)
Kortom een leuke kit om te bouwen. Alleen is de bodemplaat uit 1 stuk met assen en motorcarter ingegoten maar die gaat muurvast aan de body met 4 vijsjes wat het voordeel geeft dat je die steeds kan losschroeven om de metalen wielassen te versteken van gat waardoor je de wagen volledig of voor of achter kan verhogen.
GMC Wrecker
Ben het verdomde haakje voor aan de staalkabel kwijtgeraakt
'63 Chevy Impala Funnycar
Hiervoor had ik enkel een lege body met een blower en uitlaten op die niet eens van een bouwkit kwam. Al de rest is scratch maar zonder motor.
De vooras is naar voor geschoven zoals ze begin '60's ofzo echt deden met dragsters.
Vandaar komt oorspronkelijk de benaming Funny Car want de wieluitsparingen bleven gewoon waar ze waren. Ze deden dat om een betere stabiliteit te verkrijgen en alles was toen nog vrij primitief.
Dashboard komt ook uit een Impala, maar dan een ouder '50's model.
(en ben de blowerbelt vergeten!)
En dan een Frord F350 die er niet te goed meer uitzag, de wielen waren ook niet geschikt.
Dus een nieuwe laklaag erop en achteraan de auto verhoogd en dubbele wielen gemaakt die uit de kassen kwamen.
Dus heb ik voor de "Duallie" wielkasten gevonden.
En dan nu de prijsvraag : van welke auto komen die wielkasten ?
1st prijs is een prijzing van uw kennis