Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2013 12:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
is inderdaad moeilijk kiezen:

5 punten voor Milt79 met zijn mi-24V.
4 punten voor Jelle met zijn Mi-8T 'Hip' C
3 punten voor Ronald1903 met zijn Mi-26 Halo
2 punten voor Karel1c met zijn Ka-50
1 punt voor Henny met haar Mi-24

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2013 16:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
Silenoz schreef:
is inderdaad moeilijk kiezen:


1 punt voor Henny met haar Mi-24




ik denk dat henny van het andere geslacht is :p

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2013 17:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Ik denk dat ik dat zeker weet :D

Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2013 17:24 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Mijn Top 5.
Punten:

5. Milt79, Hobby Boss Mil Mi-24V Hind-E 1:72
-Erg mooie helikopter, bijzondere uitvoering, en erg mooi verweerd
4. Ronald1903, Revell, Mil Mi-26 'Halo' 1:72
-Bruut ding, erg goed geslaagde camouflage en mooie verwering.
3. Juggernaut, Hobby Boss, Kamov Ka-29B 'Helix' 1:72
-Mooi gedetaileerd model en ook zeer goed geslaagd spuitwerk.
2. tsjopper bob, A-Model, Kamov Ka-15M 'Hen' – Ambulance 1:72
-Klein helikoptertje met mooie extra details, ook de uitvoering en de kleuren vind ik erg mooi.
1. heico1980, Monogram, Mil Mi Hind 1:48
-Mooi geslaagde camouflage en ook mooi verweerd.



Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2013 17:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
krimh schreef:
Silenoz schreef:
is inderdaad moeilijk kiezen:


1 punt voor Henny met haar Mi-24




ik denk dat henny van het andere geslacht is :p


oeps, sorry.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 jan, 2013 10:21 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
(1 punt)Silenoz met zijn Revell Kamov Ka-50 1:144, dankzij het potje verf zie je pas hoe klein het helicoptertje is en hoe precies de camouflage dan is aangebracht.
(2 punten)Tsjopper Bob met zijn A-Model, 1:72 Kamov Ka-15M 'Hen' - Ambulance, zoveel detail op zo'n klein toestel maken vind ik een hele prestatie, niet dat ik anders van René gewend ben, maar toch.
(3 punten)Milt79 met zijn Hobby Boss Mil Mi-24V Hind-E 1:72, mooie verwering en vooral strak maskwerk rondom de ruiten.
(4 punten)Ronald1903 met zijn Revell, 1:72 Mil Mi-26 'Halo', mooie verwering, strak gespoten uitlaatgassen
(5 punten)Juggernaut met zijn Hobby Boss 1:72 Kamov Ka-29B 'Helix', mooi sinister oorlogstuig met een subtiele camouflage.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 jan, 2013 21:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
"mooi sinister oorlogstuig".mooie.omschrijving.

Tussenstand.Rene?

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2013 12:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Als toeschouwer zie ik een succesvolle GB. Veel modellen hebben de eindstreep gehaald en er zaten enkele toppers bij.

Het was voor mij vooral moeilijk om te zeggen wie er de meeste punten zou krijgen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor Mr Vdh, ook al is die van Ronald prachtig schoon en foutloos gebouwd. Ook de Halo van Spiderbouwer vind ik prachtig met een mooi dio eromheen. Mr Vdh wint omdat ie van een kit, die vele in de prullebak zouden mieteren, toch een heel origineel en goed uitgevoerd modelletje heeft weten neer te zetten. Chapeau!

1)Mr vdh: Master Craft, 1:72 Mil Mi-2T 'Hoplite', Commandos Transport 'in the snow'5 punten.
2)Ronald1903: Mil Mi-26 Halo 4 punten.
3)Spiderbouwer: 1:72 Mil Mi-26 'Halo'3 punten
4)Jelle: Hobby Boss, 1:72 Mil Mi-8T 'Hip' C 2 punten
5)Tjopper Bob: 1:72 Kamov Ka-15M 'Hen' - Ambulance 1 Punt

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2013 13:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuk dat je hebt gestemd, moge meer je voorbeeld volgen. Het kan nog tot 1 februari.

En inderdaad, achteraf een geslaagde groepsbouw met een dikke 20 modellen die de eindstreep hebben gehaald.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jan, 2013 0:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 09 sep, 2011 21:15 pm
Berichten: 24
Woonplaats: Amersfoort
tsjopper bob schreef:
Geachte deelnemers. Allereerst iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar. (...) Ik vind het alleen heel erg jammer (..., etc) Deze personen moeten bij zichzelf maar even te rade gaan of ze in de toekomst wel weer aan een groepsbouw mee willen doen. (... etc.) Geen probleem, meld je dan niet aan voor een groepsbouw (...).
Gewoon voor de eer, vraag ik de bouwers en andere belangstellenden om enkele punten toe te kennen aan gebouwde modellen. (...) zie het als waardering van jou richting de bouwers. (...) Echter, als er genoeg belangstelling voor is, mag de winnaar op eigen kracht een voetreis ondernemen naar het land van herkomst van de Russische Helikopters :D :D
René

Toch ook van mij nog een geluid op deze plek. Mijn allereerste groepsdeelname is niet geweest wat ik had voorzien, gehoopt. Door een combi van persoonlijke omstandigheden alsook teleurstelling over de kwaliteit van m'n model is er niet meer van een deadline finish gekomen. Ik heb het kistje echter nog, en mezelf kennende kan ik heel in de verte toch een zwart-wit geblokte vlag zien klaarliggen...

René: dat ik me eerder netjes had kunnen afmelden - helemaal gelijk. Dat ik met een enthousiast begin anders heb gesuggereerd - yep. Wat mij betreft had je wel minder woorden en zeker ook minder scherpe mogen gebruiken om de gestranden af te stoffen. Ik heb je aansporing (of heb ik er ook een of twee gemist door een nieuw e-mail adres?) gewaardeerd, en ook voor passie is veel te zeggen. Maar het gaat wel om een hobby(site), geen visitekaartje voor de kgb :) of zo.

Een top 5, ook als waardering voor de bouwers (die het wel gehaald hebben): goed idee! Kost een uurtje, maar dat zijn ze waard.
Uit het commentaar blijkt waar ik naar heb gekeken. Mijn keuzes:

Op 5: de Mi 8, van Jelle. Wat een toewijding aan alle mogelijke details! Heel mooi geworden. ‘Iets’ doet hem er minder strak uitzien – zit hem dat in de foto’s?

Op 4: de Mi 26, van spiderbouwer. Een diorama maakt het eigenlijk helemaal af. Het zet je model in de omgeving waar je ‘live’ tegenaan zou kunnen lopen. De UN heli express geen (lichte) weathering gegeven? - de afro’s zullen trots geweest zijn op dit hagelnieuwe werkpaard ;).

Op 3: de KASKR-2, van Markie. Ook deze in mijn top vijf - en niet op de laatste plaats. Voor het doorzettingsvermogen, en voor de originaliteit van het dingetje: chapeau!

Op 2: de Mi24V / Mi35, van Milt79. Zeer overtuigende variant van dezelfde chopper als waar ik slechts aan begonnen was. Prachtige details (weathering, gebogen wieken!), vooral ook van het interieur. Indrukwekkend compleet.

Op 1 (dus 5 punten): de Mi 26, van Ronald1903. Dit vind ik professioneel niveau. Word ik een beetje stil van. Zal ik ooit ook zo’n schitterend afgewerkte kist kunnen maken…?

_________________
Johan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement