Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 10:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2013 11:16 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Dit is mijn top 5, al was het inderdaad niet makkelijk:

1) Hobby Boss Mil Mi-24V Hind-E 1:72 Bouwer: Milt79 :arrow: Heel mooi uitgevoerd model, goed gespoten en verweerd.

2) Revell, 1:72 Mil Mi-26 'Halo' Bouwer: Ronald1903 :arrow: Heel strakke spuitklus, wash en pre-shading zijn subtiel maar aanwezig.

3) A-Model, 1:72 Kamov Ka-15M 'Hen' - Ambulance Bouwer: tsjopper bob :arrow: Grappig klein koptertje, en leuk uitgevoerd.

4) Revell 1:72 Kamov Ka-58 Stealth Helicopter Bouwer: dave the doctor :arrow: Origineel toestel en erg leuk uitgevoerd.

5) Hobby Boss, 1:72 Mil Mi-8T 'Hip' C Bouwer: Jelle :arrow: Bijzondere uitvoering van dit Russische werkpaard.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2013 11:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Leuk idee René!

Beste wensen allemaal!

Allereerst thumbs up voor de organisatie en moeite die er ingestoken is!
Dat van die moeite geldt voor iedereen die meegedaan heeft! Ik vond het leuk om eens mee te doen aan een groepsbouw... :)

@ Jelle... Champagne niet ontkurken boven een toetsenbord hè... :D

Ik vond het moeilijk genoeg, maar ik heb een shortlist van 8 terug weten te beargumenteren naar een nòg shortere list van 5:
Ik begin van hoog naar laag en dat zijn:

5 punten: Mil Mi-26 'Halo' van Ronald1903, Halo wat een heli zeg... prachtig afgewerkt! gelijk genomineerd voor een brouwersaward!

4 punten: Kamov Ka-15M 'Hen' - Ambulance van tsjopper bob, pas toen ik hem echt zag, zag ik hoe klein hij is, dat samen met de kit en de toch gedetailleerde en mooie afwerking...

3 punten: Mil Mi-8T 'Hip' C van Jelle, mooie heli in een mooie uitvoering die mooi is afgewerkt!

2 punten: Revell Kamov Ka-50 van Silenoz, wat een ukkie, maar wat strak afgewerkt!

1 punt: Mil Mi-26 'Halo' van spiderbouwer, mooie heli in een lastige kleur en een mooi extratje in de vorm van het dio.

Bedankt allemaal voor de nuttige feedback!
gr. Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2013 11:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Voor iedereen de beste wensen voor 2013 ,

Rene bedankt voor het organiseren van deze GB

5 punten : Zvezda, 1:72 Mil Mi-26 'Halo' van Spiderbouwer , Het is erg moeilijk om wit mooi te spuiten , prachtig gebouwd inclusief een diorama .

4 punten : Revell, 1:72 Mil Mi-26 'Halo' van Ronald1903 , Prachtig gebouwd en zeer strak gespoten model .

3 punten : Hobby Boss 1:72 Kamov Ka-29B 'Helix van Juggernaut , mooi strak gespoten ,mooie subtiele overgangen tussen de camo kleuren.

2 punten : A-Model, 1:72 Kamov Ka-15M 'Hen' - Ambulance van tsjopper bob , klein maar fijn ,mooi gebouwd.

1 punten : A-Model KASKR-2 1:72 van markie , een andere soort heli waar niet iedereen direct aan zou denken .


Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2013 12:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Mijn top 5:

5 pt. Milt79 - Hobby Boss Mi-24V Hind, 1/72 ; Goed gebouwd en qua afwerking mooi uitgevoerd. Ook de gekozen "livery" is een niet veel geziene kist en dat maakt het wel weer interessant om naar te kijken.

4 pt. Juggernaut - Hobby Boss Ka-29B Helix, 1/72 ; Strak gebouwd, naar mijn smaak iets te donker qua kleuren maar het geheel ziet er verzorgd en netjes uit.

3 pt. Tsjopper Bob - Amodel Ka-15M Hen, 1/72 ; Priegelen op de vierkant millimeter. Waardering voor het werk wat hier in zit, knap gedaan. De eigen toevoegingen en het oog voor detail maken het geheel.

2 pt. Jelle - Mi-8T 'Hip' C 1/72 ; Mooi gebouwd en mooi afgewerkt.

1 pt. Spiderbrouwer - Zvezda Mi-26 Halo, 1/72; Mooie uitvoering van deze heli en prima gebouwd. Afwerking ietwat grof uitgevoerd m.b.t. dikke verflaag en decals die niet helemaal mooi recht zitten allemaal. Dio maakt het toch weer tot een leuk geheel.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2013 16:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
dit is mijn top 5 :D :

5: mr.vdh mil-mi 2T hoplite in de sneeuw erg leuke kleine heli met sneeuw

4: jelle mil-mi 8 hobby boss erg mooi en gedetailleerd

3: ronald1903 mil mi 26 revell mooi verweerd en strak gespoten

2: spiderbouwer mil mi 26 in diorama mooie grote heli met mooie diorama

1: tsjopperbob mastercraft mil-mi 2 urpg mooi opgeknapt

Jeroen :brouw:

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2013 16:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Plusje voor René, en nog meer plusjes voor de bouwers. Kiezen was lastig.

1) Bouwer: Ronald1903
Model: Revell, 1:72 Mil Mi-26 'Halo'

2) Bouwer: dave the doctor
Model: Revell 1:72 Kamov Ka-58 Stealth Helicopter

3) Bouwer: Milt79
Model: Hobby Boss Mil Mi-24V Hind-E 1:72

4) Bouwer: Jelle
Model: Hobby Boss, 1:72 Mil Mi-8T 'Hip' C

5) Bouwer: mr.vdh
Model: Master Craft, 1:72 Mil Mi-2T 'Hoplite', Commandos Transport 'in the snow'

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2013 17:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Erg lastig om aan te wijzen welke nou het allerbeste gelukt is en hoe belangrijk je welk aspect vindt, maar bij deze:

1) Mil Mi-26 van Ronald1903
2) Mil Mi-24 van milt79
3) Mil Mi-8 van Jelle
4) Mil Mi-26 van Spiderbrouwer
5) Ka-15M van Tsjopper Bob

Bedankt voor de organisatie, Rene.

Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2013 17:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
Mijn keuze :mrgreen:

1) Mil Mi-26 van Ronald1903
2) Mil Mi-24 van milt79
3) ka-50 van silenoz
4) Mil Mi-26 van Spiderbrouwer
5) ka-29B van juggernaut


René, bedankt voor deze groepsbouw

Gr,
Karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2013 0:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Tja.. en met wat motivatie en doorzettingsvermogen en een niet aanwezige bouwdip had ik dus nu ook een MI-26 klaar kunnen hebben. Voordeel van modelbouw is dat t geen brood vreet, eenmaal betaald kost t ook niks meer en het loopt ook niet weg.

Dus die MI-26 komt er nog wel eens.

Mijn erelijstje...

1. MrVDH met z'n 1:72 MI-2. Ik vind dit een erg originele manier om een model neer te zetten. Of het is om kieren te verbergen weet ik niet, maar goed is het zeker.
2. Jelle's MI-8, Mijn oude kit zeg maar. Ik blijf een zwak voor dit toestel hebben omdat ik m zelf tijdens een oefening in Hongarije regelmatig over zag komen.
3. Spiderbouwer's MI-26, Ik vind de UN bak super. Wel iets té wit, maar het geheel met diorama is erg indrukwekkend. Deze trok me tijdens de ESM toch even naar de brouwerstafel om wat beter te bekijken.
4. Bob's KA-15M. Ik heb m in mn handen gehad dus ik weet hoe klein ie is. Om dan zo'n resultaat neer te zetten. top!
5. Kan er niet onderuit.. Ronald z'n MI-26. Goeie paintjob, zoals we gewend zijn.

En nu met z'n allen richting het Midden oosten om voor de IDF te bouwen!! :brouw:

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2013 11:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Moeilijke keuze, met al die mooie heli's, maar ik heb toch een lijstje kunnen maken:

5 punten voor: Spiderbouwer / Zvezda, 1:72 Mil Mi-26 'Halo' : omdat het een mooi totaalplaatje is geworden van dit bakbeest, en het wit is erg goed gelukt.
4 punten voor: markie / A-Model KASKR-2 1:72 : voor het priegelwerk met al die spandraden, en een mooi model natuurlijk.
3 punten voor: Milt79 / Hobby Boss Mil Mi-24V Hind-E 1:72 : een strakke bouw, en je hebt er een goed gebruikte heli van gemaakt, zonder dat het ergens overdone is.
2 punten voor: karel 1c / Revell 1:144 Kamov Ka-50 'Black Shark' : omdat je er ondanks de priegelschaal toch een heel mooi model van hebt gemaakt
1 punt voor: tjopper bob / Trumpeter Kamov Ka-27 1:350 : ontzettend klein, en toch strak gebouwd.

Voor iedereen nog de beste wensen voor 2013 (mag het nog? :lol: ) !

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement