Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 25 dec, 2012 11:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Dat wordt nog een spannende eindsprint... :)
Ziet er mooi uit hoor!

Beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar ineens viel me een antenne op die volgens mij wat meer rechtop / diagonaal hoort te staan... peanut... zonde om je verf ervoor te beschadigen hè... :)

Maar deze bedoel ik:

Afbeelding

Op deze foto zie je dezelfde antenne (welliswaar op een andere versie Hind, maar ik heb ze nog niet anders gezien :) )

Afbeelding

En nu heb ik er al weer veel te veel woorden aan vuil gemaakt, het stelt echt weinig voor... :)
Mooie Hind!

gr. Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 dec, 2012 12:24 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Hhmmzz, dat was me niet opgevallen, ik dacht nml echt dat ie zo hoorde omdat er zo'n groot gat in de romp zat....
Ik ben nu even een paar daagjes weg, dus zal straks s kijken wat ik er aan kan doen....

Fijne feestdagen iedereen!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2012 21:09 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ik heb nog wel een poging gedaan om die antenne bij te buigen, maar dat was waarschijnlijk op een drama uitgelopen en daar wou ik me niet aan wagen zo kort voor de deadline.

Ik heb er al genoeg bijwerk-werk aan gehad inmiddels.

Bv om dit dingetje weer bij te maken, ik had ze er al opgeplakt eigenwijs denkend dat ze wel blijven zitten. Niet dus, eentje foetsie en vind het dan maar eens weer. Dan maar de ander als guideline gebruiken om een nieuwe te maken uit plasticcard.

Afbeelding

Daarna na al het bijwerken van plekjes de P+ er op. Tot zover geen pijntje er van, daarna de decals er op. Daar ging het ook weer flink mis... :(
De decals lieten ten eerst een raar soort lijmachtig iets achter nadat ik ze van het velletje had gehaadl op de decal zelf. Het leek wel een beetje op bedorven oude melk. Daarom verbaas ik me ook des te meer dat je op de foto ( en in het echt ook nauwelijks )geen silvering ziet. Maar diezelfde decals waren zo broos dat ze soms al uit elkaar braken als ik ze op probeerde te pakken met een pincet. Hierdoor heb ik van de '02' een '0' moeten maken omdat de eerste 2 in een stuk of 8 stukjes brak. Ook achter op de staart (bij de haak) was t niet zo best, maar met wat geluk is dat er toch netjes op gekomen. De sterren gingen nog het gemakkelijkste, al is de onderste ook niet helemaal breukvrij. Verder zaten er ook nog een paar kleinere decals bij, en hier heb ik ook een poging gedaan maar nadat deze ook in stukjes uiteen vielen als ik ze op probeerde te pakken heb ik daarin verdere pogingen ook maar gestaakt. Dit is hoe de situatie nu is, morgen ga ik bekijken hoe de status van de staartdecals is. En dan is het tijd voor de wash en dan wordt het af-assembleren waarna evt nog een matlaag volgt. Moet te doen zijn in een dag toch? :P

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2012 22:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Heb je geen reserve-velletje decals met de kleine dingetjes erop? Of misschien is er hier iemand die nog wat te doneren heeft?
Die vind ik altijd wel wat toevoegen. 't Kan nu nog.
Ik heb zelf niks van dat spul, anders mocht je het hebben.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2012 23:06 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Nee helaas, ik heb geen reserve decals voor dit soort voertuigen. Tevens zou hij dat niet meer op tijd afkomen ;)

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2012 23:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Ja je zet nog met de tijdsdruk hè. Nou ja, mocht zo'n velletje nog voorbij komen dan kan je ze er altijd nog op plakken als je dat wilt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2012 23:32 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ja dat is misschien een optie voor de toekomst. Maar dan moet ik er tegen aan lopen.
Het feit is dat ik hem gewoon voor de deadline af wil hebben mede omdat ik straks mijn eigen GB heb. Beetje ruimte op de plank.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2012 1:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Jammer voor de decals Heico. Ik heb helaas geen 1:48 decals hier, ik wel 1:48 decals gehad, maar die zaten in een kit die van eigenaar verwisseld was :wink:

Succes met de laatste loodjes.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2012 16:55 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Nee help me even herinneren dat je daar nog wat voor krijgt. :oops:

Ik heb hem vanmiddag 'afgemaakt' erg tevreden ben ik niet want er zijn te veel 'dingetjes' waarover ik niet tevreden ben of blij mee ben. Zo begon het al met de raampjes van het laadruim in het begin en zo eigenlijk constant kleine dingetjes die niet mee werkten door de hele bouw heen, oa het laten vallen van het model. En daar kwam vanmiddag nog wat bij, het kleine stukje antenne wat ik bij had gemaakt is foetsie. De canopy zit van alles op wat ik er ook niet goed afkrijg, dit werd zichtbaar toen ik de tape er af trok. Maar goed, vanaf een afstandje lijkt het wel een mooi model maar van dichterbij zitten er toch teveel foutjes in voor mijn smaak.

Als het model wat opgedroogd is zullen de foto's komen. Is dit ook een vereiste om dat dit jaar nog te doen btw René?

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2012 17:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Hij heeft het gehaald! Goed bezig... :)
Ik ben benieuwd naar de eindfoto's :)

Dat was een beste eindsprint hoor.. En tijd voor rust is er niet hè... :lol: oke een dag of 4 dan... :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement