Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 27 nov, 2012 19:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Nee, ga ik niet doen. Het raam is al gebroken, dus nog meer brute kracht zal eerder negatief dan positief werken. Moet maar even geduldig met een heel fijn penseeltje en een beetje zwart.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 dec, 2012 1:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ook hier even een update zonder plaatjes.

Afgelopen zaterdag in Sneek een potje geel (Vallejo) gehaald, waardoor ik vanavond mijn Mi-2 wederom een laagje geel (5e keer, met tussendoor een laagje wit) heb gegeven.

Binnenkort kan die in de P+ (wellicht 2 of 3 lagen) en dan decals. Nu al zin in om die mooie, felle bak te versieren.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 dec, 2012 13:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Raampjes uitgepakt, 2 lagen P+ aangebracht. Na pakjesavond vanavond hoop ik nog een laagje P+ aan te kunnen brengen.

Ik weet het, een update van niks, maar dan weten jullie in ieder geval dat ik er volop mee bezig ben.

:lol:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 dec, 2012 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ook hier even een plaatje van de stand tot nu toe...

Afbeelding

Oppervlak is iets korrelig, maar dat is iets waar ik mee kan leven. Gezien het stadium waarin ik nu zit, ga ik lekker verder. Ga zo nog even een laag P+ aanbrengen. Er zitten dan 3 lagen op, ik hoop voldoende om als basis te dienen voor de aftermarket-decals.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2012 2:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Net als de A-6, is ook deze bijna klaar. Eindfoto's dus pas bij voldoende daglicht.

Bij deze moet ik de staartrotorbladen nog afwerken (aluminiumkleurige snijrand) en de hoofdrotorkop mag nog een kleurtje ontvangen. Ben nog niet tevreden over mijn rescue-hoist. Deze zou door de zwaartekracht recht naar beneden moeten hangen, maar hangt nog wat scheef. Hoist is wat fragiel, dus voorzichtig bijbuigen, niet te veel i.v.m. knappen van de hoofdsteun.

Ook deze gaat het redden voor 31-12 !!

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 dec, 2012 2:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik geloof het wel. Net als de Cagi A-6, vandaag eindfoto's gemaakt van deze.

Als eerste nog even een foto van het decalvel. Verschillende decals bestonden uit 3 delen !! Op de staartboom de blauw-wit-rode vlag, daarop in het midden een gele ster en daarop een weer iets kleinere rode ster. Op de zijkant en achterzijde van de romp moest het AMS logo komen --> Eerst de grote witte, cirkelvormige, vorm, daarover de rode ster (boven) met rode tekst (onder) en daarover het blauwe met de witte letters 'AMS'. Het kostte me wel wat moeite om die er een beetje toonbaar op te krijgen. Eén van de vlaggen op de staartboom viel in verschillende delen uiteen, zodat ik deze niet meer durfde te verschuiven, waardoor de vlag er een beetje scheef op zit.
Afbeelding

Hoe ik aan het kitje gekomen ben is inmiddels bekend. Net als Jogy, heb ook ik wat tegenslagen gehad met dit model. Maar niet dusdanig om het weg te kieperen. Dat vond/vind ik zonde. Of ik echter tevreden ben? Nee !! Wat me het meeste tegen staat is het bobbelige oppervlak. Persoonlijk denk ik daar enkele verklaringen voor te hebben: De spuitdruk is wellicht te hoog in combinatie met de spuitafstand en de hoeveelheid lagen. Ik spuit met 2 bar (instelling ASA waar ik nog niet mee gespeeld heb) met een spuitafstand van 10 á 20 cm. Kan het zijn dat de verf al (deels) droog is voordat het op het model komt? Bij geel heb ik meerdere lagen moeten spuiten (6 á 7) waardoor de kans op de bobbeltjes groter is. Bij zwart (de rotorbladen) is één laag voldoende en die zien er wel strak uit. Vorig jaar heb ik een wit-gele Japanse Black Hawk afgeleverd die wel strak is. Daar had ik eerst wit gespoten (ook meerdere lagen) waarover vervolgens geel moest. Die is wel goed. Goed, ik accepteer het zoals het is, in het echt valt het minder op dan nu, waarbij enkele foto's erg close zijn genomen en je dus afwijkingen vele beter ziet dan in werkelijkheid.

Naast de basiskit, heb ik nog enkele toevoegingen gedaan om het model op te leuken:
- Hoist (styreen staafjes en scratch-box).
- Lampje met bedrading op de staartboom.
- Antennes onder staartboom.
- Antennedraden onder romp aan de achterzijde (visdraad).
- Brandstofleidingen en ontluchtingspijpjes voor de external fual-tanks (koperdraad).
- Roosters tussen beide inlaten aan de voorzijde, boven de cockpit (dun koperdraad).
- Aftermarket decals van Lifthere Decals (enkele Joegoslavische museum-kisten).
- Beide raampjes onderin de neus zelf gemaakt. De oude waren 'beslagen' en daardoor wilde ik ze vervangen, schoonmaken wilde niet meer.
- Bedrading op de hoofdrotoras t.b.v. het de-icing systeem.
- Landingsgestel ingekort (met name het neuswiel) om gewicht van de heli na te bootsen.

Met dank aan Jogy voor het beschikbaar stellen van, en het niet weggooien van deze kit.
Kwaliatief heb ik wel eens beter gezien, maar met wat goede wil en geduld is hier best wel wat leuks van te maken hoor. Het plastic lijmt goed en laat zich eenvoudig bewerken. Zoals ik hierboven beschreef, ben ik het minst tevreden over de oppervlakte van het geel.

De eindfoto's dan:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 dec, 2012 10:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Knap gedaan hoor! Dat ging niet vanzelf allemaal... :)
Mooie uitvoering die je niet snel tegenkomt volgens mij. Dat van die macro stand zul je mij niet meer over horen na je Kamov en dat blauwe lijntje :)

Wat betreft de spuitdruk, Bij ASA hebben ze mij vertelt dat tussen de 1 en 1,5 bar prima is, waarbij de Alclad eerder richting de 1 neigt. Ik heb in het begin ook gehad dat ik 'droge' verf spoot.
Gewoon even uitproberen denk ik...
Mooi resultaat!

gr. Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 dec, 2012 12:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Gefeliciteerd René met het bereiken van dit resultaat, het is knap van je dat het jouw wel lukt waar ik afhaak en op zich vind ik het helemaal geen slecht resultaat, ik weet niet met wat voor verf je werkt, maar ik gebruik zelden met dan 1 bar en spuit met een zeer verdunde verf vlakbij het model en dat gaat goed. Geel spuit ik over rood of zwart, hangt er vanaf welk resultaat ik wil halen.
Heb ik toch, heel indirect, een beetje model af :mrgreen: :wink:

Grt

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 dec, 2012 17:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
mooi geworden hoor.
toen ik de heli in het begin zag dacht ik dat hij zowat niet meer te redden was. :shock:
nogmaals echt mooi geworden :brouw:

Jeroen :brouw:

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 dec, 2012 16:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooie redding van deze, en ondanks alles een mooie aanwinst en een model met een verhaal... de complimenten voor deze

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement