Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 16 dec, 2012 17:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 nov, 2011 10:59 am
Berichten: 64
Woonplaats: Middelburg
Na een hele tijd een kleine update. Meteen maar even een bekentenis. Ik ga het niet redden. :( Tussendoor kwam een project samen met Karel (karel1c) http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=125&t=38692#.UM3marZwC3A. Daar zat een tijdslimiet aan en ik was wat te optimistisch over de tijd die ik in het prutsen kon steken de afgelopen tijd. Maar goed, helemaal niets is er niet gebeurd.

Afbeelding
Het richtingroer met de ronding geschuurd.

Afbeelding
De staart klaar om aan de romp gelijmd te worden

Afbeelding
En van de andere kant. Het groen moet nog bijgewerkt worden, maar dat doe ik later in 1 keer.

Afbeelding
dit zijn de onderdelen van een cilinder, zonder de kleppenkast en stoters

Afbeelding
En met de staart er op ziet het er nu zo uit.

De neus is nog los, want nu moet er 25 gram lood in om zijn neuswiel op de grond te houden.

Nu snel nog even een cilindertje maken.

Groetjes,

EJ

_________________
Op de plank:
Halinski Helldiver, Special Hobby Morane Saulnier N


Laatst bijgewerkt door iedzjee op zo 16 dec, 2012 22:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 dec, 2012 20:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Jammer om te vernemen dat er weer een model moet afhaken. Maar dit lijkt me er ook niet het model voor om hem nog even af te raffelen. Maar goed, nog een dikke 2 weken te gaan. Nog even stug doorbouwen zou ik zeggen, anders moet karel jou maar even helpen :D

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 dec, 2012 9:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
ik mijn vader helpen :shock: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
dat wordt één gekke vlucht op een rotje 8)

maar ik heb hem ook al geholpen met zijn dr1 en ik heb het zelf zo druk :oops:
nog 15 dagen tot dat ik aan mijn WNW mag :mrgreen:




Gr,
karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 dec, 2012 14:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
karel1c schreef:
...nog 15 dagen tot dat ik aan mijn WNW mag :mrgreen:


Wat is WNW?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 dec, 2012 17:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
:mrgreen: :mrgreen: http://www.wingnutwings.com/ww/product?productid=4 :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 dec, 2012 16:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
beetje laat, maar jammer dat je moet afhaken met deze. sta wel telkens te kijken naar wat je zoal kan met papier...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2012 13:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 nov, 2011 10:59 am
Berichten: 64
Woonplaats: Middelburg
@ René, het antwoord van Karel zei genoeg. Hij heeft mij in de steek gelaten, snif :(
@ Silenoz, Dank je. Ik denk dat ik op het "normale" deel van het forum verder ga met het verslag. Probeer het eens! als je mij een PB-tje stuurt mail ik je een bouwplaat die je af kunt drukken op dun karton om te proberen.

Mijn laatste update. Heb rustig aan verder gewerkt, want had geen zin om te stressen. Hier de bouw van de vleugels

Afbeelding
Het frame van lasercut karton

Afbeelding
Worteldeel beplaat. Landingslicht is van een stukje ondoorzichtig en een lens van doorzichtig sprue. Daarachter de beplating van de vleugel met een stukje transparant plastic voor het landingslicht.

Afbeelding
Aileron frame met scharnier van messing. Omdat het karton eerst gelakt is haal je de lijmvlekken er makkelijk met een vochtig doekje af. Niet onder de kraan houden :)

Afbeelding
En zo ligt hij er nu bij met de vleugels er even op geschoven. Natuurlijk moeten alle naden nog afgewerkt worden. De meeste zijn gevuld, maar nog niet geschilderd. Ik ga in 1 keer de goede kleur maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En de onderkant. Natuurlijk komen er nog fairings over de vleugelwortel, maar hij past niet met vleugels er aan in de knutseldoos. Die gaan er dus bijna op het laatst definitief aan.

Dat was het dan. Jammer dat hij niet af kwam, maar ik zal een nieuwe thread openen om het vervolg te verslaan. Ik hoop dat het ondanks hij het niet af is, het toch een beetje inspirerend werkt om ook een papier te gaan bouwen. Echt, de tijd van de kinderbouwplaatjes met blauwwit gespikkelde cockpits is heel erg over. Kijk maar eens op http://www.papermodelers.com of http://www.kartonist.de. Mij bevalt de afwisseling papier-plastic heel goed. Als ik het één een beetje zat begin te raken ga ik weer verder met het andere.

Verder chapeau voor het hele rijtje fantastische modellen in de galerij :brouw: Zullen we ze nog een keer op een rijtje zetten ergens?

Groetjes,

EJ

_________________
Op de plank:
Halinski Helldiver, Special Hobby Morane Saulnier N


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2012 13:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
iedzjee schreef:
.....Zullen we ze nog een keer op een rijtje zetten ergens?


Tsjaa, wie weet....

Wacht nog maar even met het openen van een nieuwe 'tread'. Als het jaar en de groepsbouw straks voorbij is zal ik even een moderator 'aanschieten'.

Vind het erg knap wat je ons laat zien. Succes met de afbouw.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement