Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 21 mei, 2012 18:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 21 mei, 2012 11:32 am
Berichten: 13
Updates:
4-6-2012: Cockpit geplakt en deel geverfd

Even het topic wat voorbarig, vanmiddag pas aangemeld in het topic
Sinds kort is het brouwen weer gaan kriebelen en door mijn broer (Oenckie) werd ik gewezen op de groepsprojecten.
Het wordt mijn eerste bouw sinds tijden dus het wordt weer even wennen.
Ik dek mijzelf alvast in: ik ben een relatieve beginneling en ik verf gewoon nog met de ouderwetse kwast. Ik zal zeker mijn best doen maar verwacht geen wonderen. Voor mij wordt het in ieder geval een mooi leerproject :-)

Onderstaande heb ik liggen (nog gekocht in gulden tijdperk) dus kan ik mooi gebruiken om mee te doen met deze build.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Elroban op ma 04 jun, 2012 18:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 mei, 2012 19:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Welkom. En dan nog wel als eerste in het groepsgebeuren van de Ruskie-klopperts. Als beginneling heb je wel een mooie, maar lastige kit uitgezocht. De basisdingen blijven uiteraard (goed passen (dry-fitten) voordat je gaat lijmen, flinke naden onder handen nemen met plamuur en schuur). Maar ga deze kit niet in elkaar raggen. Wellicht is het handig om een eenvoudig kitje ernaast te hebben (een eenvoudig tankje of een vliegtuigje) om wat dingen te proberen, die kun je dan weer gebruiken bij dit model.

Ik zou zeggen, post lekker veel (daar kunnen wij dan weer op schieten :D :D ) en als je vragen hebt, zo snel mogelijk plaatsen, zodat je na een bevredigend antwoord te hebben gekregen, weer verder kunt. In de tussentijd dat je op antwoord wacht, kun je dus even verder pielen aan je 'side-object'.

Succes

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 mei, 2012 21:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 21 mei, 2012 11:32 am
Berichten: 13
Ik heb gelukkig best wel wat gebouwd in het verleden (voornamelijk tanks, enkele vliegtuigjes F16,F15 en vrij weinig heli's) alleen dat is al even geleden en was nog in de periode van lekker plakken en in elkaar dat ding in plaats van het echte werk. Gaandeweg ben ik natuurlijk wel steeds netter gaan werken maar het bleef voornamelijk plakken en klein beetje verven.

Nu wordt het echter tijd voor het echte werk, het netjes werken, plamuren, schuren, verven etc.
Zaterdag nog even de laatste spulletjes aanschaffen en dan ben ik er klaar voor. Ik ga het model zeker niet in elkaar raggen, we hebben er niet voor niets 7 maanden voor toch?
Ik heb er in ieder geval zin in! ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 mei, 2012 21:10 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ik zal mijn Italeri Ka-50 er eens bij pakken eerdaags, maar volgens mij is dat precies hetzelfde model alleen een ander merknaampje op de doos.
Ik heb een poos terug de Ka-52 gebouwd, en die viel zonder al teveel problemen in elkaar, dus ik verwacht dat het met deze ook zo zal zijn als het dezelfde kit als die van Italeri is.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 mei, 2012 23:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 sep, 2005 15:51 pm
Berichten: 987
Deze heb ik een jaar of 7 geleden ook gebouwd. Een model wat heel mooi in elkaar valt.
Ik heb er weinig aan moeten plamuren dus zeker een kitje waar een prima model mee te maken is.
Ook met de kwast hoor. Veel succes ermee !!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 jun, 2012 18:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 21 mei, 2012 11:32 am
Berichten: 13
En ook ik ben vrijdagavond direct begonnen met de eerste stapjes.

Eerst het model maar weer eens erbij gepakt en de verf verzameld om daarna de eerste kleur op de cockpit te smeren.
Het is revell 55 van de handleiding zelf geworden omdat er zoals in de meeste topics vermeld er niet echt een eenduidige kleur voor het model is. Ook komt de kleur best aardig overeen met de foto's die ik gevonden heb.

Enige jammer is dan wel weer gelijk dat de decals voor de instrumenten een groene achtergrond hebben. Zoals te zien op de foto van mijn eerste post.
In ieder geval dus de eerste 2 laagjes op de onderdelen gezet, nog wel 1 of 2 benodigd. Ik heb de verf erg verdund om zo rustig aan tot een egaal resultaat te kunnen komen zoals de meeste van jullie ook aangeven. Beter 10 dunne laagjes dan 1 dikke ;-)

Onderstaand het voorlopige resultaat. Misschien vanavond nog een likje verf geven maar nu eerst nog wat werken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 jun, 2012 21:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Elroban schreef:
Beter 10 dunne laagjes dan 1 dikke ;-)


Goed opgelet.

Laat de verf ook goed drogen. Als je te snel wilt, heb je kans dat de verf juist raar opdroogt.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2012 22:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 01 feb, 2012 18:00 pm
Berichten: 153
Veel succes met de bouw. We leuk om de verschillende ka-50 modellen eens naast elkaar te zetten.

/Arthur

_________________
Ik ben ook hier...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 nov, 2012 16:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 21 mei, 2012 11:32 am
Berichten: 13
Dinsdagavond weer eens de tijd genomen om mijn werkplek op te ruimen met resultaat.
Bedoeling was om woensdagavond weer verder te gaan, immers al die tijd niet van gekomen en dat is niet netjes richting de groupsbuild.
Toevallig kreeg ik gister ook nog een zeer terechte reminder van Tsjopper Bob. Aan de slag dus!

Afbeelding


Gisteravond dan uiteindelijk weer verder gegaan met de cockpit en de eerste contouren van de chopper:

Afbeelding

Afbeelding

Ik had de cockpit een half jaar geleden al geverfd maar in de tussentijd de tip tegengekomen om de metertjes ed. te verven met een tandenstoker ipv de kwast.
Eens uitgeprobeerd en zeker een waardevolle tip.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rotor was vrij lastig omdat hij aan de binnenkant niet echt lekker past. Hij hangt al snel 1 kant op of zit te ver naar rechts / links.
Ook zie ik nog niet de toegevoegde waarde van die uitsnijding, hier komt nog een inlaat overheen en daar gaat het vleugeltje pas in...
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 nov, 2012 17:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 01 feb, 2012 18:00 pm
Berichten: 153
Als ik jou was geweest had ik de rotormast er later op gezet. Ik denk als je de boel gaat airbrushen dat het dan een hinderlijke sta in de weg is.

Succes verder met de laatste loodjes.

_________________
Ik ben ook hier...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Luchtscout en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement