Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 15:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 01 nov, 2012 13:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
De grootte maakt hem imposant, en dat is tie. Dit was je 2e '26' al toch? Heb je die andere nog? Zijn mooie plank-/kast-vullers.

Als ik weer meer ruimte heb, wil ik ook zo'n bak maken.

Decals lijken goed bijgewerkt. Met de neus erop vallen alle kleinigheden nog meer op die vanaf een halve meter al niet meer zo overduidelijk aanwezig zijn. Zie ik trouwens nog een naadje op de neus?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 nov, 2012 0:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
De andere Halo staat op een veilig plekje in mijn slaapkamer en zal binnenkort wel verbannen worden naar 'de grijze' wanneer ik er meer afgemaakte kits bijkomen, zo'n bijzondere bouw was deze toch al niet.

De naad is de plek waar beide decals op de neus bij elkaar komen.

Jij bent wel van de kleine bouw he? en tot nu toe past alles wel mooi in je vitrine kast. Als daar ooit een mi-26 op 1:72 bij moet dat moet je wat opofferingen maken.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 nov, 2012 13:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Toch wel mooi schema dat donkerblauw met wit. Inderdaad zijn de zwarte vlakken wat groter, kijk maar eens bij mijn fotos.
Die uitstulpingen waar je het over had, zijn soms wel en soms niet gemonteerd. Bij de UN versie zag ik in mijn referentieboek ook verschillen, dus maar rustig zo laten. Wel misschien de scheidingslijn wit/grijs wat strakker maken. Als je alles straks van nette transperante aflaklaag voorziet en misschien dan nog een lichte wash(aeroflot MI26,s werd veel mee gevlogen) dan valt het kleurverschil tussen decal en verf wel mee denk ik :D
Succes met het afbouwen, Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 nov, 2012 16:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Dank voor de commentaren, het zwarte vlak heb ik wel wat groter gemaakt.

Het is al weer lang geleden dat ik een update heb geplaatst, dus eerst heb ik hier een overzichtsfoto
van waar ik mee bezig ben.


Afbeelding

Wie A zegt (door begemot decal's voor de mi-26 te kopen) moet ook B zeggen, per rotorblad zijn er
40 decal's en dat keer 8. Monniken werk dus! jammer dat al de decals op de onderkant komen. dus
veel valt er straks niet van te zien.
Afbeelding
Afbeelding

buizen/kabels/draden aan de bovenkant van de rotorkop, ik begin meestel met zoiets gewoon maar.
en ga net zolang door tot ik tevreden ben over de draden. deze draden vind ik niet goed, dus ga ik
wat anders verzinnen.
Afbeelding

De niet scherpe raamstijlen van de cockpit :? dit was de reden
waarom ik even gestopt ben met de Halo.
Afbeelding
Afbeelding

Alle commentaren zijn welkom. Tot de volgende update

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 nov, 2012 19:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Damn, 40 stickers PER ROTORBLAD !!! Die is gek, maar niet letterlijk natuurlijk. Wat een werk.

Zie ik hier nog wat blauwe (vingerafdruk)vlekken op het wit?
Afbeelding

In het Marktplaats-deel staat nog zo'n bak aangeboden.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 nov, 2012 0:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Waarschijnlijk bedoel je die blauwe vlek op je monitor? flauw, als de Halo bijna klaar is ga ik hier en daar nog even met de kwast/mes/schuurpapiertje langs om het een en ander bij te werken.

Ja ik zag de Halo, maar eigenlijk hoop ik dat Arjen zijn mi-26 binnenkort te koop zet ivm porto.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 dec, 2012 15:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik krijg de Halo niet meer af voor 31 dec, en ik wil ook niet de druk voelen dat ik 'm voor die tijd af moet hebben, vandaar dat mijn project gepauzeerd is.

natuurlijk heb ik al wel een mi-8 gebouwd voor de Russische heli groeps bouw, dus schuldig voel ik me gelukkig niet.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 dec, 2012 19:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Jammer dat je deze niet meer afkrijgt, maar inderdaad dit was wel je tweede en dan ook nog zo'n dikka Halo.

Bouw hem nog wel verder af hoor, het blijft een imposante bak.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement