Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 1:72 A-Model KASKR-2
BerichtGeplaatst: ma 04 jun, 2012 21:17 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen van dit model, ik heb em ook nog liggen.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:72 A-Model KASKR-2
BerichtGeplaatst: ma 04 jun, 2012 21:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
dave the doctor schreef:
Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen van dit model, ik heb em ook nog liggen.


Ik ook :D :D

Markie, is het niet zo dat één en ander aanzienlijk steviger wordt door de benodigde rigging?

Dergelijk plastic ben ik op zich wel ervaren mee (Amodel / Mach2), dus we zien wel waar het 'schip' strand. Doe eerst maar even voor :D :D

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:72 A-Model KASKR-2
BerichtGeplaatst: ma 04 jun, 2012 22:04 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Citaat:
Doe eerst maar even voor


Dan volgen Rene en ik wel.....

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:72 A-Model KASKR-2
BerichtGeplaatst: ma 04 jun, 2012 22:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
tsjopper bob schreef:
Markie, is het niet zo dat één en ander aanzienlijk steviger wordt door de benodigde rigging?


Uiteindelijk wel, maar daar moet de boel eerst goed voor in elkaar zetten, tenminste, ik neem aan dat de boel dan steviger wordt. Ik zal, zo gauw de kuip dicht is, waar ik niet teveel tijd aan ga besteden, wegens, zie je toch amper, even een goede update maken met foto's in ieder geval.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:72 A-Model KASKR-2
BerichtGeplaatst: zo 25 nov, 2012 17:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Hmm, zo type je een heel verhaal en dan zie je opeens dat de boel niet geplaatst is. Kan nog wel eens een foutje van mezelf geweest zijn ok, maar goed, nogmaals een verhaaltje dan maar.
Zoals jullie zien is het hier een hele tijd heel erg stil geweest. In eerste instantie voornamelijk omdat ik zat te dubben over hoe ik de wieken nou zou kunnen bevestigen, heb meerdere opties geprobeerd, o.a. door het inboren van stukjes staal. Dit kreeg ik echter, zonder dat het plastic bol zou komen te staan niet voor elkaar. Toen ben ik gaan prutsen met evergreen en zo lukte het dan dus wel. Ik heb het gedaan d.m.v. het volledig verlijmen van de wieken en het middendeel met een vierkante styreen plaat, waarna ik deze op de juiste maten sneed. Daarna herhaalde ik dit met de bovenkant en werd het geheel op maat geschuurd. Het enige wat ik hier nu nog aan moet doen is wat plamuurwerk om de boel strak te krijgen.
Verder heb ik ondertussen de body in de skies d.m.v. de nodige plamuur in elkaar kunnen krijgen.
En wat nu rest is het onderstel, dit zal mijns inziens ook nog wel de nodige problemen op gaan leveren, maar de planning is nog steeds eind december.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:72 A-Model KASKR-2
BerichtGeplaatst: zo 25 nov, 2012 19:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Zo op het oog zien je rotorbladenbevestigingaandehoofdas er goed uit. Aan de hoeveelheid plamuur te zien, verdient het kitje dus wel wat aandacht. Maar dat ziet er heel anders uit dan al het moderne spul, mag ik wel over hoor.

Succes nog maar even hoor. Go for it!!

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:72 A-Model KASKR-2
BerichtGeplaatst: do 27 dec, 2012 9:33 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Ff een schriftelijke update op het werk.
Hoofdonderdelen zijn allemaal ondertussen klaar en het toestel wordt momenteel gespoten.
Voor de medebezitters van dit doosje. Ik blijf het zeggen, pas op het plastic, het knapt al af als je ernaar kijkt.
Ondertussen is er alweer zoveel bij mij gebroken en weer aan elkaar gelijmd dat ik het toestel al meerdere keren in de prullenbak had willen stuiteren.
De grootste problemen waren voor mij bij deze kit:
* De complete rotorconstructie. Vier bladen plakken aan een minuscuul ophangpuntje en er dan nog vanuit kunnen gaan dat het zit en tijdens de gehele bouw blijft zitten is volgens mij onmogelijk.
* De bevestiging van de rotorondersteuning. Dit waren twee stukken plastic met pootjes die je op een wonderbaarlijke manier tegen elkaar zou moeten kunnen plakken. De theorie was goed, maar de praktijk was drama, dit waren namelijk twee klompjes plastic zonder enige vorm. Het heeft ook enige tijd aan elkaar gezeten in mijn geval, maar tijdens het schilderen viel het weer uit elkaar en kreeg ik het met geen mogelijkheid meer aan elkaar. Dus bevestigingen eraf schuren en een styreen plaatje op maar maken.
* De stijlen onder de hoogteroeren knapten in stukjes, deze heb ik nu dus van twee stukjes staal gemaakt.
* De bevestiging van de ski's op het landingsgestel. Dit waren wederom klompjes plastic welke zich niet meer in model lieten zetten zonder te knappen. Ook dit is van staal gemaakt.

Verder zul je alle bevestigingsgaatjes moeten uitboren en alles dry-fitten.

Maar we blijven volharden in dit vreemde bouwsel in de hoop dat ik op 31 december ook daadwerkelijk een resultaat heb. Zonder verdere tegenslag zou het moeten kunnen lukken.
We zullen zien hoe ver we ermee gaan komen.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:72 A-Model KASKR-2
BerichtGeplaatst: do 27 dec, 2012 11:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
markie schreef:
Ff een schriftelijke update op het werk.
Hoofdonderdelen zijn allemaal ondertussen klaar en het toestel wordt momenteel gespoten.


Kun jij op je werk spuiten? Wat een weelde. Ik moet het doen met de spaarzame uurtjes laat op de avond (nacht) en in het weekend.

Model klinkt inderdaad nog steeds als een uitdaging, maar ik ga er dit jaar niet meer aan beginnen. Ik heb nu 2 autogyro's naast elkaar staan en dat staat best wel leuk, al kan en mag er uiteraard best nog wel wat van dat spul bij. Het blijven aparte verschijningen die autogyro's.

Succes nog even met de laatste loodjes, ik hoop dat je het red.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:72 A-Model KASKR-2
BerichtGeplaatst: do 27 dec, 2012 12:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Vanavond weer dan, zo beter haha ;)
Nou doe ik deze twee dagen wel niet heel erg veel, maar bezig met de hobby op het werk zal toch ook niet gebeuren denk ik.
Ach, jij hebt ondertussen toch al wat meer ervaring met die A-model kitjes?
Ik doe mijn best in ieder geval.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:72 A-Model KASKR-2
BerichtGeplaatst: do 27 dec, 2012 17:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Was wat eerder thuis, hier vast een voorproefje voor het eindresultaat:
Afbeelding

Afbeelding

En uiteraard wordt de overspray nog hersteld.
Maar wilde eens wat nieuws proberen en de hele bodem spuiten zonder afplakken.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement