Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 12 sep, 2012 21:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Prachtig bouwwerk tot nu toe met erg mooie details! Ben benieuwd hoe zo,n papieren huidje er straks op komt. Zal hem zaterdag eens komen bewonderen.
gr.Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 sep, 2012 8:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Wat een leuke bouw is dit, ik ben benieuwd naar meer.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 sep, 2012 13:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Kijk, dat zijn leuke updates. Het werken met papier is heel wat anders, maar het ziet er goed uit. Het scratchen lijkt hetzelfde.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 sep, 2012 12:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 nov, 2011 10:59 am
Berichten: 64
Woonplaats: Middelburg
Dag allen,

Hartelijk dank voor de positieve reacties. Het was gisteren heel leuk een paar gezichten te zien achter de forumverhalen.

Tijd voor een bespiegeling.
Wat mij opvalt is dat de modellen allemaal veel kleiner zijn dan je je voorstelt als je de foto's ziet. Het vern.....keratieve van foto's dus en ze zagen er nóg beter uit in romantisch zaallicht ten opzichte van onbarmhartig flitslicht. Heb bijvoorbeeld een boot gevolgd waar de bouwer allerlei luchtafweergeschut en zo zelf heeft gemaakt. Zag er geweldig uit op het forum, maar in werkelijkheid was het aan het onbegrijpelijke grenzend. Zat in mijn hoofd schaal 1:4 verkeerd den ik! Wat maar wil zeggen dat als ik naar de foto's op het forum kijk dat verschil tussen foto en werkelijkheid goed moet meenemen. Dit zet ook de soms wat hard aangezette kritiek die je soms leest op dit forum in perspectief. Leermoment heet dat geloof ik.

Nu ter zake,
Eind vorige week nog even verder gewerkt aan het interieurtje dat ik een beetje af wilde meenemen de 15e.

Dus riempjes gemaakt van aludekseltje
Afbeelding

Alleen voor de schommelstoel, want kon niet bedenken hoe je met riemen om op een barkruk moet zitten (zou voor sommige toepassingen later op de avond misschien wel wat zijn trouwens). Volgens tekeningen moest de schutter zich om kunnen draaien en kunnen staan om de MG te bedienen en dat gaat al helemaal niet met riemen om. Die dus maar weg gelaten.

Geschilderd en op het stoeltje geplakt en dit was het interieurtje zoals het er zaterdag bij lag.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanmorgen het doosje dichtgeplakt en in het frame geschoven. Ging er zuigend in.
Afbeelding

Afbeelding

OK, dit was het weer voor even en nogmaals, erg leuk gisteren.

groet,

EJ

_________________
Op de plank:
Halinski Helldiver, Special Hobby Morane Saulnier N


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 sep, 2012 12:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 nov, 2011 10:59 am
Berichten: 64
Woonplaats: Middelburg
PS

Nog even de vorige post bekeken en daar zie je dat precies met dat foto-effect. Heb bijvoorbeeld de stoelleuninkjes niet erg glad bijgewerkt, maar in werkelijkheid zien ze er toch echt niet zó harig uit. Maar op het computerscherm is het denk ik een keer of 6 uitvergroot.

Groet,

EJ

_________________
Op de plank:
Halinski Helldiver, Special Hobby Morane Saulnier N


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 sep, 2012 0:59 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Het werk ziet er tot zover erg netjes uit. Dat alles op de foto een x aantal keer vergroot is is soms hinderlijk omdat mensen minder snel het idee krijgen van hoe groot het object in het echt is. Wat je zou kunnen doen is een aantal foto's maken op diverse afstanden van het model en kijken op welke foto het formaat het dichtst bij de werkelijkheid komt. Ik heb dit zelf ook eens gedaan omdat ik met een klein FlaK kanonnetje bezig was en iedereen dacht dat 'ie groter was dan wat 'ie daadwerkelijk was.
Dit is de foto die ik heb gemaakt:
Afbeelding


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 sep, 2012 4:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 nov, 2011 10:59 am
Berichten: 64
Woonplaats: Middelburg
Ja, precies Danny en dan kun je alsnog in zoomen! Ig ga het proberen.
Groetjes, EJ

_________________
Op de plank:
Halinski Helldiver, Special Hobby Morane Saulnier N


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 sep, 2012 21:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 nov, 2011 10:59 am
Berichten: 64
Woonplaats: Middelburg
Een update,

De afgelopen week begonnen aan het beplaten van de romp.

Afbeelding
Hier zitten de eerste twee ringen om de romp. Dat was erg lastig. De stroken waren te lang en moesten bijgetrimt worden. Bij de eerste was ik daar niet op bedacht (Halinski modellen zijn meestal juist te strak). Ik had er fors wat van af gehaald, maar toen ik de strook op de romp lijmde bleek hij nog steeds een kleine milimeter te lang. Die heb ik "in situ" bijgesneden en nu is het achterste deel van de cockpit niet symmetrisch.

Afbeelding
Daarna volgden om en om een ring achter en een ring voor. Het turtledeck bij de schutter was een heel moeilijk stukje omdat het op een hele vreemde manier gebogen is die je er eerst in moet drukken, om hem zo goed mogelijk er in te krijgen. Door de asymmetrie zit ook dit dekje een beetje scheef, maar bij het afwerken corrigeren we dat wel. Het schot met de tweede ligger ligt klaar om er op te gaan.

Afbeelding
Om een idee te hebben van de stroken die er af moesten, hierbij een stukje staart met twee afgesneden stukjes.

Afbeelding
Afbeelding
De romp tot aan de motor. Het is net een bobslee. Er is nog niets afgewerkt. De naden staan nog omhoog van het snijden en moeten platgedrukt, gevuld, geschuurd en geverfd worden. De motor ga ik later maken en ben begonnen aan de staart.

Afbeelding
Dit is het frame voor de staart. Die wordt nu helemaal gebouwd en afgewerkt en pas op het laatste moment, als de motor ook af is, koud aan de rest van de romp geplakt.

Dit was het weer voor nu.

Groetjes,

EJ

_________________
Op de plank:
Halinski Helldiver, Special Hobby Morane Saulnier N


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 sep, 2012 23:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Knap hoor. Mag ik vragen wat voor lijm je hiervoor gebruikt. Gebruik je verder nog speciale gereedschappen of is het alleen maar een (goed) schaartje en een scherp mesje?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 okt, 2012 19:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 nov, 2011 10:59 am
Berichten: 64
Woonplaats: Middelburg
Ha René,

Kittifix voor het werk dat langzaam moet drogen, dus de beplating en zo omdat je tijd nodig hebt om het op zijn plaats te krijgen en Bison sneldrogende houtlijm voor het "snelle" werk. Beide PVA. Verder secondelijm voor de andere dan papieren delen. Geen schaartje maar afbreekmesje en lineaal. Verder verschillende diameter staafjes om te rollen, 1 mm koolstof, 2 en 3 mm staal.
De neus zit nog niet vast, want daar moet lood in en ik weet niet hoe veel, dus daar zie je nog een grote naad.

Groetjes,

EJ

_________________
Op de plank:
Halinski Helldiver, Special Hobby Morane Saulnier N


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement