Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 30 sep, 2012 22:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Jammer en zonde, maar niet weggooien!! Neem maar mee naar Hurdegaryp. Ik neem de uitdaging aan.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 sep, 2012 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Prima, ik krijg het niet passend, wat te klein is ok, maar te groot dat gaat me iets te ver en ik heb ondertussen zoveel onderdelen gehad die kapot waren of niet passen en dat vergalt mijn plezier. Zal kijken of in de kast een andere heli staat die iets plezieriger werkt.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 okt, 2012 19:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Jammer dat jij deze niet meer afbouwt zeg!! maar gelukkig neemt René de uitdaging aan om 'm binnen deze groepsbouw af te maken. Dat dwingt respect af René :mrgreen:

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 okt, 2012 20:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Binnen de groepsbouw? Oef.... Ik beloof niks, ik weet niet in wat voor staat de klomp plastic wordt overgedragen.

Ik heb ooit dit eens op de kop getikt ....
Afbeelding

.... en er dit van gemaakt ....

Afbeelding

Heeft alleen iets langer geduurd dan een half jaar. Ik mocht het alleen niet in de tuin hebben, dus ik heb hem moeten verkopen. Helaas heb ik er niks aan verdient.

:D :D

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 okt, 2012 21:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Als ik dit zo zie dan zal het een makkie zijn ;)

De groepsbouw gaat verder niet lukken denk ik, ik had een Mi-26 en daar blijkt de gietraam met transparante onderdelen te missen, heb ik weer ... ooit in Ureterp op de kop getikt, was goedkoop en dacht komt goed, vergeten in te kijken en dan krijg je soms verrassingen waar je niet op zit of zat de wachten.

Daarom een andere heli op de tafel staan, de MH53E, alleen past die niet in deze groepsbouw.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 okt, 2012 0:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Jogy schreef:
De groepsbouw gaat verder niet lukken denk ik, ik had een Mi-26 en daar blijkt de gietraam met transparante onderdelen te missen, heb ik weer ... ooit in Ureterp op de kop getikt, was goedkoop en dacht komt goed, vergeten in te kijken en dan krijg je soms verrassingen waar je niet op zit of zat de wachten.


Wellicht dat je bij Revell (department X) nog wel een raampje kan krijgen. Gewoon even een mailtje sturen (geen ervaring mee, maar anderen wel).


Jogy schreef:
Daarom een andere heli op de tafel staan, de MH53E, alleen past die niet in deze groepsbouw.


Nee, deze past niet in deze groepsbouw, maar het is wel een hele mooie. Mocht je hem elders plaatsen, één fan heb je in ieder geval.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 okt, 2012 17:22 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Jammer dat je stopt,
En het is inderdaad een erg slecht passend kitje.


Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: M-2 wordt een Mi-24A
BerichtGeplaatst: wo 24 okt, 2012 14:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
En .... daar is toch een Russische heli op de werktafel belandt en een groot verslag wordt het niet om de kans van mislukken zo klein mogelijk te maken en daarom foto's van het model zoals het er nu voor staat, het is de Mi-24A van Zvezda, mooi gedetailleerd, binnenkant is geverfd, decals voor het instrumentarium komen uit de kit, gordels zijn uit de doos van vergeten onderdelen en voor de rest is het de kit zelf. Tot nu past het allemaal behoorlijk, wat kleine correcties waren nodig, niet dat het echt grote problemen oplevert.
Over de kleurstelling zit ik nog na te denken, ga eerst het model verder afbouwen en zodra meer te tonen is volgt een update.

Wat beeld ...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een van de motoren is gedetailleerd, die komt open te staan en voor de rest laat ik een stuk van de cockpit en bagageruimte open.

Dat was het voor nu, reacties zijn welkom en tot de volgende update!
Grt

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 okt, 2012 22:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Zo, van een '2' naar een '24'. Een flinke overgang, bijna 2 keer zo groot?

Ik vernomen dat die Zvezda-kit heel erg aardig in elkaar zit. Uit jou verslagje te lezen blijkt dat te kloppen. Ook leuk dat je de 'A' bouwt, die zie je niet zo vaak. Met die leuke 'hoekige' badkuip voorop.

Wellicht tot zaterdag, en anders tot volgende week zaterdag.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 okt, 2012 22:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Zaterdag beide, model krijg ik niet af voor komende zaterdag, maar wellicht wel voor de volgende zaterdag.

Heb ook de E versie en beide kits hebben vrijwel dezelfde gietramen en een paar voor het specifieke model en de kits zijn behoorlijk gedetailleerd en passen goed, zeker met in het achterhoofd dat de echte uitvoering ook naden heeft en niet alles vlekkeloos in elkaar overloopt, wat dat betreft geeft dat letterlijk ruimte.

Ondertussen is de bouw aardig gevorderd en begint het op een echte heli te lijken ;)

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement