Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 22 jun, 2012 18:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Afbeelding

Ik doe ook mee! Met een HobbyBoss Mi-8. Ik zag er al een aantal ingeschreven staan dus voor inbox foto's moet men daar maar even kijken :lol: . Ik voeg ze later ook nog wel toe.

Er is nogal wat keuze als je een 1:72 Mi-8 wil bouwen. Je hebt de KP kit (heruitgegeven door Revell, Italeri), de Zvezda (ook heruitgegeven door Revell) en de Hobby Boss. In allemaal zitten wel wat verschillen. De Hobby Boss kit is voor zover ik zie de juiste versie met de staartrotor aan de juiste kant, de goede brandstoftanks en nog wat dingessen.

Het toestel op de foto is van de Piirivalve Lennusalk ofwel de Estische grenswacht. Tot ongeveer 2009 nam deze kist de SAR-taken waar in de zee rondom Estland. Decals erfvoor zal ik zelf moeten gaan printen.

Of ik voor 1 juli al wat relevants kan laten zien weet ik nog niet, dus daarvoor alvast sorry Tsjopper. Maar ik ga wel komende dagen beginnen!

groeten Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 jun, 2012 22:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Gaat helemaal goed komen Jelle. Wat een leuke kleurrijke aanwinst voor deze groepsbouw. Ik heb nu al zin in je mooie eindfoto.

Veel kits kunnen als Mi-8 / Mi-17 gebouwd worden. Grootste uiterlijke kenmerk is de zijde waar de staartrotor zit. Kwestie van aan de ene kant vastlijmen of juist aan de andere kant.

Succes met deze (zoveelste) aanmelding.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 jun, 2012 23:39 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Vind het helemaal niet erg om weer een Mi-8 te zien. :wink: Lekker lompe bakken. Jij hebt ook een mooi gekleurd exemplaar uitgekozen. Succes ermee!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 jul, 2012 11:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
hij is inderdaad erg kleurijk en vooral mooi met de bolle ramen vooraan. :brouw:

Van Jeroen :brouw:

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jul, 2012 22:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Het was vorige week 1 juli en voor die tijd had ik wat moeten laten zien. Ik hoop dat Tsjopbop het me vergeeft en niet mijn model gaat slopen op de Brouwersdag. 8)

De kist die ik bouw wijkt toch wel wat af van wat er in de HobbyBoss doos zit. Ik had er eigenlijk de resin ombouwset voor de opbouw voor moeten hebben met de ronde inlaten ipv ovaal, en de andere motorinlaten. Maar ik heb besloten gewoon zelf wat te knutselen en een paar verschillen gewoon te laten voor wat het is.

De rood omcirkelde uitstulpsels heb ik in elk geval wel verwijderd:
Afbeelding

Ik heb er een PE setje van Bilek bij gekocht, geproduceerd door Eduard. Het is eigenlijk voor de KP kit maar het paste hier ook wel in. Ik had er ook riempjes van Extra Tech bij gekocht omdat ik op de voorbeeldfoto van de Bilek set geen riemen kon ontdekken. Blijken dat al die ingewikkelde beige slierten te zijn :shock: Nouja, die van Extra Tech komen een andere keer nog wel van pas.
Afbeelding

Ik wist bij het aanbrengen van de riemen weer waarom ik niet zo vaak PE gebruik. Ik heb er namelijk een gloeiende hekel aan en een aantal onderdelen waren gewoon echt te klein om te gebruiken, ook met pincet. De riemen zijn echt belachelijk ingewikkeld voor deze schaal en heb het dus eenvoudig gehouden en alleen de grote onderdelen aangebracht.
Afbeelding

Aan de cabine heb ik behalve een kleurtje en een wash niks gedaan. De deur blijft dicht en een aantal ramen zijn geblindeerd met een zonwering. Ik heb twee €0,05 muntjes voorin gelijmd net achter het schot waardoor het zwaartepunt nu precies op de rotorkop ligt.
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 jul, 2012 0:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
TheFlyingDutchman schreef:
Het was vorige week 1 juli en voor die tijd had ik wat moeten laten zien. Ik hoop dat Tsjopbop het me vergeeft en niet mijn model gaat slopen op de Brouwersdag. 8)


Ja hoor, no worrys.

Leuke update, je steekt er nogal wat tijd in om al die aanpassingen te maken. Goed.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 sep, 2012 21:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Sorry dat er zo lang geen updates meer zijn geweest. Ik had een beetje een motivatiedipje maar ik ben weer begonnen!

Ik heb aan het interieur geen aandacht meer besteed, behalve aan de cockpit. De deur blijft gewoon dicht.
De kleine ronde raampjes in de romp zijn mislukt, ze moesten op een onmogelijke manier in hun sponningen worden geduwd waarbij de lijm overal kwam te zitten. Ik heb ze allemaal er maar weer uit gehaald en later maak ik ze wel met doorzichtig decalpapier of houtlijm ofzo.
Afbeelding

Ik heb ook nog een fotootje van de echte, die ik heb gemaakt in het vliegtuigmuseum bij Tartu in het zuiden van Estland. Dit was het zusje van de ES-PMD in een camouflagejasje.
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 sep, 2012 21:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
TheFlyingDutchman schreef:
De kleine ronde raampjes in de romp zijn mislukt....


Terwijl het origineel - tenminste van die laatste foto die je plaatst - vierkante ramen heeft.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 sep, 2012 22:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
tsjopper bob schreef:
TheFlyingDutchman schreef:
De kleine ronde raampjes in de romp zijn mislukt....


Terwijl het origineel - tenminste van die laatste foto die je plaatst - vierkante ramen heeft.

René


Ja apart, was me nog niet eens zo opgevallen. Gelukkig heeft de ES-PMD gewoon ronde ramen. 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 sep, 2012 22:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Oh ja, ik zie het. Scheel jou weer wat werk :D

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement