Ik heb de romp verder uitgehold om een cabinevloertje en een achterschot te kunnen plaatsen. Die heb ik "trial and error" van 0,5 mm plasticard.
De achterwand staat een eindje achter de passagiersbank, waarvan de achterkant gelijk komt te staan met de rand van het achterste cabineraam. Ook aan de romp voorkant moest het nodige materiaal verwijderd worden om plaats te krijgen voor het voetenstuur en de stuurknuppel. Ik heb ook meteen een motorschot gamaakt.
Bovendien moest een deel van het montagevlak voor het instrumentenpaneel er uit, omdat het bij het origineel veel verder naar voren zit en bovendien vrijwel vertikaal en niet onder een hoek staat. Op de foto is goed te zien dat er nogal wat materiaal verwijderd is uit de romp.
Daarna het meubilair passend gemaakt of helemaal van scratch gebouwd.
Aan de bovenkant van de romp zijn driehoekige verstevigingen gelijmd. Het instrumentenpaneel is gemaakt van plasticard waarin gaatjes geboord zijn. Dat wordt na het schilderen op een zwart geschilderde ondergrond gelijmd, waarna de klokjes ingekrast kunnen worden. De betuurdersstoel moest aardig wat kleiner en smaller gemaakt worden om te passen en een beetje te lijken op de van het voorbeeld. Ter plaatse van de stoel is een halve spant aan de vleor gelijmd. De passagiersbank is een beetje verhoogd.
Het voetenstuur is gemaakt van 0,8 mm platsic staf en 0,4 mm messing draad, de stuurknuppel van 0,8 mm staf, net zoals de overbrenging van de rolroeren (dat zwarte dingetje). De deur is gemaakt van 0,5 mm plasticard. Het 0,25 mm draadje met het u-tje eraan linksonder zal getransformeerd worden in de gashandel, en het ding links is het trimwiel, waarvan de drie 0,25 mm spaken nog afgeknipt moeten worden. Het wiel zelf is van 0,4 mm messing draad. Op de foto is niet te zien dat ik over het midden van de vloer nog een tunnel naar de achterbank gemaakt heb. Daar liepen de richtingsroerkabels en de hoogteroer stang doorheen.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.