Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 30 jun, 2012 14:19 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Het optische gedeelte voor de commandant moet je nog wel even netjes bijwerken, is niet netjes geschilderd.
Ook vind ik het jammer dat je dat opgerolde net daar zo heftig vies hebt gemaakt.

Probeer niet te veel te overdrijven vanaf hier! Het lijkt nml voor de rest netjes!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jul, 2012 18:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Helaas heb ik de einddatum niet kunnen halen voor deze gb :( . Ik heb ondertussen Bravo al gevraagt via topic melden of hij mijn topic naar militaire voertuigen wilt verplaatsen.

Mini-mondelinge-update (ja, ik ga gewoon update's houden, met de gedachte dat Bravo104 zo aardig is om mijn topic straks te verplaatsen :twisted: :) )
Ik heb het figuurtje(he heico? :lol: ) vandaag in de ovenreiniger gelegt, dit om een hele nieuwe basis te hebben om hem te schilderen. Het zand op de vignette is inmiddels vastgezet met verdunde houtlijm, en ik heb er het flesje ingelegt. Het flesje ligt voor de tank, en is bijna op het punt om overreden te worden door de challenger :) . Ook heb ik een water jerrycan in het zand gelegt. De jerrycan is geverfd in olive-drab, en een beetje geweathered met pigment (om sommige dingen te highlighten enzo).

Gr nicky.

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Laatst bijgewerkt door militairtje op zo 01 jul, 2012 19:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jul, 2012 19:40 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Poppetje?? :P Tis geen barbie! :lol:
Figuurtje is denk ik een betere benaming...

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jul, 2012 19:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Aangepast :mrgreen:

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 jul, 2012 16:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Update! Om eerlijk gezegt ben ik geneigd om the zeggen: De challenger is klaar. Maar ik bestempel heb nog even niet als klaar, voor mochten er nog mensen zijn met fantastische ideën/tips :D . Of als iemand toevallig nog iets ziet wat ik nog wat bij zou kunnen werken. (ga niet mijn hele tank in de ovenreiniger leggen hoor :roll: ) Eigenlijk heb ik alleen het figuurtje geschildert, maar dit was voordat ik op vakantie ging :D .
Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Helaas ben ik niet goed in photo-shop, dus zijn het gewoon zwart-wit foto's geworden :roll:

Detail-foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Silvering :cry:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Helaas wilde mijn fototoestel niet echt scherpstellen vandaag met de echte close-ups. Hierdoor zijn sommige foto's (best wel redelijk veel eigenlijk) een (beetje) wazig, maar wat ik wilde laten zien is er wel (redelijk) goed op te zien.

Tips/truc's/technieken/comments, welkom!

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 jul, 2012 17:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Wauw! Mooi zeg! :shock:
Het diotje, dat zand, heb je dat er gewoon ingestort, of zit dat ook met lijm oid vast?
Dat idee met dat schildersdoekframe moet ik onthouden, goed idee! :)
Voor de rest niks op aan te merken, heel mooi gemaakt! :brouw:

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 jul, 2012 15:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Dank je tomska!
Het zand is vastgezet met verdunde houtlijm.. Dit gewoon door je kwastje nat te maken in de verdunde houtlijm en laten uitvloeien op het zand.

nogmaals dank voor de complimenten!

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 jul, 2012 16:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Ok, bedankt! :)

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 aug, 2012 17:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Toch een geslaagde tank vind ik! Die doek vind ik alleen wat morsig overkomen, ik weet niet of je dan bergrijpt wat ik bedoel; hij is een beetje flodderig en en zitten een paar kleine uitsteekseltjes aan, wat natuurlijk niet kan in het echt. Voor de rest vind ik de verwering ook goed geslaagd, het is duidelijk een woestijnvoertuig.
Een klein vraagje; misschien heb ik eroverheen gelezen, maar hoe heb je dat naamplaatje gemaakt? Het ziet er mooi uit, zo'n houten plaatje. :)

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 aug, 2012 9:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 01 mei, 2005 10:39 am
Berichten: 2205
Hi militairtje,

Sluit me bij anderen aan dat het een erg geslaagde tank is. Interessant kleurgebruik en mooie stofovergangen. Foto's zijn scherp genoeg om er wat nuttigs over te zeggen :).

Twee tips:
- Aan de achterkant zie ik decals van een nummerbord en Britse vlag. Deze steken flink af t.o.v. de rest van de tank. Misschien een klein beetje droog pigment toevoegen nog?
- Deze kost wat meer moeite: Ik mis nog wat diepte in de huidskleur van de figuur. Highlights en shadows. Denk dat hier nog het meeste verbeteringspotentieel is. Overigens is figuurschilderen wel een 'andere tak van sport', maar maakt het geheel wel af.

Mooi ding!

Gr,

Jurrie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement