Nou, bij deze mijn inbreng aan deze groepsbouw.
Een wonderlijk voertuigje met de naam KASKR-2, een autogyro en de opvolger van, uiteraard, de KASKR-1.
De KASKR-1 is ontworpen door de heren N.I. Kamov en N.K. Skzhinsky, en nee, vraag me niet hoe ik de tweede uitspreek. De KASKR-1 had zijn eerste vlucht op 25 september 1929 en deze werd gedaan door I.V. Mikheyev.
Het model is vergelijkbaar met de Cierva C-8, maar ja, dat is geen Rus, die mocht niet gebouwd worden
Nadat ze wat ervaringen hadden opgedaan met de KASKR-1, werd het tweede model, dus de KASKR-2 ontwikkeld.
Het voertuigje heeft 79 testvluchten gedaan en blijkbaar vond meneer Kamov dat de test geslaagd waren, want deze waarde man heeft de nodige opvolgers ontwikkeld met zijn bedrijf.
Technische info:
Lang 9,30 m
Spanwijdte 8,00 m
Motor Titan 230 p.k.
Rotordiameter 12,00 m
Maximum snelheid 110 km/h
Gewicht 950 kg
Het betreft hier dus een model van A-model, dit staat voor zover ik weet, ongeveer gelijk aan doosje gevuld met een klomp plastic en dat klopt dan dus ook wel. Ondanks de nodige details is het zeer grof gegoten, dus hier zullen heel wat schuurpapiertjes aan moeten worden verknoeid. Er zit dan ook veel flash aan, maar het aantal onderdelen is redelijk indrukwekkend voor zo'n klein voertuigje. We zien wel wat het wordt, maar laten we er maar het beste van maken.