Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 03 maart, 2012 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 13:05 pm
Berichten: 806
Woonplaats: Hengeloooo
Dank u dank u :oops: En nog steeds moet er gechipt worden, en daarvan wordt ie erg leuk, of vreselijk lelijk :lol: Dus dat heb ik maar weer een dagje uitgesteld.

Wel klaar (voor montage) zijn de tracks. Die heb ik eerst in een roestig kleurtje van Lifecolor gezet, en vervolgens de rubber pads met anthraciet geverfd. Tenslotte nog met een grafietstiftje over de tandjes en de verbindingsstukjes gewreven voor een metaalgloedje. Beetje lastig te zien allemaal nu. Ik heb trouwens gewoon de dropveters gebruikt. Die vond ik voldoende goed om te gebruiken.
Afbeelding

Sleepkabel vastgezet, benzinevlekjes aangebracht, en nog een paar dingetjes.
Afbeelding

Next: chippen, en dan kunnen we volgens mij richting pigmentjes gaan :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 maart, 2012 23:26 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ach joh, lekker sjippen. Dan wordt ie maar lelijk, hij staat toch in jou kast en kan jou ons schelen. ;) En anders leer je het ook nooit, niet?

Komt wel goed.
Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 maart, 2012 20:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 13:05 pm
Berichten: 806
Woonplaats: Hengeloooo
Weer een stappie verder. De tracks zitten er onder :) De dropveters waren stug en vanwege die sideskirts kreeg ik ze er niet onder. Dus dan maar valsspelen 8) Eerst zover mogelijk om het tandwiel geschoven en vastgelijmd. Dan via de loopwielen naar achteren en om het spanwiel gelijmd. Om de tracks 'realistisch' strak over de terugloopwieltjes te krijgen heb ik er via de achterkant propjes papier tussengedrukt. Wel knullig, maar ze zitten er om

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu, beste Eelco.... gaan we chippen. :lol: En dan pigmentjes en waar nodig weer wat metaalgloed aanbrengen met een grafietstiftje (potlood dus)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 maart, 2012 21:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 13:05 pm
Berichten: 806
Woonplaats: Hengeloooo
Eerst rondje chippen van de toren zit erop, met German Camo Black Brown van Vallejo. Foto is niet helemaal je van het (gewoon ruk zeg maar :lol: ) maar je snapt het idee.

Afbeelding

Hmmmz, eigenlijk vind ik het misschien al te overdone? Maar ik kijk er morgen wel weer naar. Misschien moet het zelfs wel heftiger.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 maart, 2012 21:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 13:05 pm
Berichten: 806
Woonplaats: Hengeloooo
Eerst rondje chippen van de toren zit erop, met German Camo Black Brown van Vallejo. Foto is niet helemaal je van het (gewoon ruk zeg maar :lol: ) maar je snapt het idee.

Afbeelding

Hmmmz, eigenlijk vind ik het misschien al te overdone? Maar ik kijk er morgen wel weer naar. Misschien moet het zelfs wel heftiger. Al met al wordt het later met stoffige pigmentjes nog wel afgezwakt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 maart, 2012 19:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Ik weet het niet Han.
Ik kan het ook moeilijk omschrijven maar als ik naar je foto´s kijk krijg ik het gevoel van een voertuig wat baggervet is.
Het glimt overal, maar dan ook werkelijk overal, rondom zitten vlekken van de olieverf en het doet erg speelgoed aan.
Daarnaast ligt de kabel erg geforceerd op de tank.

Nee, ik weet het echt niet.
Het komt allemaal erg nagemaakt over.

Sorry man. :roll:

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 maart, 2012 21:18 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Het glimmen kan je makkelijk teniet doen door matlak. Maar persoonlijk vind ik het chippen rond de loop te heftig.
De kabel is ook nog makkelijk bij te werken.
Denk dat je hier moet denken "less is more". De rest van je chipping ziet er nml wel goed uit, past bij het geheel zeg maar.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 maart, 2012 2:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 13:05 pm
Berichten: 806
Woonplaats: Hengeloooo
Gait, ik kan het uiteraard hebben, je kritiek. Het is ook maar een stukje plastic :D Maar ik begrijp het niet. Hier glimt er niets wat er niet moet glimmen, op een paar benzine/olie smeurtjes na dan. Het hele kreng is zo mat als het maar kan. De sleepkabel ligt niet goed inderdaad, die was op een plekje losgesprongen en heb daar voor de chipfoto's niet op gelet (het is nog steeds een WIPje). Verklaar u nader, desnoods via PB aub :)

Heico. Mja, dat less is more heb je gelijk in. Chippen is iets dat ik nog echt niet beheers. Dat is echt wel een techniekje op zich.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 maart, 2012 11:52 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Het enige waar de sjipjes wellicht 2 much zijn is boven de kanonmantel maar voor de rest is het goed werk hoor.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 maart, 2012 18:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 13:05 pm
Berichten: 806
Woonplaats: Hengeloooo
Jullie hebben inderdaad gelijk mannen. Ik heb de mantel (en ook het torendak) flink 'teruggechipt' want ik vond het zelf ook TE. Ook al had ik als inspiritie een foto waar het minstens zo heftig was.
Thx.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement