Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 9:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2012 1:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Zo, mijn eerste 1/144 projectje hier op het forum. De laatste jaren ben ik her en der met veel te veel kits begonnen zonder ze af te maken. Zo ook deze F-27 van Doyusha. Momenteel ben ik dan ook bezig met een poging om deze "starters" af te ronden.

De kit zelf bied maar decals voor één Japanse optie. We gaan als Hollander natuurlijk voor een Nederlandse versie. Helaas geen NLM Cityhopper decals kunnen vinden, maar wel iets dat goed past; de PH-FHF van het Fokker Heritage Funds.

Afbeelding


Zoals gezegd was er al aan begonnen; de vleugel en motordelen al verlijmd en deels geplamuurd/geschuurd. Tevens al het schot met neusgewicht geplaatst. Mooi opgelost zo door Doyusha.


Afbeelding

Nu de motorgondel nog wat verder afwerken en dan kunnen de grote delen in elkaar. Een dry-fit laat al een leuke kleine F-27 zien.


Afbeelding

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2012 18:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Leuk model! Wat mij opviel bij deze kit was dat het neuswiel te diep verscholen zat achter de wieldeuren. Misschien is die te kort?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2012 19:23 pm 
Offline
Verbannen

Geregistreerd: di 18 okt, 2011 11:05 am
Berichten: 295
he leuk om te zien een fokker f -27.
wat ik mis bij het model zijn doorzichtig raamen das wel jammer maar ik ben heel erg benieuwd wat je er van gaat maken.
groet evert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 apr, 2012 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Klein beetje progressie bij deze F-27; het wegwerken van de naad in het staartgedeelte met de nagellakremover methode;

Afbeelding

En het resultaat;

Afbeelding


Scheelt weer een hoop schuurwerk. De motorgondels daarentegen hebben helaas wel wat meer werk nodig... :(

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 apr, 2012 8:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Ziet er leuk uit!
Heb je ook al een plan over hoe je die Cessna op de achtergrond op een C172 gaat laten lijken? Ik heb dat zo ongeveer opgegeven bij de mijne!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 apr, 2012 15:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
De Cessna 172 op de achtergrond is eigenlijk een soort back-up projectje voor de watervliegtuigen groepsbouw, mocht de Ryan teveel tegen zitten. Er komt tegen de tijd wel een verslag van, maar wil eerst even afwachten hoe enkele delen in elkaar vallen.

Ik heb zowel de land- als drijver versie liggen van de Cessna 172. De landversie heeft wel een beetje aandacht nodig van het onderstel. Hij staat iets te hoog op zijn pootjes. Gezien de platte veerpoten, uitlaat, oude stijl wheel fairings en wingtips denk ik dat ze een 172I als voorbeeld voor de kit hebben gebruikt. Zo op het oog klopt de kit dan wel aardig.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 apr, 2012 8:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Mwa, ik vind het dingetje er zo uit de doos uit zien alsof er een olifant op het dak is gaan zitten :P Volgens mij is het veel te plat/laag


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 apr, 2012 17:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Daar kan ik je wel een beetje gelijk in geven. De raamstijlen zijn een beetje buiten proporties dik waardoor het al anders oogt. Ik zal eens kijken of ik een geschikte schaaltekening ernaast kan leggen om het te vergelijken.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 aug, 2012 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Zo, het heeft even geduurd, maar dan is het toch weer tijd voor een grote update. De motorgondels hadden iets meer schuur en plamuurwerk nodig dan verwacht. Een werkje wat al gauw blijft liggen. Maar een poosje geleden lekker de spirit erin gehad en aan het schuren geslagen. Romp en vleugels gelijmd. Basislaag van Humbroll 127 grijs gespoten en.... tijd voor het wegschuren van zakkers...

Door de vorm van het toestel met zijn hoogliggende vleugels en motorgondels was er tijdens het spuiten blijkbaar iets te veel verf op een enkele plek op de romp gekomen met als gevolg lelijke druppels. Tijdje laten drogen, wegschuren en op naar de volgende poging. Paar dagen laten het wit afplakken en spuiten levert nu het volgende plaatje op;

Afbeelding

Afbeelding

Het begint nu tenminste al ergens op te lijken.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 aug, 2012 21:49 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Leuk model, zie je niet vaak voorbij komen in deze schaal, let wel op dat de TwoSix decals vreselijk dun zijn en schemeren door als je ze over een donkerder vlak schuift.

Dave


Laatst bijgewerkt door dave the doctor op zo 19 aug, 2012 22:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement