Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 15:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2012 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Goedenavond allemaal,

Met veel plezier lees ik jullie bouwverslagen. Ik ben al tijden gefascineerd door de HH-60G Pave Hawk. De USAF heeft deze oude dame een upgrade gegeven en sinds een aantal jaar vliegt ze rond met oa de weather-radar centraal op de neus.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze versie wil ik dus gaan bouwen. Aangezien deze BLOCK 152-versie nergens te krijgen is ben ik aangewezen op de aftermarket en resin. Ik heb via Armycast een HH-60G- en MH-60L update aangeschaft. Mijn basis is de HH-60D van Hasegawa. Als boordwapens gebruik ik de M2 12.7mm.

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil er een gaan bouwen die in Iraq of Afghanistan heeft gediend. Vaak hebben deze helo's geen cabinedeuren. Deze ben ik begonnen eruit te zagen. Dat was een takke-klus, het plastic van Hasegawa is moeilijk te bewerken dan die sprues van Revell of Italeri bijvoorbeeld.

Afbeelding

Het interieur van de Hasegawa-kit stelt weinig voor. De kit heeft zelfs geen cabinedak. Daarom ben ik zelf maar begonnen er een te bouwen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een Pave Hawk zonder PJ's is ondenkbaar, daarom ben ik ook al begonnen een aantal van deze luchtsoldaten te maken. Uiteraard worden er ook nog gunners en piloten toegevoegd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben alle technieken die ik bij deze bouw wil toepassen op een UH-60 van Italeri aan het uitproberen. Dat wordt mijn 'test-bird' om zo maar te zeggen.

Graag jullie (kritische) bijdrage in het proces om deze heli tot een mooi einde te brengen :D

Goede start van de week toegewenst!

Groet,
Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Laatst bijgewerkt door Daan85 op di 02 feb, 2016 15:50 pm, in totaal 5 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HH-60G 1/72
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2012 23:01 pm 
Offline
Verbannen

Geregistreerd: di 18 okt, 2011 11:05 am
Berichten: 295
dit wordt leuk.
ik hoop alleen dat je piloten passen want die van mij heeft ontslag gekregen hij past niet in me nodmad hij was te groot.
dus zorg dat je ze indienst houdt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HH-60G 1/72
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2012 23:35 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik krijg je afbeeldingen niet te zien, is het geen ideetje om de brouwersalbums te gebruiken?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HH-60G 1/72
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2012 0:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik begrijp, foto's zijn te groot, daarom gewijzigd in linkjes.

Ik ga geen linkjes aanklikken om foto's te bekijken. We doen allemaal moeite om de foto's te verkleinen zodat ieder in één oogopslag kan zien wat er gebeurd. Bij een wat tragere PC of verbinding ben je dus 10 minuten bezig om dit eerste berichtje te bekijken.

Vriendelijk verzoek aan Daan om hier even wat aan te doen. Het onderwerp is met te interessant om het niet meer te gaan volgen.

Principe, fototje verkleinen tot 800x600, uploaden en plaatsen tussen image tags [img]en[/img]. Brouwersalbum mag, maar er zijn meer site's om foto's te uploaden. Het belangrijkste is het formaat van de foto's, die moet aangepast worden.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HH-60G 1/72
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2012 1:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Leuk project Daan, helaas is het ook weer munitie voor de azijnzeikers om mee te schieten vanwege het formaat foto's.
Voor mij als gewoon lid een koud kunstje om ze even om te zetten naar het juiste formaat, laat staan voor een mod. Maar goed.

Tis een lekker levendige bedoeling met al die figuren en ook aan het model zitten lekker veel frutsels, daar hou ik wel van. Succes.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als je je foto's upload met imageshack dan maakt ie ze gelijk in het juiste formaat. Je moet wel even meerdere plaatjes tegelijk uploaden anders moet je lid worden om de "direct links" te kunnen plakken. Dit hoeft niet als je er meerdere tegelijk upload en dan kun je ze gelijk in het juiste formaat aan de rechterkant knippen en plakken.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HH-60G 1/72
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2012 8:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Thanks heel veel Bas, ik zag pas vanochtend dat de foto's te groot zijn. Beginnersfout :( Bij deze heb ik ze aangepast, mijn excuses!

Dit wordt een leuk project, wel veel passen en meten. Komt goed!

Fijne dag,
Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HH-60G 1/72
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2012 22:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Kijk, dat is al veel klantvriendelijker. Genot om te lezen en te bekijken zo.

Heb je de basis voor je plafond ook uit de Italeri-kit gehaald? Leuke toevoeging zo.

Hoe ga je het model plaatsen? Zoals op een van de foto's, hoverend boven de grond met de soldaatjes relaxed aan boord, schommelend met de voetjes?

Volgens mij heb ik hem ook. Is het nummer 809 van Hase?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HH-60G 1/72
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2012 22:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
tsjopper bob schreef:
Kijk, dat is al veel klantvriendelijker. Genot om te lezen en te bekijken zo.

Heb je de basis voor je plafond ook uit de Italeri-kit gehaald? Leuke toevoeging zo.

Hoe ga je het model plaatsen? Zoals op een van de foto's, hoverend boven de grond met de soldaatjes relaxed aan boord, schommelend met de voetjes?

Volgens mij heb ik hem ook. Is het nummer 809 van Hase?

René


Hee René,

Bedankt voor je reactie. Ja, scheelt nu de foto's eens goed geplaatst zijn he ;).

Volgens mij komt dat plafond uit de seahawk van Italeri. Hoe ik de heli ga plaatsen weet ik nog niet, er zoemen twee opties door m'n hoofd:

1) een zogeheten 'pinnacle'-landing, dan rust ie op een van de voorwielen. Ik ben nog aan het uitzoeken of de Pave Hawks dit ook uitvoerden, aangezien zij vooral voor CSAR bedoelt zijn en in tweede plaats om speciale troepen te verplaatsen. Maar onderstaand is wel een gave scene hoor.
Afbeelding

2) een landing, dan moet ie rusten op het achterwiel
Afbeelding

Beide opties zijn niet gemakkelijk maar daarom des te uitdagender. Ik ben al van ijzerdraad en koper een aantal opties aan het maken zoals een achterstel, kijken hoe dat houdt.
Het lijkt me gaaf om de heli op een van die twee manieren te maken. Als het echt niet lukt, kan ik 'm altijd nog static op de landingsbaan plaatsen.

Het is inderdaad de 809 van Hasegawa. Ga jij nog zo'n UH-60 maken zoals die mooie Jap?

Groet,
Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HH-60G 1/72
BerichtGeplaatst: di 31 jan, 2012 0:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Optie 1 lijkt me het eenvoudigst, stuk ijzerdraad als wielpoot welke ingeboord is in een stuk 'rots'. Wel zorgen dat het goed bevestigd wordt aan de heli.

Optie 2 is dus het lastigst, inderdaad moet je een stevig achterwiel maken. Wil je inclusief het opwaaiende zand? Op marktplaats klikkerdeklik wordt een Chinook aangeboden, ook met downwash van zand, wellicht even kijken ter inspiratie.

Ik heb (voor de toekomst) nog wel wat Black Hawks in de planning. Wellicht nu de meeste voorkeur voor een Jay Hawk (USCG) uit de film 'the Guardian', omdat ik nu ook bezig ben met de eerste heli van de USCG, een OH-13S (Bell model 47). Naast die mooie Jap, wil ik een Boeing Vertol KV-107 II-5 Shirasagi (CH-46) maken in dezelfde kleuren als de UH-60J.

Succes.

Heb je ook overwogen om vanaf 1 juni mee te doen aan de groepsbouw Russische Helikopters?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HH-60G 1/72
BerichtGeplaatst: di 31 jan, 2012 17:04 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Mooie heli, ik stond eigenlijk net op het punt om hetzelfde gaan doen, alleen dan met een diorama eronder.
Een fast rope dio, dat met van die touwtjes naar beneden komen, zoals bij jouw eerste foto.

Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement