We hebben niet stil gezeten vandaag. Wat een heerlijke druilerige dag om wat te freubelen.
Begonnen met de drijvers, 4 onderdelen (2 boven- en onderhelft en 2 koppelstangen waarop straks het frame komt te rusten).
Lijmnaad gladgeschuurd met 150-1000-2000 (nat) en gepolijst met nagelvijl. In een later stadium nog ontvetten met alcohol (70%), primer en een sproeibeurt met zwart. Paar lagen P+, decals en mat aflakken. Wellicht dat ik nog overweeg om ook het eerder weergegeven idee met piepschuim en kit en wat kleurtjes toe te passen.
Vervolgens de motor. Daar moet wel even de kop bij. Wat moet waar, 17 onderdelen. Niet elk onderdeeltje staat hier op de foto, maar het geeft even een indruk. Op 2 plaatsen heb ik een kleine sinkmark weggewerkt met wat Alebastine autoplamuur. Ik kan op dit moment nog niet inschatten of het zichtbaar is straks of niet, daarom voor de zekerheid dus maar wat plamuur.
En omdat het straks helemaal ingesloten is door het buizenframe van de staartboom, moet eerst alles maar in de verf (zilver/gun-metal/mat zwart). Op de foto is nog niet alles geverf, maar ik laat het nu even een poosje drogen. Er moeten nog wat uitlaadpijpen aangebracht worden en het 'verloopwiel' (?) van de motor naar de as welke de staartrotor aandrijft.
De passing tot nu toe is goed en ik gebruik nu een nieuw potje lijm (ook van Italeri) wat bij zo'n kitje zit met 2 busjes verf en een kwastje. De verf heb ik maar direkt weggegooid, maar de lijm wilde ik even uitproberen. Het blijkt super te gaan, erg dunne lijm, dus het vloeit mooi.
Later meer.
René