Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2011 16:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Nu de bouw van de graafmachine klaar is, en hij alleen nog "even" een kleurtje moet krijgen, werd het tijd om serieus na te gaan denken over het transport. :) En daarvoor is de keus gevallen op een Nooteboom dieplader met een jeepdolly. Ik denk niet dat er voor het transport van deze machine zo'n dolly nodig is, maar ik vind het wel mooi om te zien. :)

Nou is er wel het één en ander te koop natuurlijk, maar de dieplader van KFS is van resin, en voor een voertuig van die lengte lijkt me dat niet zo geschikt. Plus dat ik handiger met styreen ben dan met resin. Dus maar besloten, om er één te scratchen.

De afgelopen dagen heb ik veel op internet doorgebracht om allerlei informatie te zoeken, verschillende topics hierover op dit forum door te lezen, en vele foto's en brochures te verzamelen. En volgens mij moet het , met hetgeen ik nu heb, wel gaan lukken. :) Ook heb ik vandaag even een mailtje naar Howard, van KFS gestuurd voor de wielen. Want er moet 19,5 " onder.

Hieronder even een foto waarop te zien is hoe groot zo'n ding gaat worden. Alleen de dieplader is 72 cm lang, en dan komt daar natuurlijk de jeepdolly en de trekker nog bij. Ik heb weer een tekening op het juiste formaat afgedrukt en daar even de Volvo op gezet.

Wat voor trekker ik er uiteindelijk voor ga zetten weet ik nog niet, maar dat zal wel een DAF of een Ginaf worden. :)

Gr. Zeger

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Laatst bijgewerkt door van Hattem op zo 26 feb, 2012 16:23 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2011 16:28 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Tuurlijk, die scratchen we weer........ :lol:

Inderdaad een mooie trailer voor deze reus, maak je de assem ook sturend als op de tekening? nogal een klusje denk ik omdat de achterste as vaak meer stuuruitslag heeft als de andere 3 assen. Een mooie M.A.N of een Scania met neus zou ook niet verkeerd staan voor deze trailer.

Groeten Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2011 17:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2243
Woonplaats: kolham
Zo mag ik het zien! Meteen een passende trailer erbij en een dolly en een flinke trekker. hebben we in 2012 ook weer wat te kijken bij je Zeger :brouw:

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2011 18:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Het moet echt niet gekker worden, één ding is zeker je houd dit Topic wel lekker levendig zo.
Bij deze alvast veel succes gewenst.

Groeten sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2011 19:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 sep, 2009 18:15 pm
Berichten: 900
Woonplaats: Assen
Nooteboom levert toch een pendel X in 1:24? waarom zou je die die niet gebruiken?

_________________
Kenworth wrecker/Over den top Daf's met dieplader/Scania 142 truck met aanhanger/Western Star met Beall tanktrailer/R620 LZV


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2011 19:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 mei, 2010 14:55 pm
Berichten: 226
He Zeger

Mag ik in de verre toekomst je tekening lenen ik heb een Scania zwaartransport trekker kit van MAD
daar hoort wel een dieplader achter natuurlijk :D
Ik ga bouw volgen ben je nog van plan sommige onderdelen te gieten? ik denk daarbij aan de draai steunen voor de
zijverbreding en delen van wielophanging.

Alvast een toast op 2012 :brouw: Kees.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2011 19:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Volgens André hoort hier toch echt een dikke vette Volvo FH voor te staan :lol: :lol: Ik ben meer voor een Mack Superliner of iets dergelijks van over het grote water. Een Peterbilt zou het ook goed doen. Anema heeft een dergelijk apparaat voor zijn machine transport

Afbeelding

Maar een vijf-asser Ginaf kan het mij ook doen hoor. Jabbeke is over twee-en-een-halve maand, moet kunnen :wink: :wink:

Hessel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2011 20:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 maart, 2011 18:55 pm
Berichten: 1011
Woonplaats: Urk
Als er toch een dolly tussen moet dan kan een 3 assige trekker het makkelijk aan.
En van Rijn uit Harderwijk heeft een prachtige Ginaf 6x6 trekker voor zijn Broshuis semidieplader staan.......


Afbeelding

Een Broshuis SL dieplader met Zorzi dolly is trouwens mooier dan een overjarig Nooteboom type.
Kan er ook een betere tekenig geregeld worden...

Als het dan toch een Nooteboom moet worden dan een 4 assige Pendel X met 2 as jeep dolly.

_________________
...Bergingswagens in Florida...
Lonestar (detail)foto's voor de modelbouwer...
Mijn fotoalbums op Facebook...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2011 21:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 sep, 2009 18:15 pm
Berichten: 900
Woonplaats: Assen
Bij Holtrop knopen ze een dolly met dieplader net zo makkelijk achter zowel een 4 als 5asser.
Afbeelding
Bron:Buzzybeeforum
Afbeelding
Bron: Modelbrouwers.


Vraag is natuurlijk wel of het een combinatie is waarmee je een reeel beeld krijgt samen met de lading die er op staat.

_________________
Kenworth wrecker/Over den top Daf's met dieplader/Scania 142 truck met aanhanger/Western Star met Beall tanktrailer/R620 LZV


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2011 22:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 apr, 2006 22:12 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Wijchen
Apk schreef:
Nooteboom levert toch een pendel X in 1:24? waarom zou je die die niet gebruiken?


Die Pendel X is van Mad-modelle uit duitsland maar weet nie zeker of deze nog te verkrijgen zijn,
ze waren wel prijzig as ik het goed heb. ergens rond de 259 euro.

@ Zeger

Misschien een 4 assige FTF voor de Dieplader want dat is toch wel DE truck voor 't werk???

Afbeelding

Gr, Patrick

_________________
Houdoe Wà


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement