Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 nov, 2011 1:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Hoi,

Omdat de Scania’s en Daf’s je hier om de oren vliegen dacht ik maar om er een Yank tussen door te laten rijden voor de afwisseling. ( anders wordt het zo eentonig hier) :mrgreen:

Tijdens de IPMS in Nieuwegein stond deze te pronken op een grote stapel met bouwdozen.

Het is de White Freitghliner. Een echt werkpaard uit de zeventiger jaren. White Freightliner is een truck met twee namen n.l. White en Freightliner. :wink:

Freightliner werd opgericht in 1942 en was van oorsprong een transportbedrijf. Het bouwde voor eigen gebruik een truck die aan de eigen strenge eisen voldeed en bracht die met succes op de markt. In 1951 ging Freightliner een samenwerkingsverband aan met de White Motor Compagny.
White verzorde de verkoop, service en distributie van de trucks. In 1977 maakte White een einde aan het samenwerkingsverband. Vanaf 1981 is de Freighliner compagnie overgenomen door Daimler Benz (nu Daimler-Chrysler)

Het gaat om deze doos.

Afbeelding

Zoals de meeste van jullie al weten gaat het om de nieuw heruitgave van de AMT doos :wink:

Afbeelding

De inhoud van de doos.

Afbeelding

Mini box. 8)

Afbeelding

De mee geleverde decals.

Afbeelding

De AMT dozen staan bekend om de mindere pasvorm en de vele flash onderdelen heb ik me laten vertellen.
Nu is dit voor mij de eerste AMT kit dus ik ben benieuwd hoe de verdere bouw zich gaat ontwikkelen en wat voor opstakels ik tegenkom. Zo zag ik direct al dat één van de chassisbalken wat scheef getrokken is. :roll:

Afbeelding

De voorgekleurde knippers.

Afbeelding

En we beginnen met het motorblok.

Afbeelding



En deze kleurencombinatie gaat het worden. Het gaat om de kleuren van de Allied Van Lines opgericht in 1928 en nog steeds wereldwijd actief. In tijden dat de White Freightliner in dienst was gebruikte men deze kleuren. Tegenwoordig zijn de trucks en aanhangers geheel oranje.

Afbeelding

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Laatst bijgewerkt door Boxer op do 26 jan, 2012 13:02 pm, in totaal 5 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov, 2011 2:33 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Hé, wat leuk.....die zie je hier niet veel Eddy.
Heb je al een idee wat je er precies mee wilt??
Dit omdat je zegt een model uit '74 te bouwen en......die hadden een andere cabine.
Het model wat AMT uitgebracht heeft is voorzien van een zgn. '61-series' cabine en is rond '72-'73 vervangen door de '71-series' cabine die voorzien was van 2 strepen in de grill.....de cabine was ook zowat 4" breder ( ik heb 'm tijdens de afgelopen Mackdag nog samen met Hessel opgemeten :mrgreen: ).
Mocht je daar niet zo veel problemen mee hebben dan vooral lekker doorgaan natuurlijk maar ik wil je wel attenderen op de foto-ets set die uitgebracht is door onze Tchechiesche vrienden die een fantastische set ontwikkeld hebben voor deze kit....verkrijgbaar bij MT&P in Oostenrijk ( ik heb er hier ook één liggen en hij is echt uitgebreid waardoor hij je kit heel erg omhoog haalt ).
Deze set heeft overigens ook beide grilles in foto-ets op dezelfde breedte......men schrok ook toen ik mijn verhaal deed over het breedteverschil 8)
Als je dus geen problemen hebt met dit breedteverschil is deze set dus echt een aanrader i.i.g.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov, 2011 11:39 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Eddey,

Dat is een mooie doos die je in je bezit hebt, dit zijn de mooiste modellen van over de oceaan, die "cabovers" Kan je een mooie takeldoos van maken i.c.m een Holmes twin boom 8)

Groeten Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov, 2011 11:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Gaaf Eddy,en ik sluit me aan bij Jeff. Vind de COE's tussen de amerikaanse neuzen altijd wel wat hebben. Terwijl ik in Europa een neusje weer heel mooi vind. Komt misschien omdat de verhoudingen tussen europa en amerika misschien andersom liggen.
gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov, 2011 12:31 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Ik zag dat er op de site van MT&P geen vermelding stond van de foto-ets set dus hierbij een directe link naar de goodies: http://www.liaznavzdy.cz/nedtrans/pdf/ctm_us_v01.pdf en scroll dan door naar pagina 7.
De gehele website kun je vinden op http://www.liaznavzdy.cz/nedtrans/ctm.php ( dit is de site van ons maatje Jan Rosecky die Zeger geholpen heeft met z'n Tatra en heeft nog veel Europees spul waaronder flink wat ets spul voor Scania's ).
Voor de mensen die, net als ik, gek zijn op Amerikaanse COE trucks......kijk hier 's ( dit zijn alleen de grotere COE's.....er is nog meer ).

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov, 2011 13:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 18 jul, 2011 21:09 pm
Berichten: 68
Prachtig, deze truck. Ik heb hem ook liggen, en daarom extra benieuwd wat jij er van gaat maken :D

Zelf heb ik ook nog een exemplaar in de rommeldoos liggen, en ik denk er sterk aan om deze te gebruiken om een 'double sleeper' te maken :idea:

Zoiets dus:
Afbeelding
Foto: internet.

Succes met de bouw!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov, 2011 13:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Bedankt voor jullie reactie's en lovende woorden, :wink:

@ Arjan,

bedankt voor de link. Wilde altijd al iets met PE gaan doen dus dit is een mooie gelegheid hiervoor. Ik zal binnenkort een mailtje naar Jan Rosecky :wink:
Ik heb inmiddels de titelbalk aangepast zoals je hebt gemerkt :mrgreen: Eén en ander moet natuurlijk wel een beetje historisch correct blijven, toch? :lol:

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov, 2011 14:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 24 apr, 2009 22:26 pm
Berichten: 210
Woonplaats: Leusden
Hé Ed,

Inderdaad een leuke afwisseling deze White Freightliner tussen alle DAF's Scania en Volvo's.

Veel bouwplezier met dit project.


Groet,
Albert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov, 2011 17:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Hé Eddy,

Ik ben het ding ook aan het bouwen, toevallig vanmiddag even wat aan verfwerk gedaan. Ik bouw hem dus ook straight of the box. Ik ben van plan er een wilson livestock trailer achter te zetten. Een bouwverslag van mij volgt ook nog. Ik las dat je chassisbalken wat krom zijn en dat was bij mij ook het geval. Ik heb het chassis in elkaar gezet en daarna ook een snijplank in rechte toestand gefixeerd. Daarna in een teiltje en overgoten met kokend water. Bleek prima te werken. Ik ga je volgen.

Hessel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov, 2011 17:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
@Albert,

Thanxs Bro :brouw:

@Hessel,

Bedankt voor de tip met heet water :wink: Ik liep al een beetje te prakkiseren om dat ook te gaan doen maar dan alleen met de chassishelft wat krom is.
Ben benieuwd wanneer jij je bouwverslag start. Kan ik het een beetje van jou afkijken :mrgreen:

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement