Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 aug, 2011 22:54 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ok, dan hier eindelijk mijn deelname aan de Luft '46 bouw. Ik ben wat later begonnen door vakantie en wat andere projectjes die ik af wilde maken. Maar ende doch hier dan eindelijk mijn Ta-183!! :brouw:

Maar ja.... Hoe gaat deze eruit zien? Ik licht alvast een tipje van de sluier op. Het thema heeft hiermee te maken:
Afbeelding

Voor een geschiedenis van het toestel en de inhoud van de kit verwijs ik schaamteloos naar de uitstekende intro van Danny. Een boeiend verhaaltje. viewtopic.php?f=176&t=32053

Zoals al was aangegeven valt de kit makkelijk in elkaar. Danny heeft zich wat meer gefocust op bepaalde details als de uitlaat. Ik niet. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen aandacht geef aan detaillering heur. ;) Hier is mijn cockpitje. Kleurtje dat gebruikt is donkergrijs van Vallejo en daarna heb ik het een beetje gehighlight om daarna nog een klein washje erover heen te doen. Een drybrushje volgt nog.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

So far, so good!
Eelco


Laatst bijgewerkt door Eelcog op za 27 aug, 2011 20:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 aug, 2011 23:15 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Daaristiedan, de 2de Huckebein in deze GB! 8)

Ziet er tot zover netjes uit, die highlights geven toch een mooi effect. Mag ik vragen hoe je die exact hebt aangebracht?
Enne, puur uit schieuwnierigheid; ga je nog een transparant plaatje voor de gunsight maken of wilde je deze verder R.U.D.D. bouwen?

Succes verder! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 aug, 2011 22:05 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ah, eindelijk een update! Ik ga geen gunsight maken want dat heeft hij niet nodig!...... :wink:
De pit heb ik gemaakt door hem eerst in de basiskleur te zetten en daarna met een lichtere basiskleur wat vlekken aangebracht op de plekken waar je dit kan verwachten. Daarna kwam een lichte pinwash en tot slot een drybrush met de lichtere basiskleur.

Kitje valt echt in elkaar. Er zitten ook niet zo gek veel onderdeeltjes in. Kitje staat in primer, klaar voor het eerste laagje verf.
Afbeelding

Afbeelding

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 aug, 2011 23:13 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Kiek an, gij gaat de belly tank gebruiken, zo te zien?
En je hebt de He S-011 uitlaat er ook op zitten ziet ik.
No gunsight? Gaat dit een air racer worden ofzo? Je maakt me nieuwsgierig. :lol:

Ziet er netjes uit zover, het enige waar ik je nog op wil attenderen is de kier tussen de neuswielbak en de neus van het toestel.

Doe zo voort! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 aug, 2011 18:43 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
WTF!?!? :wink:
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 aug, 2011 18:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Eelcog schreef:
WTF!?!? :wink:
Afbeelding

Op t puntje van de stabilo, zie je een klein beetje zwart zitten (overspray noemen jullie dat toch???). Als ik jou was zou ik dat nog even bijwerken :wink:

gr. nicky

btw, je maakt me nieuwsgierig :D

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 aug, 2011 21:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 12 maart, 2011 17:30 pm
Berichten: 695
Nu begrijp ik de eerste foto : een zilveren pijl racewagen en tja ook de Ta-183 met zijn pijlvorm ( ja toch?)
Niks op aan te merken en dat zwart aan de stabilo zal ook wel in orde komen.
Veel succes verder!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 aug, 2011 21:14 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Berlijn, mei 1947. Brood & Spelen.
De oorlog tegen de USSR is nog in volle gang, Duitse troepen staan voor de poorten van Jekaterinenbrug. De Opperste Sovjet in de hoofdstad Jakoetsk proberen in alle macht hun legers intact te houden, bondgenoten China en Korea sturen versterkingen en materiaal. Het is een lange zware oorlog die alle kanten opging, Groot-Brittannië werd in 1942 met behulp van de Ieren verslagen. Heel Noord-Arfika en het Midden-Oosten is in Duitse handen. De V.S. heeft een verdrag afgesloten met Nazi-Duitsland waardoor de Duitser zich volledig konden richten op hun grootste vijand. Het communisme. Dit onder bezielde leiding van Reinhard Heydrich die Hitler opvolgde na zijn hartaanval.

Heydrich is een zeer geslepen en intelligente vos en beseft dat een lange oorlog erg veel kost van de burgerij. Naar goed voorbeeld van Julius Ceasar voert hij 'brood en spelen' weer in. De keizers en andere vorsten uit het verleden gaven deze brood en spelen, omdat ze zo het volk rustig konden houden. Het voorkwam opstanden. Er gaan hardnekkige geruchten over de holocaust rond en Heydrichs rol daarin. Dat kan hij momenteel niet gebruiken. Tijdens deze spelen worden airraces gehouden tussen verschillende onderdelen van het Duitse Wehrmacht, Heer, Luftwaffe, SS, marine, ect.. De wedstrijden zijn zeer spectaculair en het gaat er erg ruig aan toe.

Dit is het winnende vliegtuig van deze maand gefotografeerd net na zijn zware race. De Ta-183 "Palme" van het 5e legerkorps DAK onder commando van Hans-Jürgen von Arnim. De piloot is Franz-Ferdinand Schweinschwansch II. Met dit vliegtuig heeft hij reeds 3 wedstrijden gewonnen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 aug, 2011 23:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Eelcog schreef:
...De piloot is Franz-Ferdinand Schweinschwansch...


Wat een heerlijk verhaal, 'varkens-lul', hoe kom je er op :lol: :lol:

Mooi afgewerkt model :brouw:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 aug, 2011 23:41 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Zeer origineel toestel, en het verhaal erbij maakt het echt af, complimenten daarvoor! :brouw:
Het toestel ziet er echt uit als een racer, 't schema staat 'm goed. 8)

Ik heb alleen één maar...
Het hoofdonderstel schijnt niet helemaal lekker te zitten, en dat is vooral bij de 3de, 6de en 7de foto goed te zien, wat ik eerlijk gezegd best jammer vind.
Op onderstaande foto zie je hoe het zou moeten zitten:
Afbeelding

Desondanks heb je een originele Huckebein neergezet! 8)

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement