Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 17 jul, 2011 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Daar heb je een mooi model gebouwd Eddy, mooi kleurenschema en keurig binnen de beschikbare tijd :wink:
Ook het verweren is subtiel gebeurd, in het begin dacht ik dat het uit de hand liep met al dat gesputter maar dat is uiteindelijk meer dan goed gekomen.
Ook de ombouw van links naar rechtsstuur heb je goed opgelost, de ruitenwissers heb je geloof ik over het oog gezien :wink: .
Wellicht even kijken naar de luchthapper aan de bijrijderskant want die staat iets scheef toch?
Een stoneguard zou niet misstaan op deze Aussie, als je daar nog eens een keer tegenaanloopt bij KFS.... Misschien voor anderen een aandachtspunt: wie zelf ook zo'n mooie stoere bullbar gaat bouwen zoals de jouwe even kijken of die niet voor de koplampen komt te hangen en ik denk dat de jouwe nog iets hoger kan zodat de koplampen vrij komen.
In ieder geval weer een leuke in de galerij van Arjan en genoeg inspiratie voor eenieder die deze bouwdoos nog heeft liggen.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 jul, 2011 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 maart, 2009 20:05 pm
Berichten: 824
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Erg leuk model dit, lekker stoer.
Als ik je nog een tip mag geven....geen kritiek hoor maar wellicht dat je het wat vind?
Vaak zie je bij dit soort trucks grote recht opstaande spatlappen achter de laatste wielen, misschien nog een leuke aanvulling.

Nogmaals een erg mooi model en lekker origineel thema!

_________________
Check mijn Fotki site voor foto's: http://public.fotki.com/Kevvv/


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 18 jul, 2011 18:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
zeer stoere truck geworden Eddy!

alleen vind ik , kun jij niets aan doen, die open ruimte onder de motorkap, waar normaal de bumper zit, maar niks. van voor valt dit met de bullbar niet op, maar vanaf de zijkanten zit er zo een lelijk groot gat.

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 jul, 2011 17:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Bedankt voor jullie reactie,s

@Johannes,

Ik heb dat van de ruitenwissers inderdaad over het hoofd gezien net als het stuurhuis. :oops:
En dat van de roobar klopt ook, de stangen boven horen net iets meer tegen de rand van de houders te zitten. Ik was ook nog van plan om er twee verstralers tussen te plaatsen maar daar heb ik maar van afgezien.
De luchthapper links staat inderdaad scheef dat had ik ook uitgelegd toch :wink:

Dat van die stoneguard heb ik ook over nagedacht. Op een Australische modelbouwsite kun je ze zo kant en klaar kopen. :wink: Maar wie weet maak ik hem zelf nog wel.

@ Kevin,

dat is een goede tip, ik ga er aan werken :wink:

@ Danny,
Afbeelding

Zo beter? :lol:
Maar het was me inderdaad nog niet opgevallen dat er zo;n groot gat komt te zitten. Maar zoals je al zei het hoort waarschijnlijk ook zo. Wat ik wel op deze foto opmerk is dat ik nog even met de stofspuit onder de spatborden moet. :mrgreen:

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 jul, 2011 18:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
:lol: :lol: dat is ook een manier om het op te lossen ;-)

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 jul, 2011 19:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
:lol: :lol: Mooi gevonden zo, Eddy :brouw:
Dat grote gat is de reden dat mijn T142 nog steeds niet helemaal is afgewerkt. Ik wil er een andere bumper onderhangen, maar dan moet er ook een andere bullbar op (of misschien helemaal geen meer)... Zal een restauratieproject worden denk ik.

Doet verder helemaal niets af aan het feit dat je hier een schitterende klassieker hebt neergezet. Nog een aantal kleinigheidjes aanpassen, maar het ziet er nu al prima uit.
Ook de kleurencombi oranje/wit vind ik helemaal in het tijdsbeeld passen. Knap werk :brouw: .

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jul, 2011 13:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Eddy, het is een mooie klassieker geworden. :brouw: Even nog die paar dingetjes die je zelf al aangeeft, zoals de binnenkant van de spatborden en de luchthapper, en het is een fantastisch model.

Ik had in het begin m'n twijfels over de gekozen kleuren, maar nu hij er zo bijstaat, met een mooi realistisch laagje stof en vuil, ziet het er geweldig goed uit. En dat kan zometeen met buitenfoto's tegen een goede achtergrond alleen maar mooier worden.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jul, 2011 13:24 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Eddy,

Het is een heel mooi ding geworden en daar mag je best trots op zijn.....ook heel mooi beviezerikt :mrgreen:
Een reden waarom het grote gat ontstaan is in vergelijking met de voorbeeldfoto is dat de truck op de voorbeeldfoto de vooras naar voren heeft staan waardoor het gat er gewoon simpelweg niet is.
Nu zijn er zat voorbeelden aan te voeren waar er trucks te zien zijn zoals jouw model dus ik zou er niet te veel moeite voor gaan doen.
Een mooie website met Aussie plaatjes is deze: http://truckmadpeople.smfforfree3.com/i ... ,35.0.html
Je kunt er ook op kiezen welk merk, etc.......snuffel maar 's door.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jul, 2011 21:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
@Eddy, Zeger en Arjan,

Bedankt voor de lovende woorden :wink:
En bedankt voor de link Arjan :brouw:

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jul, 2011 18:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Vandaag jullie tips en suggesties uitgevoerd. :wink:

Afbeelding

Spatlappen aangebracht bij de achterwielen.

Afbeelding

Spiegel op de deur aangebracht ipv op de cabine.(zie nu dat ik de oude plaats nog moet bij werken.)

Afbeelding

De linker luchthapper verplaatst. Hij blijft wel een beetje scheef staan helaas. :roll: Ach, laten we er maar rijschade van maken. Tevens heb ik deze luchthapper voorzien van een steun zoals het eigenlijk hoort te zijn. :wink:

Afbeelding

En als laatst heb ik er een antenne bij geplaatst en langer gemaakt. O,ja de spatborden zijn ook gespoten aan de onderkant maar daar heb ik geen foto's van gemaakt.
Nu nog op zoek naar een leuke locatie voor de eindgalerijfoto's :wink:

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement