Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 0:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 17 jul, 2011 0:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
Ha Bryan ,

Hier zie je goed de dakrand,ik meen mij te herinneren ,dat de zonneklep aan de binnenkant met een beugels was ,die je in vele standen kon zetten , je kon hem een sort dubbelvouwen , daardoor was hij dik mischien de reden, anders . tja ....................dan moeten we Wim weer raadplegen .


Afbeelding

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 jul, 2011 12:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Prachtig zo, die oude foto's!
Zet daar trouwens eens een 105 ssc naast en je denkt dat de 2600 een Dinkytoy is :lol:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 jul, 2011 23:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
ha onne

tuurlijk . lijkt de 2600 een dinky toy maaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr , met de 2600 werd met 25 ton lading de brenner beklommen ,tuurlijk een 105
zou het beter ,sneller comfortabeler doen , alleen de 2600 overklast hem op het geluid en de elegante manier waarop de ruitenwissers elegant hun werk deden, aan de chauffeurs kant ging de wisser harder dan aan de bijrijders kant , het reseltaat was mooi allebij van links naar rechts ,om later vanuit het midden naar de buiten kant te wissen de wissers maakten een spel .. en behendigheid met het schakelen dubbel clutchen , en met een niet te evenaren , ook niet meer voorkomenden "vlam in de pijp " stevast lag ik op de het onderste bed , gordijntje op zijgeschoven met me neusje tegen het ruitje gedrukt om de rook en vonken regen die uit de uitlaat uitbraakt te "eren "

Daarom zeg ik ode aan de 2600 een 105 is een mietje :brouw:

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 sep, 2011 16:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Dit project staat niet stil, tussen de Magirus en een Scania!! door heb ik kleine dingen kunnen doen. De grille heb ik veranderd in de oude stijl grille.
Het interieur is klaar, de trailer staat bij de spuiter :mrgreen:
Ik neem deze morgen niet mee omdat ie gewoon te onaf is en mij teveel ruimte in beslag neemt op transport. Wel zal ie voor de 30e klaar zijn 8)

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben nog aan het dubben over hoe ik de reclame op de trailer zal maken. Over die grote flapdeuren een decal te plakken die er links en rechts voorbijsteekt is niet mooi.
Helemaal voorop lijkt me ook niet de oplossing en helemaal achter de trailer ook niet.
Komt wel goed, heeft even tijd nodig.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 sep, 2011 17:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Wat voor reclame komt erop? Misschien dat we kunnen helpen?
Het is vaak wel zo dat wanneer een laadbak één zijde als vaste wand heeft, daar de reclame op staat. En dan moet de kant waar eventueel een zijdeur zit hetzelfde ogen. Dat betekent dus gewoon over de deuren heen.

Maar dat was bijvoorbeeld bij mijn ( 1:1 ) Mertens vrachtwagen ook een probleem. Daar kwam de reclame niet mooi uit bij de zijdeur aan de bijrijderskant. Daarom hebben ze de zijdeur verlaagd en de reclame kon erboven geplakt worden.
En dat probleem hadden ze eerder kunnen bedenken door niet de reclame van een oplegger bij ons een op een te kopiëren naar een bakwagenlengte want daar kwam het wél goed uit...

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 sep, 2011 8:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
tja dat beltelleren is altijd een probleem , hij word namelijkk op de zelfde manier links als rechts gedaan ,dan spiegeld hij zichzelf toch , misschien kan je daar iets mee .

altijd zie je op een bestel wagen mooie tekst aan de chaufeurs kant ,aan de anderekant zit altijd een schuifdeur ,en dat word niet mooi .

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 sep, 2011 18:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
# Jeroen, ik wil een beetje deze kant op:

Afbeelding

Mijn eerste gedachte was om dit voorop de bak te maken maar dan ga ik over de deuren.
Achterop de bak wil ook niet want dan ga ik ook over de deuren dus ik moet wat anders zoeken.
Zal wel knip en plakwerk worden, wellicht iemand van jullie nog suggesties?.

Trouwens jammer dat je geen bouwsels bij je had zaterdag.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 sep, 2011 19:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Als je persé niet over de deuren heen wil gaan moet je inderdaad effe goed nadenken.
De naam Joh. Zagers en Int. transport Daarlerveen kun je splitsen. De naam in de leesrichting vooraan op de oplegger en de rest achteraan.

En over zaterdag, ik moest een slag om de arm inbouwen van zou ik wel of niet gaan. Nu heb ik er helemaal geen spijt van gehad om te gaan, integendeel. En omdat er ook al veel vrachtwagens waren aangemeld dacht ik van ik neem er geen mee áls ik zou gaan. En dat is me goed bevallen. Geen gedoe en eventuele schadegevalletjes. Volgend jaar zien we wel weer.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 sep, 2011 22:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Johannes,

De tekst pontificaal over de deuren heen, verzuipen in de Microsol anders gaan ze niet mee met de ondergrond.

Die Microsol, daarvan dacht ik eerst ook dat het te mooi is om waar te zijn maar het werkt echt! Bij die Apache heb ik de decals over alle popnagels en luiken geplakt. Spul erop gesmeerd, afblijven en wachten..... helemaal één met d eondergrond.

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 sep, 2011 1:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
Bryan had de goede oplossing ,dit ga ik ook doen, niks geen diorama meer . gewoon los ,met prikkers ,is beter .

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement