Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 02 jun, 2011 16:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
:shock: :o :shock: :o
Mooi man, ook met wit :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 jun, 2011 15:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 9:06 am
Berichten: 2544
Woonplaats: Ochten
woooooooooot dat is echt vet! waar haal je die?/

_________________
Afbeelding
DAF XF105 "Oerend hard" :D
Peterbilt 359 :D
Australian Truck :D


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 jun, 2011 22:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Hoi Sjoerd,

je bedoeld "kusette-ginsan"? Ik heb het bij HLJ.com in Japan besteld. Is niet altijd beschikbaar in de webshop en je betaald net zoveel verzendkosten als de prijs van het product. :?
Maar ja ieder z;n hobby :lol:

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jun, 2011 23:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Zo de vakantie nadert z;n einde voor mij en dat geld ook een beetje voor de roadtrain. De eindsprint is begonnen :mrgreen:

De laatste paar dagen veel bezig geweest met allerlei kleine dingetjes. Zo heb ik van een papieren zakdoek een slaapzak en kussen in elkaar geknutseld.

Afbeelding

Veders een landkaartje in elkaar geplakt van Australie. ( Met dank aan Paiste voor de raodmap) :brouw: Cheers mate :lol:

Afbeelding

De verkeerde spiegels in elkaar gezet :evil:
Misschien dat ik ze nog van messingdraad ga overmaken anders gaan deze er maar op :wink:

Afbeelding

En verder ben ik bezig geweest met dat verchroompoedertje. Ik had eerst de oranje signaallichten met een zwarte ondergrond maar ik heb ze daarna eens met een witte glanslaag behandeld. En ik moet zeggen dat een witte ondergrond een mooiere resultaat geeft dan een zwarte. Je ziet het wel niet op de foto maar geloof me het is echt zo :lol:

Afbeelding

De luchthoorns zijn ook klaar dus alleen nog een oranje kleurtje op de signaallampjes en dan kunnen ze het dak op. :wink:

Afbeelding

Heb inmiddels de cabine ook inelkaar. Maar die foto houden jullie tegoed bij de volgende update.

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jun, 2011 9:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
mooie details.

is dat poeder wat veeg/vinger bestendig? of hoe ga je de lampjes en luchthoorns monteren, met een pincetje ?

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jun, 2011 10:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Ziet er goed uit zo, Eddy. Leuk detail die roadmap :D
Op you tube had ik ook al gezien dat het wit gespoten plastic een betere ondergrond was dan het zwart, geeft meer een verchroomde uitstraling.
Succes met de laatste loodjes :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jun, 2011 11:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
@Danny,
het is redelijk veegvast in ieder geval beter dan met Alclad. En ze worden inderdaad met behulp van een pincet bevestigt.

@Onne
ja als ik dat van te voren had geweten dan was de roobar ook met een witte glans onderlaag gespoten :wink:
(Ik weet nu dat ik de volgende keren wit moet gebruiken.)


Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jun, 2011 14:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Vandaag de laatste update voor de eindfoto,s
Alles moet nog bijgewerkt en vast gelijmd worden dus het is allemaal nog niet definitief. :wink:

Tijdens de conversatie met het dashboard heb ik één ding over het hoofd gezien en dat was het stuurhuis aan het chassis :oops:

Afbeelding

Of hoort hij in het echt daar ook te zitten? Ik neem aan dat als je het stuur rechts heb zitten het stuurhuis ook rechts komt te zitten?
Maar goed, het zij zo.

Afbeelding

De bevestigings-punten voor de roobar heb ik ingekort anders komt deze te ver naar voren te staan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo is de kleur combinatie geworden. De twee uitsparingen op de laatste foto heb ik daar gemaakt voor de nog aan
te brengen luchthappers. :wink:

Afbeelding

De uitlaatbocht heb ik zo aangepast dat ie precies in het midden achter de cabine uitkomt. (zie volgende foto)

Afbeelding

Afbeelding

Het is me gelukt om de spiegels te maken van messingdraad zodat ik toch de originele spiegels kan gebruiken. En het ziet
er ook nog eens beter uit. Het kleine blokje styreen wordt een bevestigingspunt voor de antenne.

Afbeelding

Van deze materialen ga ik de luchthappers maken. De twee bochten komen uit de accessoires doos en de deksels zijn de zijkanten van een dieseltank.

Afbeelding

Dit had de chauffeur moeten worden die ik in de cabine wou plaatsen maar door ruimte gebrek zie ik er toch maar van af.

Zoals gezegd de laatste foto's voor de eindfoto's. Ik ben nog op zoek naar twee decals voor op de cabine. Als iemand nog twee geschikte decals voor me heeft dan zou dat geweldig zijn. Want decals geeft het model net dat ietsje meer. :wink:

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jun, 2011 15:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Je gaat lekker richting de eindstreep Eddy!
Nog wat kleine dingetjes en de cabine verweren en je bent klaar :mrgreen: Toch nog aardig wat werk lijkt me, maar het ziet er zo gaaf uit :D
Wat betreft het stuurhuis; het lijkt me wel zo logisch dat dat ook naar de andere kant verhuisd in het geval van rhd, maar zoals je zelf al aangeeft, het zij zo.
Veel succes nog met je laatste aanpassingen :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jun, 2011 19:38 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Eddy,

Ook deze heb ik stilletjes aan zitten volgen maar het is nu toch echt tijd voor een reactie :brouw:

Ik vindt het echt een super stoere wagen geworden zo, geen bling bling of andere versierseltjes maar een echt werkpaard! De kleuren vindt ik zéér goed gekozen i.c.m de verwering die ook mooi is aangebracht zonder het "over done" te laten tonen. Een oudere tank trailer zou denk ik een mooie geheel worden met deze woestijn veteraan :wink:

Groeten Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement