Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Column juni 2011
BerichtGeplaatst: wo 01 jun, 2011 9:20 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Verstoten


Zonder modelbouw ziet de wereld er anders uit. Verweerde vaat is weer gewoon verworden tot de borden, bestek en mokken die een afwasbeurt dienen te krijgen. Pigmentvlekken in de toiletpot weer gewoon een remspoor, die om een kusje van de wc-borstel vraagt. Mijn problemen zijn niet meer op schaal, maar dienen zich in volle omvang aan. En schijnbaar bruikbare voorwerpen die feitelijk gezien hun levensduur gehad hebben verdwijnen niet meer in de opbergbox voor spulletjes die in de (verre) toekomst misschien ooit wellicht nog een keer hun nut kunnen hebben voor modelbouw. Maar krijgen net zoals mislukte modelbouwprojecten destijds, een enkele reis kliko. Al dan niet gescheiden van het gft-afval.

Net zoals je in de winter al na een dag visueel gewend bent aan een mooi pak sneeuw. Wanneer de dooi vlug en flink doorzet vallen je pas dingen, kleuren en nuances op die je twee dagen ervoor nog niet in die intensiteit had beleefd. Hoe snel dingen ons gewoon worden waardoor je de bijzonderheid er niet meer van inziet.

Het hoofd van mijn oudste dochter eindigt net onder mijn kin. Vreemd, gisteren tilde ik haar toch met een hand nog zo boven mijn hoofd?
Daarbij rent er ook nog een ander meisje rond, schijnt zes jaar te zijn, mij papa te noemen en gewoon met de pot mee te eten.
We hadden toch maar een dochter, waar komt deze dan vandaan?
Heb ik dan echt alleen maar oog gehad voor die ene hobby. Heb ik dan echt alles verwaarloosd om mij heen. Is Ruud Lubbers dan al zo lang geen minister-president van dit kleine kikkerlandje meer?

Ik heb geen cold turkey gehad, maar toch voelt het aan alsof ik van de ene op de andere dag niet meer het wereld wijde web afspeur op zoek naar koopjes voor de modelbouw. Uit de warme moederschoot verdreven van de schappen van de modelbouwwinkel, recht in die van mijn vrouw zonder dat ik kan vluchten naar die veilige haven een verdieping hoger. Die veilige haven die er niet meer is. Rondtollend in een tobbe van de stroomversnelling die het echte leven heet. Nou wat heet, met de stofzuiger door de woonkamer is nu gewoon functioneel meehelpen in de huishouding. Destijds was het een onderdeel in mijn gewapende strijd tegen stof in mijn zojuist aangebrachte frisse laklaag. Nu voelt het alsof ik maar een beetje doelloos wat in de rondte aan het zuigen ben. Kan net zo goed niet de stekker in het stopcontact steken.

Maar, ik klaag niet hoor, mocht dat er misschien op lijken. Ik doe slechts een kleine constatering, dat is heel iets anders. Nee, klagen is niet aan mij besteed. Ondanks dat ik een beetje doelloos door de woning heen dwaal, dat de afstandbediening allang niet meer in mijn hand past, dat ik naar diezelfde afstandbediening nog niet eens mag kijken omdat ik geen zeggenschap meer over de televisie heb.
En ach, internetten, eigenlijk is dat toch ook iets voor nerds. Ja, ik heb makkelijk praten sinds de oudste dochter youtube heeft ontdekt, en mij dodelijk aankijkt wanneer ik ook maar in de buurt durf te komen. Wie heeft die meid in hemelsnaam leren lezen en schrijven, en waarom, met welk doel?

Dan maar weer een veilige cocon rond mij heen trekken. Waar is mijn mp-3 speler zodat ik mij even kan afsluiten van de rest van de wereld. En wat maakt het ook uit. Hoe kan een verstoteling zich afsluiten. Was dat niet al onderdeel van het groepsproces met natuurlijke selectie waardoor ik nu (hopelijk tijdelijk) bij alles het onderspit delf. Als een nitwit van hot naar her word gestuurd omdat ik even niet gewenst ben.
Ja, om op zondag het vlees te snijden. Maar op die andere zes dagen ben ik er ook hoor….

Niemand hoort mij. Ja, pappa is er wel. Ja mijn man is er wel. Maar echte vrouwenzaken. Ja, daar kunnen we pappa even niet bij gebruiken. Dat begrijp je toch niet en ook snap je er niks van. Natuurlijk nemen we je dat niet kwalijk. Daar ben je immers een man voor. Ja, je bent nu even een man zonder hobby’s. Zonder je vertrouwde modelbouw. Je klaagde toch ook altijd alleen maar over dat deze wereld te veel plastic was en teveel entertainment en veel te weinig diepgang. Nou welkom in deze wereld en zoek nu maar zelf je plaatsje. Maar nu zie je dat je zonder je eigen plastic, zonder jouw modelbouw ook eigenlijk een grote niks bent.

Ho, even aan de noodrem. Spreek niet van mijn eigen plastic, blijf in woorden van mijn modelbouw af!. Ik spreek nog altijd over styreen ja, en nogmaals, ik klaag niet, ik constateer!! Waar is de koptelefoon. Ah daar ik sluit me nu echt even een uurtje van jullie af.


Getver, wie heeft er K3 op mijn mp-3 speler gezet…..een duivelse grijns van de jongste dochter die haar handje al uitspreidt om het apparaat op te eisen.

Waar is mijn walkman, daar heeft deze materialistische generatie in ieder geval nog nooit van gehoord en is dus onderdeel en bezit van mijn eigen generatie (punt)


Bert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column juni 2011
BerichtGeplaatst: wo 01 jun, 2011 15:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
Mooi Bert, ik hoop dat ik dit nooit hoef me te maken!
Wel erg herkenbaar; op de een of andere manier verplaats ik me toch wel weer in mijn vader.

GJ

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column juni 2011
BerichtGeplaatst: do 02 jun, 2011 12:43 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Misschien een tip?
Kijk eens rond op funda.nl, (of vergelijkbaar) en zoek een mooi huis uit mét een grote (zolder) kamer, die bij voorkeur afsluitbaar is. Een plek voor jezelf, en vooral voor je modelbouw, voordat je in een peilloos diep zwart gat valt... :wink:

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column juni 2011
BerichtGeplaatst: za 04 jun, 2011 23:02 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Verhuizen?????? Nee, op een paar vierkante meter bvo tekort na zit ik verder eigenlijk wel goed hier. Of Gaston moet al met zo'n kartonnen bord voor de deurstaan, en dan het liefst een een en heel veel nulletjes op dat bord :lol: . Kan ik gelijk een centrum openen voor lotgenoten die hun hobbybureautje nergens meer kwijt kunnen in huis :twisted: .

Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column juni 2011
BerichtGeplaatst: ma 06 jun, 2011 16:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 dec, 2007 20:21 pm
Berichten: 2749
Woonplaats: Emmeloord
Weet je, mocht het in de toekomst ooit eens zover komen, we gaan je eraan houden :twisted:

Antonio.

_________________
Toch maar eens wat lopende projecten afmaken, zijn er een paar teveel.
Overzicht van mijn projecten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column juni 2011
BerichtGeplaatst: wo 08 jun, 2011 10:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 24 apr, 2006 12:44 pm
Berichten: 1155
Woonplaats: Doorn/ The Netherlands
Heb hem nu pas gelezen, maar erg leuk geschreven weer!


Evert

_________________
Modelling Rocks!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column juni 2011
BerichtGeplaatst: wo 08 jun, 2011 18:50 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Danku danku. Doet mij deugd, ondanks dat de stukjes wat van modelbouw zijn afgedwaald er nog steeds lezers zijn :D .
Maar hopen dat het machtsvacuüm hier in huis niet te lang gaat duren en ik weer snel de gelegenheid krijg om weer inspiratie op te doen tijdens het modelbouwen.

Groetjes Robert.

Enne, ik zal aan je denken wanneer het zover is Antonio :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column juni 2011
BerichtGeplaatst: wo 08 jun, 2011 23:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Hij weer goed :lol:

Een paar tips voor je Bert:

Misschien kun je een 1:1 schuurtje in de tuin bouwen voor je hobby,heb je toch nog een eigen stekje.
De kruipruimte uitgraven tot een mooie hobbykelder.
Als de kinderen op school zitten en je vrouw is even boodschappen doen alle sloten vervangen de ramen blinderen bel uitzetten.
Een greep naar de macht doen in huize Bert en er een dictatuur van maken.
(ach van vrouwen win je het toch nooit)

Misschien zijn er meer leden die nog tips voor je hebben :wink:

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column juni 2011
BerichtGeplaatst: za 11 jun, 2011 14:31 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Ik ben veel te soft om dictator te spelen :cry: en mijn tuin is niet groter dan een paar veredelde vierkante meter waar we net op kunnen bbq-en een keer per jaar, dus daar zit de ballotagecommissie ook met de neus bovenop om te voorkomen dat ik gekke ideeën krijg met tuinhuisjes :lol:
In de kelder zijn er wel nog 2 vierkante meter vrij, mits ik die 1meter80 hoge stapel verhuisdozen naar elders weet te verplaatsen......hmmmm
In ieder geval bedankt voor de tips bijna naamgenoot 8)

Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column juni 2011
BerichtGeplaatst: za 11 jun, 2011 15:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Op 2 vierkante meter zou je misschien een heel klein werkplekje kunnen creeren mits je de dozen elders kwijt kan :)
Ik hoop voor je dat er in de nabije toekomst een oplossing voor je werkplekje komt.

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement