Omdat ik nu al een paar weken vrije tijd heb besteed aan het 1:1 modelbouwen had ik geen tijd voor het op schaal modelbouwen. Vanmiddag een middagje vrij en wat zitten prutsen aan het chassis van de 2600.
Ondertussen had ik de remleidingen al verder afgemaakt en een basic kabelboom aangebracht en vond het wel eens tijd de bonte verzameling in een universele kleur te zetten om in ieder geval de plamuurpunten te zien.
Viel me niet eens tegen, hierna nog wat electrakabels verder aanbrengen en wat plamuren en dan tijd voor het chassisbeige.
De achterste veersteunen van de achterveren heb ik toch maar aangepast (zie opmerking Wim
) en waarschijnlijk gooi ik er ook nog een andere achterbalk tegenaan, deze moet verder naar binnen in het verlengde van de veersteunen.
Dit n.a.v. de inspiratie die ik opgedaan heb bij het bezoek aan de loodsen van Ad Verdel waar een prachtige 1e generatie DAF 2600 was te zien. Opvallend het ontbreken van schokbrekers op de achteras (was toen een luxe optie) het externe brandstoffilter, geen schokbreker onder de cabine maar een rubber en toch ook hele typische details aan de cabine die je niet van de plaatjes uit de boeken haalt.
En het hele chassis was gelast dus geen geklooi met boutkopjes
Maargoed, plaatjes zeggen meer dan woorden
Na deze week komt er meer tijd beschikbaar en zal ik eens een grote inhaalslag doen want de Leemans Magirus en deze moeten nog af voor de brouwersdag.
Johannes