Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 31 dec, 2010 17:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Tja, bijna 01-01-2011, dus laat ik m'n Tigermeet entry ook maar eens posten.

Ik ga voor de 1985 deelname van onze zuiderburen met een F16 met grote tijgerstrepen.

Afbeelding

Het is niet een complete build, want ik ben heel vroeger al eens begonnen, maar heb de kit nooit afgemaakt. Helaas is ie tijdens de laatste (2-5) verhuizingen wat beschadigd geraakt zoals je ziet. Het idee is deze kit te voorzien van de missende onderdelen (minimaal een achtervleugel) en dan te bepalen of ie kaal gaat en opnieuw in de lak wordt gezet of dat ik ga repareren.

Bjorn Claes (Bjorn) schreef:
This color scheme was designed and painted by Johan Wolfs en Peter Verheyen. F-16's are painted with a special paint that makes the aircraft less radar-reflective, therefore repainting an F-16 is a very expensive thing. However, the Tigers of Three-One wanted to keep-up with tradition, by painting a tigerstriped aircraft for the 1985 Tigermeet. Finally an answer to solve this dilemma was brought to them by W. Lippens who is the paint manufacturer for the Belgian Air Force. His solution consisted of painting a special plastic coating over the grey paint. Once the colours needed to be removed, they just had to peel off the plastic layer, instead of completely repainting the aircraft. But then came flight-safety, and they judged that it would be too dangerous to fly the aircraft, because the plastic could peel off and be ingested by the enfine, possibly leading to FOD (Foreign Object Damage). The project was almost cancelled, but then a compromise was made (mainly because the FA-62 was already prepared to be painted, standing in the paint shop with everything masked): nothing was to be painted in front of the air-intake. On friday the 21st the painters started to apply some 8 coats of the plastic primer. After the weekend, on monday 24th, the yellow base was sprayed. After this was completely dry, the tigerstripes could be painted. This was done by 'Guy' Truyens, J.P. Van Regenmortel and Danny Coremans. On Thursday that week, the aircraft was brought over to the Alpha Zone, home of Three-One squadron. There it was placed in a locked shelter, waiting to be used for the upcoming Tigermeet next week
Bron: http://www.f-16.net/gallery_comments_item17351.html

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Laatst bijgewerkt door T_I op za 02 apr, 2011 19:33 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 jan, 2011 23:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Het 1e werk is gedaan voor de restauratie. Een inventarisatie van de missende onderdelen. Het is een hele waslijst, maar op de vleugel na beperkt tot het onderstel. Dat wordt zoeken, Revell vragen of nabouwen. Verder ontbreekt de schietstoel, maar er zit ook een minder gedetailleerde stoel in de kit. Daar moet iets mee te doen zijn, maar nu ik de tekening gezien heb zou het zelf kunnen dat ie bij een voorraad losse onderdelen zit.

Geen 'echte' bouw, maar net zo uitdagend. :brouw:

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 jan, 2011 18:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Na de vraag aan Revell rustig gewacht op een antwoord, stil gezwegen tijdens de 3 weken reactie tijd, nooit verwacht, pakje van de deutsche bundespost gekregen...

Ze benne d'r, alle missende onderdelen, inclusief m'n achtervleugel. Yes! Nu kijken hoe ik de restanten netjes schoon kan krijgen en waar ik een copie van de strepen vandaan haal. (die zitten er al op, dus die zijn jaren geleden al 'op' gebruikt.

Je kan veel zeggen van Revell, maar zelfs als je zelf de onderdelen sloopt leveren ze, indien mogelijk, de onderdelen na. Goede service. :brouw:

Iemand nog tips om de F16 uit elkaar te krijgen op een dusdanige manier dat deze ook weer in elkaar te zetten is?

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jan, 2011 17:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 19:41 pm
Berichten: 865
Woonplaats: Moeskroen
Scribben totdat je derbij neervalt :P

grtz

_________________
NATO 50 YEARS TIGERMEET: On table A-7H Corsair II Aegean tigers.
In row: Tornado Eye of the tiger Tiger Meet 2009, F-16 Tiger Meet 2009, Dassault Rafale B Tiger Meet 2006, Dassault Rafale B Tiger Meet 2009, Mirage 2000-5F Tiger Meet 2004, Mirage 2000C Tiger Meet 2010, Mirage 2000C Tiger Meet 2003
------------------> NATO TIGERS, HARD TO HUMBLE<------------------> TIGER, TIGER, TIGER<------------------


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 maart, 2011 17:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Daar was ik al bang voor. Ik heb echter de missende vleugel vandaag gevonden (bij het zoeken naar onderdelen van de Enterprise 1701-D) en heb besloten om, nu ik de kleurstelling compleet heb, de kit niet kaal te maken en dan over te spuiten. Ik wil deze basis gebruiken om de kit goed af te ronden, ik ben benieuwd of me dat gaat lukken, helemaal met de overige projecten die nog lopen.

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 apr, 2011 19:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Vandaag, na 3 dagen in bed met een bijholteontsteking, wat gedaan aan deze restauratie. De rest van de kits waar ik mee bezig ben hebben wat meer concentratie nodig, wat niet echt lukt met de hoofdpijn die ik nu heb, maar na 3 dagen helemaal niets kunnen wilde ik in elk geval iets doen.

Het 1e wat ik gedaan heb ik de fuselage erbij pakken en kijken hoe die er voor stond. Voor het beeld even de staart erop gezet en de losse vleugels erbij gelegd.

Afbeelding

Zoals op de foto te zien is heeft de vleugel rechts achter een flinke mep gehad, maar zat goed aan de fuselage verlijmd. Helaas was dat stukje van de fuselage niet stevig genoeg om ook heel te blijven, dus als eerste die weer in elkaar gelijmd. Daarna het rechter vinnetje onder de fuselage gelijmd en ondersteund.

Afbeelding

Tijdens het drogen van de 2 'vleugels' (er zijn vast mensen die weten hoe die vleugels achter en de vinnetjes onder de fuselage heten) heb ik het neuswiel erbij gepakt, of beter gezegd, beide delen, en aan een druppel lijm voorgesteld. Toen de lijm droog genoeg was om enigzins te blijven zitten in een 3e handje gezet en een foto geschoten.

Afbeelding

Hier was beter te zien dat het wiel nog niet geheel recht was, dus maar iets gecorrigeerd.

Hierna maar eens gaan uitzoeken hoe dat nou met die stoel zit. In de handleiding staat ie als volgt.

Afbeelding Afbeelding

De onderdelen die Revell me heeft toegestuurd voor de stoel waren echter deze.

Afbeelding Afbeelding

Veel verder dan zo in elkaar gaan zetten kom ik niet en de greep voor de schietstoel zal ik dan maar moeten scratchen.

Afbeelding

Na het drogen van de lijm even wat plaatjes geschoten van de fuselage zoals ie nu is. Je ziet de breuk natuurlijk nog wel, maar dat is voor later.

Afbeelding Afbeelding

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 apr, 2011 15:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Na een flinke tijd niets doen, helaas niet mogelijk wegens ziekte, toch weer wat gedaan. Ben ik heel veel verder gekomen, niet echt. Sterker nog, de fuselage ligt nu uiteen, nose cone ligt er af en de werkplek is gedemonteerd.

Om te beginnen is de onderkant van de fuselage aangevallen en de laatste reparatie ligt nu, hopelijk goed, te drogen.

Afbeelding

Tevens is het neuswiel opnieuw gelijmd. Ik had niet het idee dat de vorige reparatie het gewicht zou gaan houden en met 1 zacht tikje lag ie al weer uit elkaar.

Afbeelding

Verder met de werkplek. M'n toenmalige decal plakwerk was van topkwaliteit. :shock:

Afbeelding

Je bent jong en je doet maar wat. :lol: Nu is het makkelijk, met interweb enzo, maar toen, geen flauw idee en geen kennissen die ook aan modelbouw deden. Ik had wel gelezen dat er mensen waren die de decals lieten voor wat ze waren en zelf schilderde. Dat gaan we nu maar proberen, want de decals zijn reddeloos. Verder uit elkaar en een badje Mr. Muscle voor de werkplek.

De enige uitdaging wordt dit deel van de cockpit.

Afbeelding

Dat daar de HUD heeft gezeten weet ik, maar er is meer afgebroken. Dat wordt andere 1/32 F-16 verslagen en referentie foto's bekijken.

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 apr, 2011 15:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
begint weer een mooi tijer te worden, ik zou wel de LG helemaal wit maken. Want die lijntjes erop zien er 'goedkoop' uit.
Mischien een idee om een Resin cockpit er in te zetten?

MVG Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 apr, 2011 17:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Ik weet nog niet of ik het LG nog geheel ga aanvallen of niet. Misschien het zwart wat dempen met grijs, ik moet dat nog allemaal bekijken. Verder hou ik 'm "as was", zoals ik er eind jaren 80 aan begonnen ben. Alles kan mooier als je meer uitgeeft, maar deze restaureer ik met de onderdelen die ik heb of van Revell opnieuw heb gekregen. Gewoon nieuwsgierig, eens zien of het me lukt. Het uit elkaar halen lukt in elk geval aardig. ;)

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 apr, 2011 7:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
Leuk project! jammer van die decals toen, maar ja, je wist niet beter, deed ik 3 jaar geleden ook nog hoor...

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement