Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 16:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 maart, 2011 23:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11855
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Nu de AWACS-toestellen rondcirkelen boven Libië, leek het me een geschikt moment om eens een aanvang te nemen met een brouwverslag over een neefje van hen, de E2-C Hawkeye. Dit toestel had ik me al lang voorgenomen ooit eens te zullen maken. Het is zo'n psychedelische bak dat ik er niet snel op uitgekeken raak, zelfs al heef hij meestal maar één kleur, met die Startrekschotel erop, dat merkwaardige staartvlakkenstelsel en de grappige cockpit. En ik had hem warempel al een paar keer gezien in de winkelrekken, maar daar was hij in zulk een teleurstellende schaal dat ik het maar had gelaten voor wat het was. De radarschotel op het dak moest toch als imaginaire basis kunnen dienen voor een soepkommetje, vooraleer ik me die kit wilde aanschaffen. Maar nu heb ik hem in schaal 1/48 gevonden, van Kinetic Models. Er was bij Sturmtiger zelfs keuze tussen de oude kist en een geüpdate met van die moderne turbopropschroeven, die keuze was snel gemaakt want zo herkende ik de Hawkeye niet meer.

Afbeelding

Qua omschrijving kan ik er ook nog niet zoveel over vertellen, buiten het feit dat deze kist meestal bij carriërs aanwezig is als early warning-systeem. Ik moet er zelf nog wat over gaan lezen om te weten wat ik er allemaal aan ga moeten scratchen.

Afbeelding

Zoals jullie zien, weer een hele doos vol, deze keer in een haast grafietkleurige ondertoon. Rare keuze wel, voor een licht eindresultaat. Bij het openen van de zakjes kwam al meteen de eerste tegenslag, want er vloog vanalles in het rond. Nog voordat ik kon tellen hoeveel stukjes er losgekomen waren van het gietraam, vlogen ze al de grond op. Ik heb hier bijna alles op één foto verzameld, na een borstelsessie kwam er nog eentje tevoorschijn. Hopelijk betekent dat niet dat het minderwaardige plastic is.

Afbeelding

Hier is wat ik veronderstel de cockpit te zijn. Toch al reliëf genoeg, al zit er helaas nergens PE bij de kit.

Afbeelding

De decals voor de versie op USS Nimitz. Die heb ik al op schaal 1/700...

Afbeelding

Hier krijg je een idee van de schaal waar we over spreken. Het is een gewone muziekcassette.

Afbeelding

Dus op de momenten dat ik niet kan schilderen aan de BF-109 en de Sea King, kan ik hier al wat aan knutselen voor in de kleine uurtjes.


Laatst bijgewerkt door StevenVD op di 08 nov, 2011 13:44 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 maart, 2011 6:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Ben erg benieuwd wat je dr van gaat maken. Die van mij zit momenteel grotendeels in elkaar. Antennetjes erop en dan spuiterdespuit.. 2 weekjes en dan is ie klaar. (nu 3 dagen met alleen de props bezig geweest. 3 x afplakken wegens 4 kleuren!! :? :lol:

Ik heb de 1:144 van Revell gemaakt toen ik daarmee in zag hoe gaaf deze hawkeye is. Die 1:144 is absoluut een aanrader!!
verder heb ik ook nog van fujimi een 1:72 liggen.
Maar mijn 1:48 wordt er net als de 144 van liberty bells. Ik heb van fightertown een mooi decalsetje bij gekregen (zat in de doos.. :D )

Met wat aandacht kun je er wat moois van maken. Maar.. Wanneer je niet op een aantal zaken let, kan deze kit je ook een mega dip veroorzaken.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 maart, 2011 8:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 aug, 2010 15:29 pm
Berichten: 369
Woonplaats: veenendaal
Wauw zulke toestellen zie je hier bijna niet. Ik wens je veel suc6


groeten Thomas

_________________
The only easy day, was yesterday
Eurofighter typhoon 1/48 (revell)
Bae Hawk t.1 Red arrows (1/32 revell)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=32588


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 maart, 2011 10:54 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Citaat:
Het is een gewone muziekcassette

Een watte?!! Is dat niet iets wat opa vroeger gebruikte toen hij op vrijdagmiddag de top 40 met Erik de Zwart zat op te nemen? ;)

On topic, die kist zie je hier nooit (zoals is aangegeven). Leuk om hem gebouwd te zien worden. Ik begreep dat Kinetic wel aardige kitjes aflevert toch vrij prijzig is voor wat je krijgt. Desondanks zit er genoeg op de sprues.

Succes!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 maart, 2011 11:00 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ik ben heel benieuwd wat je ervan maakt, deze ligt hier ook op de plank te wachten.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 maart, 2011 11:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 31 okt, 2008 18:08 pm
Berichten: 904
Woonplaats: Lelystad
tsja leuk bakje inderdaad, alles is al gezegt dus sluit ik me daar rustig bij aan.

Wat betreft de prijs, hier in europa is de kinetic uitgave best prijzig, maar je kan ook gewoon de Italeri uitgave kopen voor 50 euro, dat vind ik (bij de LHS vergeleken) een betere prijs dan de 75 euro die je voro de kinetic moet neer leggen. nou zal je hem vast wel goedkoper via lucky model kunnen verkrijgen ;). voordeel van de Hawkeye 2000 van italeri, is dat je beide props er bij krijgt, de standaard 4 bladige, maar ook die met 8 bladen.

_________________
Groeten
Björn Dol

Flevo Aviation Hobby
Flevo Decals
Voor lopende projecten clicky :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 maart, 2011 11:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 aug, 2010 14:36 pm
Berichten: 147
Prijzig valt toch wel mee of ligt dat nou aan mij.
Je kan hem ook hier kopen.
http://www.luckymodel.com/scale.aspx?se ... ock_only=N
Ik vind dit wel een goede site nog nooit problemen gehad en toch niet duur?
Ik had hier namelijk de F16 met drop neus gekocht. Hij was bij de plaatselijke modelbouw zaak €52 echt veel teveel hier is ie 22 dollar koopje dus :wink:
ON topic

Ziet er uit als een leuke kit :!: Ik wil deze zeker ook nog een keer bouwen.
Suc6

Bryan

_________________
bezig met F/A-18F Super Hornet VFA-102 "Diamondback" 1:48 revell
viewtopic.php?f=1&t=30189
F-16AM Baf Tigermeer 2009/2010 (1/72 )
http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopi ... 69&t=30650


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 maart, 2011 15:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
leuke kit!

succes ermee

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 maart, 2011 15:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Waar heb je dat tafelkleed vandaan :wink:

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 maart, 2011 21:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 24 apr, 2006 12:44 pm
Berichten: 1155
Woonplaats: Doorn/ The Netherlands
Leuk tafelkleed, maar bovenal cool model! Ik ga'm in de gaten houden.


Evert

_________________
Modelling Rocks!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement