Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 21 maart, 2011 16:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 maart, 2011 9:50 am
Berichten: 202
Woonplaats: Den Hoorn (ZH)
Hallo iedereen,
jullie kennen mij niet maar dat maakt toch niet uit, want ik doe gewoon mee (beetje aan de late kant, maar 't gaat wel lukken denk ik zo).
ik heb nog niet uitgevonden hoe ik foto's moet plaatsen, dus die komen later. de versie die ik ga bouwens is er een van de Baltische Vloot (Russisch dus) datering zegt zomer 1940 dus ik neem aan dat hij tegen de Finnen heeft kunnen vechten. nou dat was het weer, ik ga even uitzoeken hoe dat foto's plaatsen werkt.
Gr,
Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 maart, 2011 17:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 8:45 am
Berichten: 1414
Woonplaats: Friesland
Leuk dat je ook meedoet.
Hier is de uitleg http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=17&t=414
Succes met je kitje.

Kornelis

_________________
Work in progress:
T-26 Model. 1933 | Skif 1:72
TATA Lpt 1613 TC (52/Cowl) | 1:24 – ‘Horn Please!’


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 maart, 2011 18:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 maart, 2011 9:50 am
Berichten: 202
Woonplaats: Den Hoorn (ZH)
bedankt, en ik had het al gevonden :wink:
hopelijk werkt het.
Afbeelding
de doos
Afbeelding
de versie die het gaat worden
Afbeelding
Mn werkplek, tis een beetje rommelig en vol maar t werkt prima

toen ik de kit uit de doos haalde zag ik dat hij toch een stuk kleiner ging worden dan ik dacht. en ik vond mn Lavochkin La-5FN al klein...
wat ik ook zag was dat de romp delen (vooral het stuk waar de vleugels aanvast moeten komen) uit het raam staken en dus door bovenliggende dozen in de winkel krom gebogen waren. lekker is dat... :x


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 maart, 2011 18:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 maart, 2011 9:50 am
Berichten: 202
Woonplaats: Den Hoorn (ZH)
zo nu ik dan dus goed weet toe te passen hoe dat foto plaatsen werkt ga ik maar verder met de dag verslagen. te beginnen met vrijdag, toen ik hem heb gekocht en ben begonnen met bouwen.
Afbeelding
de stand vrijdag avond, de Motor staat in elkaar na wat geklooi, maar deze zal 2 dagen later uitelkaar vallen doordat de lijm niet goed hechtte. ook het cockpit gedeelte zit al bijna goed. stuurknuppel gebroken tijdens het uit het raam knippen, daarna weer gelijmd.
Afbeelding
kloosuppie van de Motor. had wat problemen met dit ding, de staaf war de propellor uiteindelijk aan komt te zitten was te breend om in de motor te passen, dus moest ik het gat vergroten, en de staaf even afslanken, wat niet echt goed werkte, maar zo zit hij in ieder geval goed in elkaar (niet dus want zoals hierboven al gezegd, knalt deze motor 2 dagen later uit elkaar waarna ik het dus nog dunner moest maken).
erg veel aandacht aan het weatheren heb ik niet besteed aangezien alles wat ik tot nu toe geschilderd heb later niet meer te zien is (verdwijnt achter een motorkap en er zit een piloot voor).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 maart, 2011 18:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 maart, 2011 9:50 am
Berichten: 202
Woonplaats: Den Hoorn (ZH)
dan volgt nu een verslag van Zaterdag.
Afbeelding
er zat geen piloot bij en aangezien ik een in-flight vliegtuig ga maken (want zo zijn vliegtuigen bedoeld, met de wielen ingeklapt zijn ze mooi aerodinamisch en om een of andere reden vind ik dat als de wielen zijn uitgeklapt het er niet uitziet) heb ik een pilootje (volgens mij een marconist) uit de revell raf piloten box gehaald en zijn benen eraf gehaald, anders zou hij niet passen en je ziet er toch niets van. ook nog wat knutselwerk gehad aan het maken van de ingeklapte wielen, want zo is deze kit niet bedoeld, dus dat was weer wat gerommel met stukken afhakken en dry fitten, schuren lijmen en hopen dat het niet te diep zou inzakken omdat er geen wielen in zitten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 maart, 2011 18:36 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Sander, ik heb dit model ook een poosje terug gebouwd, en ondanks dat het motor gedeelte er supermooi uitziet was het onmogelijk om deze fatsoenlijk in de romp te krijgen.
Mijn advies is: bij jouw model heel goed droog passen zonder lijm, en als je denkt dat het half niet past net als ik de motor weglaten, aangezien je het model vliegend gaat bouwen met alle motorkappen dicht zal je er vrijwel niks meer van zien als de romp dicht is.
Succes met deze mini-jager.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 maart, 2011 18:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 maart, 2011 9:50 am
Berichten: 202
Woonplaats: Den Hoorn (ZH)
dan nu een verslag van zondag (gister)
de wheelbays zitten nu dicht. cockpit in elkaar, rompdelen aan elkaar geplakt en de Motor weer "gerepareerd" motor ook vastgezet aan de romp en de motorkap ook vastgezet. begint al ergens op te lijken.
Afbeelding
Afbeelding
zo aangezien het een vliegtuig van de Marine is maak ik hem met opgevouwen vleugels.



Niet dus, want dat kon dus niet met een Poli :lol: (ik verveelde me tijdens het dry fitten van de vleugels)
Afbeelding
de dryfit, zo gaat de poli er ongeveer uitzien dus qua breedte valt de grootte nogal mee, tis vooral de lengte die erg klein is.
Afbeelding
de onderkant, en de romp weer ontdaan van alle dryfit onderdelen.
Afbeelding
een inkijkje in de motor.

dat was het voor gister, vandaag nog niets gedaan maar dat gaat nog wel komen.
heb je opmerkingen of aanmerkingen schroom niet om het te zeggen, ik sta overal voor open.

P.S. ik ben deze kit begonnen omdat ik in 3 modelbouw winkels heb gezocht naar finse (vooral de Hasegawa Buffalo) vliegtuigen maar ik heb er geeneen keene vinden, dus dan maar een rus. mocht je deze kit te koop hebben dat zou ik hem graag willen.
Gr,
sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 maart, 2011 18:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 maart, 2011 9:50 am
Berichten: 202
Woonplaats: Den Hoorn (ZH)
hey Dave,
ik dacht al dat het niet zou passen, maar het is nou al te laat het zit al. maar ook voor vliegtuigen zal wel gelden: "als je maar wil" en anders word het grof geweld gebruiken. had jij trouwens ook het probleem met verbogen onderdelen? (zo verbogen dat het bijna afbreekt)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 maart, 2011 18:51 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ik had geen verbogen delen, maar met grof geweld ga je de motordeksels niet fatsoenlijk dichtkrijgen.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 maart, 2011 18:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 maart, 2011 9:50 am
Berichten: 202
Woonplaats: Den Hoorn (ZH)
nouja we zullen zien, als het goed is gaat dat vanavond gebeuren, dus dat gaat waarschijnlijk heel leuk worden straks :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement