Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 26 feb, 2011 9:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
De bouwavond van lbp gisteren was erg gezellig. Ik heb zelfs het nut van sleutelvijlen mogen uitproberen en sindsdien staan ze op de verlanglijst. Of beter gezegd, stonden ze. Bij het laten zien van een foto van de vijlen kregen ik hier van m'n vrouw te horen 'kijk eerst eens bij mijn speksteen spullen' en inderdaad, bingo, 3 complete setjes naald vijlen, waaronder een setje gebogen vijlen voor rondingen in speksteen. Omdat ze nu toch met sieraden bezig is en er met mijn kleine tangetjes vandoor is... *biets* :lol: Vandaag dus maar verder met het boetseren van de vaatjes voor het remsysteem.

Het kijken in de gereedschapvoorraad van m'n vrouw was dus ook erg nuttig en iets economischer.

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 26 feb, 2011 20:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Weer een productief dagje op schaal. :lol:

Na het vangen van wat vijlen, vooral deze,

Afbeelding

heb ik vandaag lekker kunnen klussen. De luchtvaatjes van de achterremmen zien er in elk geval al een stuk beter uit.

Voor:
Afbeelding

Tijdens:
Afbeelding Afbeelding

Na:
Afbeelding

Bij montage zou het gat aan de onderkant zitten, vond ik toch een slecht idee. Als ie staat zie je er niets van, maar modelbouwers willen ook de onderkant zien. :roll:

Daarna verder met de rest van de achterwielophanging, met dit als resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben tevreden, op een paar plekjes verfwerk na, maar dat stip ik nog wel bij.

In elk geval kan ik weer een pagina omslaan en ben bijna op het midden van de handleiding.
Nog even en de body kan aangevallen worden.

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 27 feb, 2011 20:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Vandaag weer wat klein werk gedaan. De handleiding melde 'schilder onderdeel 50 zwart'

Afbeelding

en plaats het 'hier' op het chassis.

Afbeelding

Bij het zien van het eindresultaat leek me dat geen goed idee, dus daar heb ik van gemaakt, vul onderdeel 50 met plamuur.

Afbeelding

Vijl bij, schilder zwart en plaats op het chassis. Deze laatste stappen staan nog in de planning, de plamuur mag even goed uitharden.

Daarna verder met de steps. Ook hier de handleiding iets aangepast. :wink:

Afbeelding

Het is de onderkant, maar als de tube toch is aangebroken... Gelukkig drogen deze hoeveelheden wel heel erg snel.

Afbeelding

Daarna nog even een tank in elkaar gelijmd, een doos (gereedschapskist?) en een tonnetje voor bij de achteras (aan de binnenkant van het chassis)

Afbeelding

Al met al een productieve 2.5 uurtjes.

En dat met tussendoor email contact met Volker Capito, een van de teamleden van het Capito team, die deze Unimogs reed. Hij gaat op jacht naar de gegevens van de 614 (welke van de 2 wagens was het) en detail foto's van de 614 en dan met name van het interieur en de foto's van de sponsor teksten.

Hierbij is de keuze dus gemaakt, ik ga toch voor de 614. Als iemand tips heeft om de juiste decals te printen/te verkrijgen? 610 en 611 heb ik, maar dat is zwarte tekst op witte achtergrond en mijn printer doet niet aan wit.

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 28 feb, 2011 20:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 dec, 2007 20:21 pm
Berichten: 2749
Woonplaats: Emmeloord
Er is ook wit decalpapier.
En anders schilder je het nummerschild wit en maakt met doorzichtig decalpapier alleen de zwarte delen.

Antonio.

_________________
Toch maar eens wat lopende projecten afmaken, zijn er een paar teveel.
Overzicht van mijn projecten.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 maart, 2011 13:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Goede, ik ga het een en ander uitzoeken/proberen.

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart, 2011 9:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Het was een drukke week, maar succesvol afgesloten. Niet wat modelbouw betreft, maar ik heb weer een baan. (kan de hobby weer als afleiding voor werk dienen ipv als afleiding voor werk zoeken) Ter afsluiting van de week, na het tekenen, heb ik mezelf getracteert op een beetje verder klussen.

Eerst even de mail lezen m.b.t. deze kit van Volker Capito en deze was zeer leerzaam. De 614 is de 611 (hebbus, juiste kenteken is dus bekend), maar dan met de deelname een jaar later. De kit is gebaseerd op de witte Unimog waar de familie in 1983 en 1984 mee Paris-Dakar gereden heeft. Hierbij had men 1 rally wagen, met turbo, en een onderdelenwagen, zonder turbo. De rally wagen is de 610, de onderdelenwagen is de 611. De laatste heeft echter een laadbak die 1.2 meter langer is, om ruimte te bieden aan extra spare parts.

Helaas heeft men een ongeluk gehad met de rally wagen tussen het moment van opmeten en deelname aan Paris-Dakar. Revell was al begonnen met de productie van de kit, dus bij de vervanging van de wagen moest men zich aan het uiterlijk houden van de originele wagen. De wagen is vervangen door een versie gebaseerd op een 'normaal' chassis, terwijl het origineel een verlengd chassis had. Daarnaast mocht men, door gewijzigde regels, een turbo-intercooler gebruiken. Vanuit Revell mocht men echter uiterlijk niets wijzigen op een dusdanige manier dat de kit niet meer zou lijken. Dit is opgelost door de cabine 12 cm te verhogen. Deze ruimte zit hoogte van de neus, zodat men de intercooler onder de motorkap kon wegwerken.

Erg leuk om deze info te hebben, maar nu heb ik wel een uitdaging als ik de wagen historisch correct wil maken.

Ga ik nu de 610/614 maken en de cabine een halve cm ophogen, ga ik voor de 611 en de laadbak verlengen, ga ik op jacht naar foto's van het origineel en dus de wagen die 1983/1984 meedeed bouwen of beperk ik me bij deze kit tot goed bouwen en stel ik historisch correct uit. Ergens neig ik naar 611 en de bak verlengen. Mocht dat niet lukken dan kan de originele bak er alsnog op, dus iets minder risico. Alternatief wordt 'origineel', dus niet de 610/614. Wil ik die laatste 2 bouwen moet ik het chassis ook flink gaan verbouwen.

Na dit alles toch de kit gepakt en verder gegaan met het chassis. Het opgevulde onderdeel heb ik er weer bij gepakt, samen met een goede vijl. De klodder plamuur was nu goed uitgehard en werd alsdus aangevallen.

Afbeelding

Even opschuren en verf er overheen.

Afbeelding

En plaatsen.

Afbeelding

De laatste met flits, want anders wordt alles te donker op de foto. (ook al zie je nu wel echt alles door de macrostand)

De brandstoftank zit ondertussen ook, maar hierna toch de spullen aan de kant gezet, we kregen kaarten voor een theaterconcert van Boudewijn de Groot, dat konden we niet laten schieten. Kleine update van het bouwwerk, grote update van de plannen.

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 maart, 2011 21:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Dit project ligt even stil. Ik heb besloten toch de 610 te bouwen, die vereist de minste aanpassingen, maar dan wil ik wel een poging wagen leidingen te leggen. Daar ik geen flauw idee heb hoe ze bij de reguliere versie lopen en wat de verschillende 'tankjes' doen, kan ik dus ook niet inschatten wat ze aangepast hebben, o.a. voor de extra brandstoftank in de laadbak.

Ff pauze voor de referentie jacht dus. (of weet iemand toevallig tekeningen van het chassis met leidingen van dit model? :wink: )

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 07 sep, 2011 21:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Helaas moet ik bekennen dat ik dit niet ga halen voor eind sept. Door ziekte 3 maanden niet kunnen zitten en daarnaast merk ik dat ik een herfst/winter bouwer ben, dus als ik echt niets aan de wagens/het huis kan doen. Nu zijn er andere prioriteiten dan hobby's. (o.a. dagelijks vervoer op orde krijgen, hond en katten beter en werk)

Zonder verlenging van deze groepsbouw (ben ook niet online geweest om dat te lezen) kan dit dus naar de trucks sectie.

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement