Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 24 feb, 2011 20:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 jul, 2007 16:56 pm
Berichten: 255
Woonplaats: kuurne
Hallo beste vrienden,

Om even op de reactie over de panellines te reageren, deze zijn er wel maar er zijn zowel opliggende als gegraveerde.
Op de vleugel zijn het heel kleine opliggende puntjes, en ze vallen niet op tenzij je het toestel op de goeie manier bekijkt.
Helaas is het zo fijn dat het blijkbaar niet te zien is op de foto's... Maar ze zijn er wel.

Vandaag hebben we weer veder gedaan aan de F-16...
De schilderwerken zijn gestart. Het is de eerste keer dat ik schilder met de airbrush uit de losse pols. een beetje bijwerken zal noodzakelijk zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ook heb ik een poging gewaagd om de roetvlekken in de uitlaat aan te brengen, hierbij ook een foto, dit ga ik ook nog wat verder bewerken.

Afbeelding

Zo dit was weer alles, alvast bedankt voor het lezen, en zoals altijd is commentaar welkom.

Groeten Stijn

_________________
aude audenda
bezigheid van het moment: http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... 83&start=0


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 feb, 2011 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Hi Stijn,

Als ik onderstaande foto's van je F-16 zie heb ik sterk de indruk dat je de neuskegel ondersteboven hebt gemonteerd;

Afbeelding

Afbeelding

De onderkant van de neuskegel loopt in het echt relatief recht, de bovenzijde is loopt glooiend af naar de pitotbuis.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 feb, 2011 22:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Ik vind de verf er strak op zitten.
Ik heb ook een maar...

Jammer dat je na de primer niet even de MLU update aan de voorkant bij de cockpit niet even strak op de romp geplakt.
Even bij werken. Nu lijkt er een spleet tussen de romp en deze sprietjes, of hoe je ze noemt, zitten.

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 feb, 2011 22:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Vgl en twijfel

Afbeelding

Afbeelding

Hmmm... moeilijk te zien voor een leek

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 feb, 2011 1:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 jul, 2007 16:56 pm
Berichten: 255
Woonplaats: kuurne
Hallo,

Normaal zit de kegel er goed op. De kegel had twee passingspinnen van verschillende diameter. Ook zit ze er op zonder enige vorm van plamuur op schuurwerk en ze zit er op als gegoten. Ik heb even gekeken en volgens mij klopt het wel.

Die vinnetje moeten inderdaad nog eens bijgewerkt worden... er was er eentje afgevallen en ik heb deze per ongeluk wel omgekeerd terug geplaatst waardoor de glooiing
niet meer overeen komt.
Tussen de canopy en de romp zit ook een spleet maar de pit is van binnenuit ook afgeplakt dus dit vormt geen probleem.

alvast bedankt voor de opmerkingen, ik neem ze alvast mee naar volgende week om de puntjes bij te werken.

Groeten Stijn

_________________
aude audenda
bezigheid van het moment: http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... 83&start=0


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 feb, 2011 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 feb, 2011 23:08 pm
Berichten: 20
Woonplaats: Turnhout-Belgium
Hoi Stijn,

Ziet er al vree goed uit,doe zo verder :wink:
Oja,vergeet niet de antennes van de Carapace,(links en rechts)zie opname met verwijzing naar de plaats ervan
Afbeelding

Vriendelijke Tijgergroeten,

_________________
Things of beauty are forever :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 feb, 2011 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Verhip! Ik zit net naar die foto hierboven te koekeloeren en er valt mij iets op. Ik lees zo her en der op het forum over een vervelende naad die over de canopy loopt bij een F-16 kit in 1/48 (Kinetic?). Die naad moet dan worden weg geschuurd en gepolijst, maar wat sienik nou op die foto? Juist :mrgreen: Of is dit een gevalletje gezichtsbedrog?

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 feb, 2011 0:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 feb, 2009 23:25 pm
Berichten: 394
Plasticprutser Peter schreef:
Verhip! Ik zit net naar die foto hierboven te koekeloeren en er valt mij iets op. Ik lees zo her en der op het forum over een vervelende naad die over de canopy loopt bij een F-16 kit in 1/48 (Kinetic?). Die naad moet dan worden weg geschuurd en gepolijst, maar wat sienik nou op die foto? Juist :mrgreen: Of is dit een gevalletje gezichtsbedrog?

Cheers, Peter


Dit hebben alleen die belgen :lol: hmm ziet er vreemd uit.. De Orange jumper die ik aan het maken ben heeft het niet.. ben in bezit van goede foto's en heb even gekeken.. mischien kan iemand anders een uitleg geven...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 feb, 2011 0:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 31 okt, 2008 18:08 pm
Berichten: 904
Woonplaats: Lelystad
dat zou ik ook wel eens willen weten. heb het nog nooit gezien op een f-16. misschien dat het een reparatie is geweest? zijn bij mij weten niet goedkoop die canopies, maar daarnaast lijkt het mij vreselijk irritant voor de vlieger, precies zo'n naad in het midden.

overigens zit die naad op bijna elke 1/48 f-16. dit is ivm de bolling in de canopy. hierdoor moet de mal uit 2 delen bestaan. (F-14's en F-15's hebben daar ook last van). zit de naad er niet op, klopt de bolling van de canopy dus niet.

_________________
Groeten
Björn Dol

Flevo Aviation Hobby
Flevo Decals
Voor lopende projecten clicky :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 feb, 2011 12:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 sep, 2006 14:15 pm
Berichten: 869
Woonplaats: Westervoort
In de canopy van de F-16 zit een naad exact in het midden, dit heeft te maken met het fabricage proces.
Enkel is het alleen in bepaalde omstandigheden zichtbaar door licht inval en de hoek waar in je kijkt. Van binnen uit heb je er geen last van..

Twee voorbeelden:

Afbeelding
F-16F UAE

Afbeelding
F-16E UAE

Foto's hebben een copyright, niet verder verspreiden.

Remy..

_________________
SUFA time!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement