Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 27 feb, 2011 22:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 mei, 2008 16:23 pm
Berichten: 329
Woonplaats: Oost-Vlaanderen
Aan deze ben ik een tijd geleden begonnen. Het ziet er een knappe kit uit die zonder al te veel moeite in elkaar zal vallen.

Bij deze kist ga ik meer aandacht besteden aan de cockpit. De rest van de kit ziet er zeer aardig uit, maar vond de cockpit wat kaal.

Beelden zeggen meer dan woorden, hier gaan we dan maar.

Zo ziet het plan er uit, wat wazig, hopelijk zijn de andere foto's beter ;-)
Afbeelding

Een zeteltje, er zijn er twee in, en de andere lijkt op deze :-)
Afbeelding

Vanuit een andere hoek:
Afbeelding

Ter referentie een 1€ muntstuk.
En als andere referentie:
Afbeelding (bron: http://www.ejectionsite.com" onclick="window.open(this.href);return false;)

Zo past het in de cockpit-kuip:
Afbeelding

En zo ziet de jet er uit bij een algemeen dry-fitje... Ziet er zekerst niet slecht uit. Deze keer zal de putty beperkt zijn. Om de vleugelwortel goed te laten aansluiten ga ik eerst het bovendeel van de vleugel aan de romp lijmen en dan pas de onderzijde. Een truc uit een referentieboek voor Me109's.
Afbeelding

En dan een beeldje om de fijne gravering te laten tonen die Academy hier ten berde brengt.
Afbeelding.

Alvast bedankt voor het kijken :)

_________________
als ik iets makkelijk wil bouwen, neem ik een tankje :D


Laatst bijgewerkt door Jerre_30 op zo 06 jun, 2021 12:35 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 feb, 2011 22:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
leuk bezig met die stoeltjes, maar bedenk dat riemen niet kunnen zweven. Ik zou ze wel iets in de hoeken drukken. Ik doe meestal een druppie lijm in het hoekje van de belt zodat ie daar mooi blijft zitten..

Verder een erg leuk onderwerp.. Wil m zelf ook nog wel eens maken.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 feb, 2011 22:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 mei, 2008 16:23 pm
Berichten: 329
Woonplaats: Oost-Vlaanderen
darka schreef:
leuk bezig met die stoeltjes, maar bedenk dat riemen niet kunnen zweven. Ik zou ze wel iets in de hoeken drukken. Ik doe meestal een druppie lijm in het hoekje van de belt zodat ie daar mooi blijft zitten..

Verder een erg leuk onderwerp.. Wil m zelf ook nog wel eens maken.


WIP :-)

aka - work in progress :-)

Zal er rekening mee houden. De riempjes zijn gemaakt uit wijn-verpakking-toestand, zie Yak 15 topic ;-)

_________________
als ik iets makkelijk wil bouwen, neem ik een tankje :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 feb, 2011 3:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Als het toch een WIP is, dan moet je eigenlijk de stoeltjes ook veranderen. Nu staan ejection handles namelijk in de geactiveerde stand en horen de stoelen niet meer in de kist te zitten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 feb, 2011 8:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 mei, 2008 16:23 pm
Berichten: 329
Woonplaats: Oost-Vlaanderen
ErikZTM schreef:
Als het toch een WIP is, dan moet je eigenlijk de stoeltjes ook veranderen. Nu staan ejection handles namelijk in de geactiveerde stand en horen de stoelen niet meer in de kist te zitten.

Erik, ik ben precies niet mee. Ik heb me gebaseerd op de referentie van ejectionsite. De stoel heeft armleuningen met daaraan de ejection handles.

Of bedoel je dat, eens de armsteunen zichtbaar, de stoel geactiveerd was?

_________________
als ik iets makkelijk wil bouwen, neem ik een tankje :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 feb, 2011 8:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
De foto die je gebruikt hebt is prima. Voor een afgeschoten stoel. Als je "t-33" samen met "ejection seat" intikt in Google, dan zie je veel plaatjes van deze stoel. Je hebt helaas gewoon het verkeerde plaatje gekozen. Als je de stokjes onder de leuningen vandaan haalt en de leuningen schuin naar beneden legt klopt alles weer. tenzij je echt een gecrashte kist wilt portretteren. De armleuningen (met rode kussens) zijn altijd zichtbaar, net zoals de geel/zwart gestreepte handles aan de voorkant. Alleen zitten die naast je knieën zolang je niets geks doet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 feb, 2011 9:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 aug, 2010 15:29 pm
Berichten: 369
Woonplaats: veenendaal
Cool vliegtuig heb ik in gezeten paar jaar geleden.
Suc6



Thomas

_________________
The only easy day, was yesterday
Eurofighter typhoon 1/48 (revell)
Bae Hawk t.1 Red arrows (1/32 revell)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=32588


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 feb, 2011 20:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 mei, 2008 16:23 pm
Berichten: 329
Woonplaats: Oost-Vlaanderen
ErikZTM schreef:
De foto die je gebruikt hebt is prima. Voor een afgeschoten stoel. Als je "t-33" samen met "ejection seat" intikt in Google, dan zie je veel plaatjes van deze stoel. Je hebt helaas gewoon het verkeerde plaatje gekozen. Als je de stokjes onder de leuningen vandaan haalt en de leuningen schuin naar beneden legt klopt alles weer. tenzij je echt een gecrashte kist wilt portretteren. De armleuningen (met rode kussens) zijn altijd zichtbaar, net zoals de geel/zwart gestreepte handles aan de voorkant. Alleen zitten die naast je knieën zolang je niets geks doet.


Je hebt gelijk, ze moeten niet helemaal plat liggen maar onder een hoek van 45°-achtig...

Afbeelding

Is een kleine ingreep :)

Als je echter in Google "T-33 cockpit walkaround" ingeeft, dan kom je ook op een site met een lijntekening.
http://www.aircraftresourcecenter.com/A ... alk159.htm
ook daar dus niet duidelijk wanneer de armsteunen omhoog moeten. Ook daar heb ik de inspiratie gehaald.

Bedankt om me er op te wijzen.

_________________
als ik iets makkelijk wil bouwen, neem ik een tankje :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 feb, 2011 21:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
De lijntekening die je bedoelt bevat een kleine uitsnede van de armsteun, waarop die 45 graden naar beneden staat, en waarbij de Ground Lock Safety Pin geinstalleerd zit. Die pin zit daar om te voorkomen dat je de handle op de grond omhoog trekt en daarmee de stoel activeert. Het is niet superduidelijk, maar het zou ook wat onlogisch zijn dat de armleuningen omhoog zouden staan en in de weg zouden zitten van allerlei handles en schakelaars op de zijpanelen. De gashandle bijvoorbeeld. Maar goed, kleine ingreep zoals je al zei.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 feb, 2011 22:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 mei, 2008 16:23 pm
Berichten: 329
Woonplaats: Oost-Vlaanderen
ErikZTM schreef:
De lijntekening die je bedoelt bevat een kleine uitsnede van de armsteun, waarop die 45 graden naar beneden staat, en waarbij de Ground Lock Safety Pin geinstalleerd zit. Die pin zit daar om te voorkomen dat je de handle op de grond omhoog trekt en daarmee de stoel activeert. Het is niet superduidelijk, maar het zou ook wat onlogisch zijn dat de armleuningen omhoog zouden staan en in de weg zouden zitten van allerlei handles en schakelaars op de zijpanelen. De gashandle bijvoorbeeld. Maar goed, kleine ingreep zoals je al zei.


Nou, ik heb anders wel graag het comfort van een armsteun ;)

Hier dient een forum voor hè. Zonder de inbreng had ik er een rookwolkje moeten aanzetten ;-)

_________________
als ik iets makkelijk wil bouwen, neem ik een tankje :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement