Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 19 aug, 2010 20:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug, 2008 17:42 pm
Berichten: 506
ziet er inderdaad wel netjes uit. met goed schuren kan je er een mooie romp van maken
de kieren kan je mooi opvullen met zaagsel van het schuren
ik ben benieuwd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 aug, 2010 18:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 jul, 2009 12:39 pm
Berichten: 17
Ondertussen weer wat gevorderd.
De beplanking is nu zo goed als volledig af, enkel nog wat randjes afwerken en dan eindelijk schuren. Ikzelf vind het er op dit moment echt wel al goed uitzien!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 feb, 2011 19:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 jul, 2009 12:39 pm
Berichten: 17
Nog eens een update. Heb de boot wat verder afgewerkt en ben vandaag begonnen met het lakken, en ben op een probleempje gestoten...

Enkele foto's nog voor het lakken (ze zijn wel wat donker uitgevallen):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En enkele foto's van na het onderste gedeelte gelakt te hebben:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals goed op de foto's te zien is zijn er opvallende wittere plekken ontstaan tijdens het lakken, door de aanwezigheid van lijm. Ik had het op voorhand al een beetje verwacht, maar het is erger uitgevallen dan ik op voorhand had gedacht. Maar nu is mijn vraag, valt daar nog iets aan te doen en wat is het beste dat ik nu kan doen?
Best die plekken heel goed opschuren en dan terug lakken? Of gewoon er nog 2 lagen bij op aanbrengen in de hoop dat de vlekken (op zijn minst) minder zichtbaar worden?

Stijn


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 feb, 2011 10:29 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 13 jul, 2009 19:56 pm
Berichten: 582
Woonplaats: vosselaar
ik zou ze er proberen uit te schrapen.

dit werkt meestal beter dan schuren. omdat je met het los schuren van de kleine lijmdeeltjes deze terug in de nerven duwt met je schuurpapier .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 feb, 2011 10:46 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 dec, 2010 12:30 pm
Berichten: 575
Woonplaats: Ede
einstyn schreef:
........ ben vandaag begonnen met het lakken, en ben op een probleempje gestoten...
Zoals goed op de foto's te zien is zijn er opvallende wittere plekken ontstaan tijdens het lakken, door de aanwezigheid van lijm.
Best die plekken heel goed opschuren en dan terug lakken?
Stijn


Beste Stijn,

Dat is balen :evil: Ik heb vergelijkbare problemen gehad, bij mij sloeg de blanke lak wit uit (zie: http://www.modelbouwforum.nl/forums/bou ... der-3.html ) De oorzaak bij mij was te ver verdunde blanke lak, je moet het maar weten. Inderdaad schuren maar vooral ook afschrapen is de enige oplossing. Je kunt er daarnaast ook voor kiezen om het schip onder de waterlijn wit (oudere schepen) of koperkleurig (nieuwere schepen) te schilderen. Scheelt veel schuur werk maar je moet het wel mooi vinden (ik heb het wel gedaan).

Succes met het herstellen, ik ga je verder volgen :brouw:
Andy

_________________
Gebouwd: Neeltje Jacoba, H.M.S. Endeavour, Baleinera Olandese: 17de eeuws Fluitschip/Walvisvaarder Het Paradys, Prins Willem van Corel schaal 1:100
Op de werf: slagschip Yamato en destroyer Yukikaze Japanese Imperial Navy (Tamiya 1:350)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement