Vandaag, na 3 dagen in bed met een bijholteontsteking, wat gedaan aan deze restauratie. De rest van de kits waar ik mee bezig ben hebben wat meer concentratie nodig, wat niet echt lukt met de hoofdpijn die ik nu heb, maar na 3 dagen helemaal niets kunnen wilde ik in elk geval iets doen.
Het 1e wat ik gedaan heb ik de fuselage erbij pakken en kijken hoe die er voor stond. Voor het beeld even de staart erop gezet en de losse vleugels erbij gelegd.
Zoals op de foto te zien is heeft de vleugel rechts achter een flinke mep gehad, maar zat goed aan de fuselage verlijmd. Helaas was dat stukje van de fuselage niet stevig genoeg om ook heel te blijven, dus als eerste die weer in elkaar gelijmd. Daarna het rechter vinnetje onder de fuselage gelijmd en ondersteund.
Tijdens het drogen van de 2 'vleugels' (er zijn vast mensen die weten hoe die vleugels achter en de vinnetjes onder de fuselage heten) heb ik het neuswiel erbij gepakt, of beter gezegd, beide delen, en aan een druppel lijm voorgesteld. Toen de lijm droog genoeg was om enigzins te blijven zitten in een 3e handje gezet en een foto geschoten.
Hier was beter te zien dat het wiel nog niet geheel recht was, dus maar iets gecorrigeerd.
Hierna maar eens gaan uitzoeken hoe dat nou met die stoel zit. In de handleiding staat ie als volgt.
De onderdelen die Revell me heeft toegestuurd voor de stoel waren echter deze.
Veel verder dan zo in elkaar gaan zetten kom ik niet en de greep voor de schietstoel zal ik dan maar moeten scratchen.
Na het drogen van de lijm even wat plaatjes geschoten van de fuselage zoals ie nu is. Je ziet de breuk natuurlijk nog wel, maar dat is voor later.
_________________
The Insane
Eigen site met links naar de bouwverslagen... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty
... You can't please everybody, so you got to please yourself