Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 26 dec, 2010 12:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik heb even een moderator (thx Jugger) gevraagd om dit topic te verplaatsen aangezien de S-12 de deadline niet zal halen. Het model zal worden afgebouwd in deze, civiele luchtvaart, hoek.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jan, 2011 1:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
De Kaman Huskie is af. Alweer genoeg plannen voor nieuwe projecten, maar ook nog steeds lopende projecten op de plank. Waaronder deze....

Geen MEGA-update, maar goed, elke update is er één. Het inspireert me om weer verder te gaan.

Ben vanavond begonnen met het interieur, en wel de stoelen. Als dat straks allemaal klaar is, kan de romp gesloten worden en het buizenframe afgemaakt worden. Ik ben nog even aan het uitdokteren of ik de buizen overdwars er van tevoren in ga lijmen of dat ik ze door één van beide wanden naar binnen ga schuiven. Kwestie van gaatje boren, buis er door heen steken en vastlijmen, afsnijden en 'gat' herstellen met wat plamuur.

Enfin, de stoel, hier nog als losse elementjes...
Afbeelding

...hier als dry-fit in de cockpit.
Afbeelding

Ik laat de lijm nog even goed uitharden en dan moet nog even de vijl / schuurpapier bij de randjes langs. De bodem heb ik een beetje hol gemaakt, past er mooi een kussentje in. De gaten in het zijschot zijn voor de riemen. Verder moet er nog een buis aan de bovenzijde van de leuning en de zijschotten aangebracht worden. De stoel zit vast aan verticale buizen mbv driehoekige stripjes. Wellicht dat ik voor het kussentje een lapje stof gebruik.
Afbeelding

We wrakselen verder.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jan, 2011 23:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
welkom in dit altijd zo rustige hoekje van het modelbrouwers forum :)

Met een kussentje zitten/staan de stoeltjes vast stukken beter, zo te zien valt 'r nog genoeg te doen in de cockpit met relatief eenvoudige knutselarijen.

succes verder met dit beestje

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 jan, 2011 0:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ach, het heeft ook wel weer wat. Hoef je ook niet zo lang te zoeken als je een paar weken niks gepost hebt :D :D

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 jan, 2011 11:32 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
ook ik heb je gevonden.. topic ver weg of niet.. Mooi makkelijk dat je een linkje in je eigen onderschrift hebt staan zodat je het t.a.t. terug kan vinden..

maar ehm.. goed bezig met die sofa's. Het lijkt dan ineens al weer heel wat..
Kom je vrijdagavond 4 februarie nog een biertje doen en sfeer proeven in Sneek?? ff een uurtje of 2 tussen uit kan wel toch.. Wij zijn er wel :D

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 jan, 2011 12:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Moet eerst thuis wachten (lees modelbouwen) tot R thuis is van muziek. Mocht dat nog een wat Christelijk tijdstip zijn, dan spring ik even in de auto. Kom dan niet langs voor een biertje, meer voor een goed gesprek.

Die zaterdag (de 5e) wil ik zo-wie-zo even sneupen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 feb, 2011 21:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
nog geen vooruitgang? hopenlijk heb je het niet te druk met Timmy achterna zitten.

Ik loop hier al 3 weken op slippers, en vanavond hebben we de zoveelste bbq met echt vlees en ongelimiteerd SOL, Tecate en Carta Blanca.

tot maandag

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 feb, 2011 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ja, ja, steek ons hier maar de gek aan met je zon, vlees en bier.

Even off-topic:

Hier is gister 5 cm sneeuw gevallen (maar dat is nu al weer weg). In enkele dagen gaat de temperatuur van -8 naar +10. Viva Ollanda!! Houdt Timmie wel van sneeuw? Ik moest hem er vanochtend persoonlijk uitgooien, uit hemzelf ging hij niet, verder gaat het wel hoor.

On-topic:
Met dit project doe ik het even rustig aan. Ik concentreer me even op de Korea Groepsbouw en daarna een Japan groepsbouw.

Een goede vlucht binnenkort.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 jul, 2012 21:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Hoi Bob, ik was eigenlijk reuze benieuwd of je de S-11/S-12 conversie nog aan het afmaken was?

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 jul, 2012 11:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
In gedachten wel, maar de lopende groepsbouw 'Russische heli's' heeft prioriteit. De S-12 is een soort van stop-klus, maar er komt altijd wat tussendoor. Het enige wat ik laatst heb gedaan, is de romp gerecht in heet water. Ik heb alles in een bakje waar je chinees eten in krijgt en het zat wat in de knoei. Viel me niet tegen hoe recht het geworden is.

Had ik al geschreven dat ik vorig jaar oktober zelf heb gevlogen in een S-11 (PH-SLO)? Dat was toch wel errug vet !! Heb toen ook aardig wat (detail)foto's gemaakt, welke ik nodig had om deze af te kunnen bouwen, nog niets mee gedaan dus :oops: :oops:

Wordt vervolgd.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement